P_Valtonen Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Kiitos taas ukoille tarkennuksista :) Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Suoraa imutorviin yläkierroksilla ruuttaamaan esim, K-jetronikin ryyppysuutin tai suuttimet ja paineensäätimellä säätää ruiskutusta sekä ahtopaineella säätyvänä paineensäädin antaa si kakkua lisää pyydettäessä. Voi tietenki ruutata suoraa imusarjoihi tai kaasarin jälkeen T haaraan tms. Tätäkin voi ohjailla sähkösolenoidein yms.... nitrogryseliini ja ilokaasu ku toho sekaan niin joha rupaa oleen härpätin =) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 26, 2014 Author Share Posted June 26, 2014 nitrogryseliini ja ilokaasu ku toho sekaan niin joha rupaa oleen härpätin =) Voi kun pysys nipussa edes nykysellä tehotavotteella :/ Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 30, 2014 Author Share Posted June 30, 2014 (edited) On näitä nyt sitten odotettukki ! Vasen aluhihniksestä tehty 6mm paksu Oikea alkuperäsestä kikerretty 8mm paksuna Keskellä modattu orggis hihnis Kesälomat alko juuri, nyt kerkeää tehdä rästejä alta pois... Edited June 30, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 7, 2014 Author Share Posted July 7, 2014 (edited) Suomen tarkin, nopein ja halavin sorvari polkas suuttimet kartioiksi.Samalla meni suuttimet 0.8mm kokoon tarvittavin osin & rouhimani alapään kanava käännöt tehty kunnolla.Kiitos Eemeli!Nyt sorvauksessa auenneet kanavat tukittu uudestaan tinalla & fiilattu ylimääräset pois. Edit Tuossa kaasarista räjäytys woto: http://www.carburateurwinkel.nl/dellorto-dhla-carburateur.jpg Penkityksessä takapakkia. Laitteet kävi evakossa lattia työn takia. Ja nyt mangneettinen rpm anturi hävinny. Eli viisarit toimii näytössä, mutta printterille ei saa tulostetta. Boonuksena henkilökunta vaihtumassa suuremmalla kädellä :/No se eteni, että pakosarjan pinnotus keraamilla maksaa 60-80e, kun itte puhallan sarjan. Tämä loppuviikosta työnalla Edited August 2, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 13, 2014 Author Share Posted July 13, 2014 (edited) - Yläpellit vaihdettu 1200 2r pellistä -> 1300/1600 tyypin pelteihin, nyt istuu paremmin, ku ei päivä paista juuresta - Sekä ylä etä ala hihnikset offsetit kikkailtu kohdalleen. Bulttivaihtoehtoja oli useampi. - Laturin hihnis oli erimieltä OffSet muutoksesta. Onneksi vaihto-osia yli oman tarpeen :) - Kuvassa laite taas nipussa - Joutessani säädin myös venttiilit. Perimätiedon mukaan kuvan vippaset olis 1,25. Onko kellään hajua valmistajasta ja välityksestä? Jatko: - Pakosarjan vien pinnotukseen huomenna. Samalla pinnottavat pakopesän tuubosta ja pakosarjan lopputumpin - Hirveä hinku saada laittesta savut :) Edited July 13, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 17, 2014 Author Share Posted July 17, 2014 (edited) Ja siitä niputtaa... Asiasta kolmanteen. Keraamipinnottaja firma oli harvinaisen särmä. Saivat sullottua mun tavarat jo muutenkiin kiireiseen viikkoon. Heput on seuraavat 2 viikkoa kesälomilla, mutta projektini ei viivästyny. Textari tuli eilen n 19.30 että sarja valmis. Kiitos pitkään venyneen päivän, mä pääsin nipuuttaa konetta ilman parin viikon viivettä :) Suosittelen !! http://www.ceramet.fi/index.php?pinc=1 Edit Ovat muuttaneet Heinolasta toiselle paikkakunnalle Edited May 18, 2018 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 17, 2014 Author Share Posted July 17, 2014 (edited) No niin, nyt olis mosa niputettu. Sorry nou pictures... Ainoa puute tällä hetkellä polttoainepumpu zydeemi. * En nyt tiedä onko tämä hulluutta vai neruoutta, mutta jokainen päättäköön itse...... :) - En halunnut mitään monimutkasta polttoaineensiirto laitteistoa paluu letkuineen - Hyllyssä Facet tyyppisia (max 100-150hp) pensapumppuja useita, eli RE 85 tavaralla loppuu tuotto kesken että heilahtaa - Kun kaasari ei-painepuolela, ei pumpun paineella suuremmin merkitystä. - Miten jos ottas kaasarin polttoaine liitännän tuplana kuten näissä kaasareissa? Eli ajas kahdella pikkupumpulla samaan kaasariin herkut :) Aikoinaan kaverillani oli ongelmana ettei yksi mörkö pumppu riittänyt hänen vartti laitteessaan. Kaksi käytettyä pumppea kun laitto rinnakkain, niin tuotto ei parantunu tarpeelliselle tasolla. Syy oli simppeli. Parempi pumppu tunki väkisin heikomman läpi tankkiin päin tavarat. Höh...Ongelma poistu kun heppu laittoi takaiskuvenan heikompaan pumppuun, joka esti en murheen. Eli - Tupla Fasetti pumpet 2 kpl - Kaasariin kuvan mukainen tupla sisäntulo. Samaan liittimeen 2kpl pumppuja.... - Löyty tallista käyttämötön takaiskukin :) Koesoitto viikonlopun jälkeen. Huomenna hakkaamaan koko viikonlopuksi hilsettä irti tukan juurestä :) Edited July 21, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
JM Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Tuplapummppi ja tuplatulo OK. Muista porata tulot isommaksi alkuperänen reikä on mitätön. ei tarvinne takaiskua. Miten paineensäädin? nekin tuplana? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Meillä on facet-pärisijöillä ilman paineensäätimiä ollut useitakin moottoreita DRLA:lla ilman mitään ongelmia, sama homma myös vakio-mekaanisen pumpun kanssa. Ilmeisesti kun polttopainepinta on kohdallaan ja neulat+tiivisteet hyvät, ei ole tulvimisongelmiakaan. Myös Zenith NDIX jotain tuplat voinee ottaa nyt referenssiksi edellisen sisäänajon jälkeen. Sama pätee myös tupla-IDA:n jota ajetaan selvästi isommalla pumpulla (mitsuba joku), mitattiinkohan kaasarin juuresta 0,35 joskus ja siinäkään ei ole ollut koskaan tulvimista. Luulisinkin että osa tulvimisongelmista ainakin DRLA:ssa liittyy ennemmin irronneeseen/vuotavaan lyijyblommiin kohokammion pohjan alla. Pahimmillaan meillä meni koneeseen sisään useita litroja bensaa kun tankkikin oli vielä kaasareiden yläpuolella. Jostain syystä startti jaksoi kuitenkin konetta pyörittää ja sitä bensa/öljyseosta tuli vähän joka reiästä. Olipahan siinäkin sotku, onneksi ei sentään startannut kun sitten olisi ollut varmaan kerralla täystuho kun neste niin huonosti puristuu. Noita Facet "USA" -pumppuja saa muuten myös Puuilosta pakattuna hyvin epämääräiseen muovipakettiin, hinta on n. 20eur korkeampi kuin esim. Aircooledin usa/scat -facetilla. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 23, 2014 Author Share Posted July 23, 2014 (edited) Tänään taas päästy talliin :)Tein kolmeen kertaan pitoisuus testin. Kertaakaan en saanu mtn rajapintaa aikaseksi. Mikä lie meni koko ajan pieleen.No koesoitto tuli tänään tehtyä jokatapauksessa RE85 aineella.Alussa räki harmaita öljy pisaroita pakarista. Edit-1 nämä pisarat oli sisäkeraamin ekassa startissa olevaa kuivumis jätettä.. Niiden laanuttua lähes heti, käytin konetta n minuutin. Piti ottaa kuulokkeet korvilta, kun oli niin hiljanen :)Polttelin parilitraa tuota ainetta (kaiken ostamani) & sammuttamisen jälkeen huomasin että pakosarjan tumppi oli mustan öljyn pinnottama. Onko tbo entinen vai ahistaako liian pieni öljyn paluu putki, jää selvitettäväksi aikaan parempaan.Mietin ennen ekaa starttia, jos ottasin laitteen mukaan bif. Ja antasin tasatunein äänimerkin. Ei jaksa, laite yksinkertaisesti liian hiljanen siihen tarkotukseen... Edited July 24, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 23, 2014 Author Share Posted July 23, 2014 (edited) Tosa vielä voto kojeesta ekan startin jälkeen Edited December 24, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 23, 2014 Author Share Posted July 23, 2014 (edited) Päittäislaakeri on kunnossa (0.16mm), eli tivarit ei ole siksi ruvella. Otattaa tulpat pois, jos sieltä näkys tuleeko kökkö sylintereistä asti... Edited July 23, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 2, 2014 Author Share Posted August 2, 2014 (edited) Tulpat vaihdettu ja ei noissa ollu mtn ihmeellistä mämmiä päässään. Eli sakka tulee tuubosta, shit.... Vanhat tulpat oli aika hurjat B9HS, kun vakio kuplassa on "6". Kuvassa myös tilalle lotastut Densot. Nämä muistaakseni vastas B8HS. Huom kuva ei sisällä tuotesijoittelua, vaan piilo fituilua ;) Polttoainetta hankittu 20 l, pääsee taas pöräyttämään..... Edited August 2, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
Neanterdaali Posted August 5, 2014 Share Posted August 5, 2014 Kyllä se vaan näköjään on todellakin sillä tavalla että toiset (minä) tekee mitä osaa ja toiset tekee mitä haluaa :-) mukava seurata tätä kertomusta vaikka tällä tietämyksellä ei ymmärrä puoliakaan tekstistä (tuplahymiötä tähän) Millaiseen kulkineeseen tämä woimanpesä on tarkoitus lopulta sijoittaa? Vieläkö tuommoinen mahtuu esim. Kuplan konttiin? Olisi nimittäin meinaan aikamoinen yllätys tuolla kanssakulkijoille! Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Ostin laitteen kokeilu mielessä, kun oli sukan varressa pikkusen rahua. (Jos mulla ei ole rahat kiinni osissa, niin rahat vaan häviää aikaa myöte johonkin: Mikä lie tauti tämäkin on....) Loppusijotuspaikka on tälle epäselvä. Omaan kirppuun tuo tekis mieli sulloa, mutta nykset prosetti säädökset torppaa sen. Toisaalta oma pallis olis tälle sopiva. Akkua pitäs vain siirtää ja tuolla olis jo raiskattavaksi sopiva irto takahelmakin. Kuplaan tuota ei saa mahtumaan mitenkään, tulee läpi sekä helmasta että takaluukusta ja voi olla että lokariakin pitää pilkkoa... Juniksen konehuone on taas liian lyhyt, vaikka leveyttä piisaakin. 1 Quote Link to comment
Neanterdaali Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Ja ensi keväänä Kiikalaan Palliksella :-) Tätä on mukava seurata! Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted August 8, 2014 Share Posted August 8, 2014 Pallikseen vaan - olettaen että lohkossa on takakannakepaikat. Etanoli on sen verran edullista että sitä saapi tämmöisessä mennä reippaastikinnn. 2 Quote Link to comment
Neanterdaali Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Joko joko!! Onko käynyt kiinni missään kulkineessa?? :-) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 Siellä se kerää tallissa rohkeutta ulos astumisen varalle..... 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 22, 2014 Author Share Posted December 22, 2014 (edited) Jotakin pientä edistymistä - Tbo ö-paluu saatu kasvatettua alkuperäsestä 6mm pikku rööristä 10mm kokoon. Hope tuo nyt riittäs. - Paluuputken paikan siirsin venakopasta ö-pohjaan. Nyt tippuu kunnolla & jyrkällä kurvila alaspäin. Vaihtorahana sain jännityksen tekeekö ilmalukon alakautta koukkauksesta johtuen (jos jollakin ollut sama kokeilu & menny munilleen, saa jakaa kokemuksen. Thänx). - Painemittariksi löysin kuvan mallisen ja on nestevaimentamaton kuten edellinenkin. Vatkaa ittesä rikki jossakin ajassa. Pitäskö laittaa arvaamiskisa ajasta käyntiin? :) Nyt sitten enää omasta viitseliäisyydestä kiinni seuraava käynnistys Edited December 22, 2014 by P_Valtonen Quote Link to comment
Tanhis Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Aika kauan tollanen mittari kestää mutta kuskin hermot siihen helinään mitä se mittari pitää saattaa mennä ennen mittarin hajoamista. Quote Link to comment
tolvana Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Mittarille tulevaan natsaan taikkas letkuun kuristus about millin reiällä niin loppuu hakkaaminen mut reakointi hidastuu hiukan, tällähän ei liene merkitystä kun max paine taitaa kiinnostaa eniten. Quote Link to comment
ARTO Posted December 22, 2014 Share Posted December 22, 2014 Eiks nää metanoolit kannattais sekoittaa joulubooliin ja keväällä uudet terästeet tankkiin ja baanalle... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 2, 2015 Author Share Posted April 2, 2015 Kun tuon Olariin myyntiin rompetta ja yhden vakio mosan, tuon myös remmiahdetun koneen näytille, niin lyön tämän RE85'n vielä samaan peräkärriin. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 26, 2015 Author Share Posted April 26, 2015 (edited) Turbo perskules vaatii tempun tekemiset. Vuotaa öljyä sekä puhtaalle- että pako-puolelle :/ Hitto, omapas tasalaatuista toimintaa tän värkin tiivisteillä. Nyt tuubo irti & molemmat pesät purettunna. Vien huomenna laitteen tuttavalle, joka kertoo mistä tarvittavat himmelit ko käkättimeen saa tilattua. Koetan lahjoa jos tekis homman mun puolesta. Ei tarvias alkaa Tuubon remontteeraamista harjottelemaan..... Edited April 26, 2015 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 29, 2015 Author Share Posted April 29, 2015 (edited) Hitto joo :(Laakerit oli timmit. Tuubo jossakin vaiheessa rempattu äskettäin. Pakosiipi kuitenkin patskana. Jättöreunasta puuttuu huomattavasti materiaalia. Eli pojat parsinu romun nippuun.... Pakopesän mitta oli nd 43mm ja siiven kapeimman kohdan taas 41,2mm + ulkoreuna laajimmasta kohtaa ruvella Samat imu puolelta; pesä 37,6 ja siipi 36,6. Siipi ehjä joka suuntaan muuten. Eli imunen on mitoissaan suunilleen, mutta pakonen akseleineen taas ei. No nyt kun ahdin romuna, niiin katson jos löytys Tbo jossa enemmän pensalle sopivat sisuskalut. Tämä KKK siis VAG 2,5 TDI koneesta Tuossa kuvatus Edited April 30, 2015 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 Löyty 3km päästä Saabin tbo järkirahaan. Myyjä ex-kimppatallikaveri ja sain tingattua vielä palautusoikeuden jos tuo onkin rikki tavalla tai toisella. Pikavilkasulla näytti olevan samalla mitotuksella, mutta joka osa hieman poikeava KKK'n nähden. Nyt paikkoja hierottu viimeset 2h kohdalleen. Nyt vielä pikku rykäsy ja huomenna pääsee taas polttamaan RE-85. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 (edited) Tossa tän hetkinen tilanne. Kaasari oli aikasemmin suoraan vaakatasossa ja tästä johtuen valutti pysähdyksen jälkeen polttoaineesta ulos. Pari tippaa putsarin kautta mutta kuitenkin. Nyt uusi tbo on sen verran suurempi, että kulman on jo pahasti alaspäin. Tuon korjaus jää huomiselle. Naapuri saa taas käynnistää hitsauskoneensa... Edited May 8, 2015 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 (edited) Siinä elämäni eka video JuuTuubista: https://www.youtube.com/watch?v=iEGkY4_PBac Tässä vielä vanha tuubo kiinni. Jos huomenna saisin uuden videon ja uudella tuubolla. jos se ny toimii kuten luvattu.... Edited May 8, 2015 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 8, 2015 Author Share Posted July 8, 2015 Nyt on motivatio ihan hukassa tän koneen osalta. Ideanani oli hakea tähän 60hp laput säätämisien jälkeen, jotta koneen tuleva ostaja sais leimattua kuplansa ilman katsari-sedän rutinoita. Nyt tuo lähin amiskan dyno homma on ihan umpisolmussa ja tämä kone alkaa potuttaa oikeasti. 2.2K€ hintaan saa hakea koko möntin hittoon. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 28, 2015 Author Share Posted July 28, 2015 Mosa oli mukana BIFffissä ja kiitettävästi harrastajat kävi ihastelemassa (tai kauhistelemassa) laitetta. Huiman 1500e ostoehdotuksen sain laitteesta, mutta sillä nyt ei kauppoja syntynyt. Pitänee ottaan mukaan BSD jos vaikka siellä uusi omistaja löytys :) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 25, 2015 Author Share Posted October 25, 2015 (edited) Oma tallini on nyt täydä rojua & rompetta. Sain onneksi sovittua AC'n poikien kanssa, että vien heille pari konetta Ylöjärven myyntitilaan koristeeksi. Samalla menis tarvittavat moottoripukit. No, tää vienti reissu oli vihdoin eilen ja nyt tämä ex-metanoli mosa olis AC kaupassa noutavien asiakkaiden tutkittavana. Toinen viemäni mosa oli vapari 1775, mutta teen siitä oman myynti ilmotuksen tuonne myynti-puolelle kun kerkiän.... Eli tervemenoa töllistelemään moottoreitani Tampesterista alle 30min ajomatkan päähän :) Kiitos vielä: Edited October 25, 2015 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 31, 2015 Author Share Posted December 31, 2015 (edited) Joku löyti videon ja kehu setuppia :) * Edit 16-2-2016 CaseClose osaltani Tuubo osat myyty eteläiseen suomeen ja loppu mosa kasattu vapariksi. Edited February 16, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
Soukka Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 (edited) Tää turbaani on nyt mulla ja kohta koittaa katsastus kunhan saa pari pikku seikkaa hoidettua. Suuttimet oli ihan liian isot ja hain tänään uudet joiden koot alla, polttoaineena e85. Pää 172 Ilma 150 Tyhjäkäynti 70 Toimii muuten hyvin mutta kun ajaa pintakaasulla n. 3000rpm ja koittaa kiihdyttää edes vähän vetää heti todella laihalla että kyyti ihan hyytyy vähän ja sitten potkasee. Mistäköhän johtuisi? Asensin samalla ahtomittarin pitkällä letkulla ikkunan kautta ja ahtoi 0,5bar tasaisesti. Edited April 19, 2016 by Soukka Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.