Guest mikko_leppänen Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Terve.Ajattelin tässä ajankulukseni raapustaa jonkinlaisen tarinan omasta kupla projektistani. elikkäs tammikuussa 2013 päätin hetken mielijohteesta ostaa vuoden 1973 kuplan. Aluksi autoon oli tarkoitus hitsata vain pari paikkaa ja käyttää leimalla mutta korjattavaa ilmaantui kokoajan lisää ja lopulta koko auto oli purettuna atomeiksi. Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Sattumoisin oli ylimääräsenä penkinpäälliset ja tulihan ne laitettuakin paikoilleen Mutta löysin mustalla plyyssillä päällystetyt jakkarat ja onhan se plyyssi tyylikkäämpää penkeissä ku jotkut bilteman penkinpäälliset Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 mätähän tuo oli niin pitihän siihen uusia pohjapellit. lämpökotelot ois viel hakusessa. Vaihteisto sai uutta sävyä. Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Keväällä 2014 hankin varaosaauton. auto oli vuosimallia 1965. autoon oli entisen omistajan toimesta vaihdettu 12 voltin sähköt ja tonnikolmesatanen mosa. autossa oli myös levipellit ja flippikeula. Quote Link to comment
Anteha Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Kuinkas leveet ja millä jaolla noi takavanteet on? sattusko olee myynnissä? Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Jokunen viikko takaperin tuli tämmönen pystärin räppänä talouteen. Mätähän tuo on mutta hyviä osia tosta saa projektiin Quote Link to comment
tolvana Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Taas yks todiste siitä ettei wolkkarit viihdy yksinään.... Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Taas yks todiste siitä ettei wolkkarit viihdy yksinään.... totta Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Viime Kesänä kasailin tommosen mosan. kuutioita moottorissa on 1300. vauhtipyörä on 6 volttisesta kuplasta,koska kone on ollut vanhemmassa kuplassa joskus. elikkäs käykö tuo moottori nyt 12 volttisen laatikkoon vai joutuuko vauhtipyörän vaihtamaan? jos muistan oikein niin 6 volttisen vauhtipyörän hammaskehässä on vähemmän hampaita kun 12 volttisessa? Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Joudut vaihtamaan joko vauhtiksen tai startin. Quote Link to comment
Art_Zi Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Onnistuuko vaihtaa pelkkä vauhtis vai joutuuko vaihtaan koko kampiakselin? Quote Link to comment
x-pj Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 Minä laittaisin 6v startin. Minulle kesti hyvin startailla 12v sähköillä ja muutkin on kertonut samaa. Pyörittä konetta paljon rivakammin kuin 12v startti. Vaihdelaatikkon joutuu vaihtamaan sopivan startin puslan. Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 Minä laittaisin 6v startin. Minulle kesti hyvin startailla 12v sähköillä ja muutkin on kertonut samaa. Pyörittä konetta paljon rivakammin kuin 12v startti. Vaihdelaatikkon joutuu vaihtamaan sopivan startin puslan. Kiitoksia neuvosta. kyllä olen startin vaihtamisen kannalla kun isompi työ on vauhtis vaihtaa kun startti. periaatteessa vois vauhtipyöränkin vaihtaa kun se pitää käyttää viel auki stefan vaihdon takia. pysyykö päittäisvälys muuten samana jos vauhtipyörä vaihtuu vai pitääkö se säätää uudestaan ? Quote Link to comment
peruskallio Posted November 12, 2014 Share Posted November 12, 2014 (edited) Pitää se ainakin tarkastaa, voihan se tuurilla paikallaankin pysyä, jos vauhtipyörä on samoissa mitoissa kun aiempikin. Edited November 12, 2014 by peruskallio Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Pitää se ainakin tarkastaa, voihan se tuurilla paikallaankin pysyä, jos vauhtipyörä on samoissa mitoissa kun aiempikin. sitä mie vähän arvelinkin. Kiitos neuvosta Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Ajankulukseni nyppäsin elinluovuttajasta etuakselin irti. Nyt ois tarkotus putsailla ruosteet pois ja maalata akseli. Jarrusatulat pitäs myös käydä läpi. Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Pistimpä pieniä osia likoomaan sitruunahappoon. Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 elikkäs liekkö tossa sitruunahappo puhistuksessa ratkaseva tekiä hapon lämpötila ? kun itellä on happo astia kylmässä hallissa. eka erä puhistu ihan ok kun oli liemi vielä lämpöstä mutta eilen viskasin happoon jarrukilvet ja ei minkäänlaista tulosta ? jos on lämpötila ratkaseva nii pitää rakentaa semmonen astia missä ois valstus kun ei tuo hallikaan ole lämmitettävää mallia. toki on diesel lämmitin mutta ei sitä toinna 24/7 pitää päällä :D :D. vai menettääkö happo tehonsa ? jos joku osais neuvoa niin olisin kiitollinen :) . Quote Link to comment
APO Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 Muistaakseni tosiaan vaatii jotain 20 astetta tai enemmän lämpöä jotta toimii. Eli huoneenlämpöön jos saat niin pitäisi lähtä ruoste irtoomaan. Quote Link to comment
Henkar Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 (edited) Itse tein jarrukilpien puhdistusta ja muita osasia siten että osat pesuvatiin tai/ja ämpäriin, päälle kiehuvaksi lämmitettyä vettä ja sitten sitruunahappoa siten että liemen vahvuus about 4% luokkaa. Astian päälle folio ja folion päälle pahvi ettei lämpökarkaa. Niin ja tämä vaihe kyllä tapahtui vieläpä pesuhuoneessa/saunassa lämpimässä kun itsestään olin kotosalla hajuista nauttimassa :D Päivän kun antoi muhia alkoi jarrukilvistä olemaan kaikki irtoava ruoste irti. Sitten kuivaus ja vielä tallilla kulmahiomakoneeseen kiinnitettävällä teräsharjalla pyyhkäsin läpi. Jostain luin että happoliemi menettää tehonsa noin viikossa-kahdessa, en tiedä paljonko vaikuttaa sitten se että uitetaanko siellä osia vai ei. Kuitenkin itse koin tämän happohomman paljon tehokkaammaksi kuin elektrolyysipuhdistuksen mitä sitäkin kokeilin. Joku vain taisi siinä mennä pieleen kun 3 tunnissa en saanut edes yhtä kilpeä puhtaaksi vaikka virtaa antoi puikkoinvertteri ja vesi lämpesi tässä hommassa about 60-70 asteiseksi. Edited December 18, 2014 by Henkar Quote Link to comment
Guest mikko_leppänen Posted December 18, 2014 Share Posted December 18, 2014 kiitoksia neuvoista. ois kyllä kätevämpi kun omistas hiekkapuhallus kaapin nii ei tarviis kikkailla Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.