Jan76 Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Tuommonen oire ilmaantui aivan yllättäen, kesken ajon. Tyhjäkäyntiä käy, mutta ajoittain tulee nopea totaali pätkäsy. Kierroksilla tietenkin oireet pahenevat. Kuitenkin sen 15km tulin vahvasti paukkuen ja pätkien. Ei kuitenkaan sammunut edes risteyksiin.. Vika sytytyksessä, kun kotiin päästyäni löin strobon kiinni. Lamppu sammuu juurikin käyntihäiriön kohdalla. Ei vaikutusta, mistä johdosta kokeili, samalla tavoin ajoittainen pätkintä. Puola: uuden oloinen musta Bosch 12v. Jakaja: uusi Bosch 009 (valitettavasti edelleen kärjillä, välys 040) Laturi uusi, työntää +14v ja akkuna Optiman redtop. Virtalukkoa ränkkäsin samalla kun ajoin ja pätki edelleen. Mikähän mennyt rikki. Puolaa veikkaisin, muita ideoita? Voiko jakaja hajota noin, että välillä antaa kipinän ja toisinaan taas ei? Entä muut sähkökytkennät? -J- Quote Link to comment
Essi Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Kondensaattorivika aiheutti mulla joskus samankaltaista pätkimistä. Ajoituslamppua en tullut silloin kokeilleeksi. 2 Quote Link to comment
Guest Skipi_ Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Kuului jo kaukaa kun tulit Koriansuoraa pitkin =) Ite kurkkaisin tulpanjohdot mittarilla. Itellä temppuili yhden piuhan takia... Quote Link to comment
Art_Zi Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Lainaat kaverilta puolan ja testaat sillä ja vaihat samalla pyöriän.. Quote Link to comment
metake Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Puola on yleensä joko tai, eli rikki tai ehjä. Kondensaattoria rupeisin tutkimaan ensimmäiseksi, tai puolan johtoa.. Quote Link to comment
Jan76 Posted September 5, 2014 Author Share Posted September 5, 2014 Täytyypi uusia tuo konkka ainakin näin alkuunsa ja samalla mitata nuo sytkäjohdot. Samaa hätää tietty kysyisin tuosta jakajasta. Kannattaako tuohon asentaa se kärjetön mokkula? Tuosta 009 ollaan vissiin niin montaa eri mieltä. Pelannu noinkin, mutta luotettavuudesta maksaa ain mielellään. :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Mulla teki samoin viime syksynä. Etsin kaikkialla ilman tulosta. Keväällä ja koko kesän taas toiminu ilman ongelmaa... Nyt syksyllä viileemmällä kelillä tekee taas pikkasen samaa. Epäilen että imusarjan esilämmitysputki on tukossa ja tekee sen että alkaa yskimään...? Quote Link to comment
Jan76 Posted September 20, 2014 Author Share Posted September 20, 2014 (edited) Ongelmat poistuivat kertaheitolla, kun asensin 009 jakajaan Pertronix'in kärjettömän sytkän ja uuden Bosch'in sinisen. Vika luultavimmin juriikin kondensaattorissa. Mutta kylläpä muuttui moottorin luonne paljon paremmaksi. Suosittelen 5/5.. Edited September 20, 2014 by Jan76 Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Mie suosittelen 009:n tilalle (kärjetön tai kärjellinen) ex-Tomppa-Aircooled 034:ää joka valmiiksi kärjettömänä toimii jo usemmassa testatussa moottorissa kerrassaan moitteetta. Se alipainekin on monesti oikein kiva ja 009:iin ero esim. nurkka-drla:n yhdestä kurkusta alipaine otettuna ihan merkittävä vaikka alipainesignaali paljon pienempi kun vakio-solexista. Melkein pelkän pertronixin hinnalla. http://aircooled.fi/tuote/803/virranjakaja-034-alipaine-karjeton Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.