Jump to content

Mikä polttoainepumppu vw1200 -68, hankittu nyt säädöt pielessä. ratkaistu


Recommended Posts

Moottori on D0386202 elokuu -68.

 

 

http://www.aircooled.fi/haku?q=polttoainepumppu&search.x=-322&search.y=-243

 

vaihtoehtoja on aikasta monta :)

 

jollakulla on kuitenkin kokemuksia joistain noista pumpuista. Kaikkineen tykötarpeineen tarvin. Vanha oli joku italialainen tarvikemalli, jonka oli joku aikaisemmin korvannut sähköisellä joka korkkasi. Nyt toinen sähköinen tilalla, mutta jotenkin en luota niihin.

Edited by mustikka
Link to comment
Link to comment

pumppu asennettu paikalleen ja onpa kiva kun ei tarvi kuunnella sähköisen kolinaa. :)

 

En ehtinyt vielä säätämään kaasaria uusiksi, sen se ilmeisesti vaatii pumpun vaihdon jälkeen. Auto ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä vaan sammuu, ennenkuin ehtii ratin takaa koneelle jotta voisi kokeilla säätöjä. Koeajolenkillä risteyksiin tultaessa auto sammuu kytkintä painettaessa, jos ei samalla pidä jonkinverran kaasua. Samaten risteyksistä lähdettäessä kiihdyttymään auto ei meinaa ottaa kierroksia. Kaasarin säädöt siis pielessä aika varmasti? 

 

löysin nämä ohjeet säätämistä varten: http://www.fvwa.fi/yleista/225-kaasuttimen-saato joten huomenna testaamaan.

Link to comment

voi muuten hyvinkin olla, vaikka parisen vuotta sitten kaikki vaihdettu. Kaasari muistaakseni mallia 28pict. Voiko tuota muuten mitenkään testata onko siinä vikaa? http://www.aircooled.fi/tuote/2538/sulkuventtiili-55g-12v-suutinmalli-tarvike tämä ilmeisesti käy kyseisellä kaasarille?

 

Täytyy varmaan käyttää kaasari irti ja putsailla se kunnolla. Huomasin nimittäin että bensaa tippasee polttoaineletkun tulon juuresta. prkl...

Link to comment

Pumppu saattaa myös tuottaa liikaa painetta jolloin neulaventtiili vuotaa ja bensan pinta nousee liian korkealle. Korjaus hoituu laittamalla lisää tiivisteitä pumpun alle kunnes paine laskee halutulle tasolle.

Link to comment

Pumppu saattaa myös tuottaa liikaa painetta jolloin neulaventtiili vuotaa ja bensan pinta nousee liian korkealle. Korjaus hoituu laittamalla lisää tiivisteitä pumpun alle kunnes paine laskee halutulle tasolle.

voisinpa veikata että tämä voisi olla todennäköisempi syy, mukana tuli vain yksi ohut tiiviste. Täytyy heti aamulla kokeilla, taitaa pari tiivistettä olla jemmassa jossain tai sitten käyn hakemassa paikallisesta varaosaliikeestä tiivistepaperia.

Link to comment

Otat holkin ja laitat sen pöydälle, painat viilan holkkia vasten rullailet sitä edestakaisin jonkin aikaa... Naputtelet holkin takaisin pienellä vasaralla varovasti. Voit laittaa jotain liimaa väliin jos et usko että pitää ilman...

Link to comment

Otat holkin ja laitat sen pöydälle, painat viilan holkkia vasten rullailet sitä edestakaisin jonkin aikaa... Naputtelet holkin takaisin pienellä vasaralla varovasti. Voit laittaa jotain liimaa väliin jos et usko että pitää ilman...

 

eli siis vain rullailen sitä edestakaisin pöytää vasten viilan kanssa. Perskule, kun ei löydy viilaa tallista, eiku hakemaan. Tiivistepaperiakin pitää hakea niin siinähän se menee samalla. Kiitos sikanopeasta vastauksesta. Epätoivo meinasi jo vallata mielen :)

Link to comment

Juuri noin, holkkia ei pidä hioa millään, holkki on messinkiä, tms. ja tarkoitus on saada sen pinta karheaksi kuten esim. painonnostotanko käsien kohdalta. Karheus estää holkin ulos luiskahtamisen sekä tiivistää myös holkin kanteen.

 

Tosin jos kannessa oleva reikä on oikein väljä tai holkki liian pieni / rikottu ei se tälläkään konstilla korjaudu... ;-)

Edited by NO H2O
Link to comment

ok, nyt ymmärsin, eli kevyt karhennus vain. Itse epäilin, että paine kasvaa liian suureksi ja siitä syystä alkaa vuotamaan. Mutta vetämällä lähti holkki irti, ei tunnu väljältä ja kannen reikä näyttää kans olevan ok. Eiku varaosaliikkeen kautta talliin takaisin. Pääsee vielä tälle päivälle testailemaan ja ajelemaan.

 

Tällä hetkellä vajaa 3000km tälle kesälle ajelua takana, auton sain liikenteeseen 4.7 :)

Link to comment

Tyhjäkäynti löytyi ja kiihdyttäessä risteyksestä pääsee liikkeelle. Koeajolenkillä ruiskutussuutin irtosi ja kierrokset sitten taivaassa. Onneksi suutin jäi läppään roikkumaan, josta syystä kaasu jumikin. Takaisin tultiin sitten tyylillä auto käyntiin ja kolmosella vauhtia ja sitten kone sammuksiin jne...

 

Kylläpä se jaksaa vastustaa. Mutta eikö koeajolle taas... ;)

Link to comment

Ekat 5km ei ongelmia. Tyhjäkäynti ehkä aavistuksen verran liia korkea, mutta lasken sitä kun saan mittarin isäukolta niin saa varmasti kohdilleen.

 

Paukuteltu tänään reilu 200km, ei ongelmia. :)

Edited by mustikka
  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...