Lasse Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 kun nyt taas kerran valtio täyttää budjettivajeensa bensaverolla, niin olisiko tässä yhdistelmässä vastaisku noille ahneille paskoille? Työ,atka on 20km suuntaansa niin periaatteessa melko suuren osan työmatkoista vois ajella sähköllä ja paneeleilla vois saada osan sähköstä ilmaiseksi. Toimiiko? Quote
oldis Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Toiminee kun on aurinkoista työpäivinä. Säästö on varmasti hyvin minimaalinen. Tätä hybridikonverrsiota on pohdittu jo useita vuosia ja järkeviä moottoreita löytyy mm. Japanin ihmeistä. Itä-Suomesta tekijämiestä tai -naista ei ole vielä löytynyt. Itsellä taas haaveissa hybridin sijaan täyssähköinen työauto. Esim. http://www.turn-e.de/?page_id=22 tai http://rebbl.com tyylistä tekniikkaa. Quote
Lasse Posted August 7, 2014 Author Posted August 7, 2014 jostain tölkistä tai pallokeulasta tommosen sais tehtyä. Quote
ARTO Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 (edited) Hö, turhaa höpötystä, ajakaa töihin tyylillä... itte otin päästötalkoisin osaa ja ostin 307 grammaisen :D Edited August 7, 2014 by ARTO Quote
tolvana Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Kuka on niin pöllö et kuvittelee että sähköautoilu on edullista... Käyttövoimaveroo pukkaa niin kun nykyään kaasuautoillekin. Quote
SePi Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Suomessa säästäminen on samaa kuin varastaminen ja siitä täytyy rankaista: Käyttövoimaverotasot henkilöautoilla ovat 1.1.2013 alkaen: Käyttövoima Snt/pv/100 kgDiesel 5,5Sähkö 1,5Sähkö jamoottoribensiini 0,5Sähkö ja dieselöljy 4,9Metaanipolttoaine 3,1 Aika kauan saa bensavehkeillä ajella työmatkojakin, ennen kuin alkaa päästä sähkökikkailujen jälkeen voitolle. Ja onko Suomen talvi sittenkin liian hankalaa aikaa Quote
multanen Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Suomessa säästäminen on samaa kuin varastaminen ja siitä täytyy rankaista: Käyttövoimaverotasot henkilöautoilla ovat 1.1.2013 alkaen: Käyttövoima Snt/pv/100 kg Diesel 5,5 Sähkö 1,5 Sähkö ja moottoribensiini 0,5 Sähkö ja dieselöljy 4,9 Metaanipolttoaine 3,1 Aika kauan saa bensavehkeillä ajella työmatkojakin, ennen kuin alkaa päästä sähkökikkailujen jälkeen voitolle. Ja onko Suomen talvi sittenkin liian hankalaa aikaa Siis eikös tuosta tule bensahybridille aika kohtuullinen käyttövoimavero? Esim. pallokeulasta jos rakentaisi niin voisi olla 23 x 365 pv x 0.005 eur = n.42 euroa vuodessa. Quote
tolvana Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Jeps, pensahypriiti tänä päivänä ainoa järkevä tapa pienillä kilsoilla. Vesivessapuolella syncroissa tekniikkakin valmiina, kardaanin tilalle vaan sähkömööttöri jne. PAALJON helpompaa kun kaksvetoseen kun laki taitaa edelleen kieltää vetotavan muutoksen. Quote
Ketsa Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Mistä te ostatte bensanne, jos se muka niin kallista on? Quote
SePi Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Mistä te ostatte bensanne, jos se muka niin kallista on? Meidän käyttiksessä on alle litrainen kone, jolloin siinä pitää käyttää honkkarista ostettavaa pienkonebensaa... jaa eikö? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.