Guest Kassu Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 Sain koneen pois autosta ja kiinnitin huomiota kuskinpuolen vetoakselin suojakumiin, kun oli märkä. Kumi oli mennyt ylhäältä rikki ja kun puristin suojamuovia tursus reiästä öljyä vai olisko ollu vaselinia...oli paksun tuntuista. Onko normaalia että siellä on vaselinia ja miten saan vaihdettua kumin? Quote Link to comment
x-pj Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 Vaihteistoöljyä siellä kuuluisi olla eli öljy pääsee vaihteistosta suojaputkiin ja voitelee myös esim pyöränlaakerit. Suojakumeja löytyy myös halkaistavana mallina. Selaisen pystyy asentamaan pienellä vaivalla. esim: http://www.aircooled.fi/tuote/1782/vetoakselin-suojakumi-swing-oem-t13 Quote Link to comment
Virtanen Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 Kumeja löytyy Vesilahdestakin 10,-/kpl. Quote Link to comment
Guest Kassu Posted October 19, 2014 Share Posted October 19, 2014 Ok. Kiitokset selvennyksestä. Kumiasiakin on reilassa. Quote Link to comment
Henkar Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Nyt kun asia on tapetilla niin onko väellä kokemusta että kummat on paremmat. Paksut mustat kumit mallia tarvikeliike, vai semmoset ohuemmat värilliset kumit mitä taitaa nämä erikoistuneet myyjät myydä? Quote Link to comment
Janne Välilä Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Tosta sauman suunnasta tulee pian kommenttia... Quote Link to comment
x-pj Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Paras suojakumi on saumaton eli alkuperäinen, mutta sitä ei saa vaihdettua irrottamatta suojaputkea. Halkastavissa sauma sivulle. Quote Link to comment
AVe Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Paras suojakumi on saumaton eli alkuperäinen, mutta sitä ei saa vaihdettua irrottamatta suojaputkea. Halkastavissa sauma sivulle. Eteen vai taaksepäin? Quote Link to comment
Henkar Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Tosta sauman suunnasta tulee pian kommenttia... Puolustuksena sanon kumminkin että ei ole minun laittamat :D Kuvan yhdistelmä tuli tuollaisenaan meille. Kuplan mukana tulleeseen settiin vaihdoin viimesyksynä juurikin tarvike mallin paksut kumit jotka laitoin sauma vaakaan ja kunno loctiten töhnät saumaan eivätkä ainenkaan vielä ole vuotaneet. Kuitenkin just sitä mietin että kumman malliset kumit on paremmat/ pitkäikäisemmät. Vaikka on kai näitä halkaistaviakin taas vaikka kuinka montaa laatua, mutta nuo siniset on jotain silikoonia tms. paljon ohuempaa ja pehmeämpää kuin motonetin tarvikkeet. Quote Link to comment
x-pj Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Eteen vai taaksepäin? Ei sillä ole niin väliä. Sivulle siksi, että putki liikkuu jousituksen mukaan ylös ja alas. Sivulla saumaan kohdistuu pienin mahdollinen liike. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 20, 2014 Share Posted October 20, 2014 Ei se oo siittä väristä kiinni vain laadusta jotkut kumiset mustat on ainakin ihan kuraa laadultaan. Quote Link to comment
Kujis Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 >Tosta sauman suunnasta tulee pian kommenttia... Minä laitan klo 14 kohtaan. Perustelut että uskon vw asentajaa joka oli 10 v toissä (-80 luvulla)vaukossa, eli nykyinen laakkonen. :) 1 Quote Link to comment
Eikka Posted July 5, 2020 Share Posted July 5, 2020 Noihin halkaistaviin ei käsitykseni mukaan laiteta mitään mössöjä sauman väliin vaikka youtuben opetusvideoilla jotkut laittavatkin? Mutta kuinkas tiivis nuista halkaistavasta mallista oikeasti tulee tai tarvii tulla? Oon nyt laittanut pari motonetin kumia kiinni ja en niitä tiiviiksi saa. Kumia kun puristelee niin jostaan kohtaa saumoja kuulee kun ilma tulee läpi. Eihän siellä mitään paineöljyä sisäpuolella toisaalta menekään, onko kyseessä enemmänkin pölysuoja ja toimii tuommoisenaan? Toisen sitten asensin silikonilla, mutta ei siitä sen kummoisempi tullut. Myseessä motonetin kumit 5,90€ febi bilstein. Aircooledissa 25€ samat. Onko nuo spesiaalikaupan tismalleen samat kumit sitten paljon laadukkaammat kun maksaa kauppiaalle kovat katteet? Sauman pultit olen kyllä asentanut isoilla prikoilla ja järkevällä kireydellä, siitä ei ole homma kiinni. Alusta on myös irti korista, joten työskentelyn hankalaluudestakaan ei ole kyse. Quote Link to comment
Art_Zi Posted July 7, 2020 Share Posted July 7, 2020 Ite oon laittanu wurtin mustaa RTV-silikonia saumaan niin ei suhise. Eli kylllä sinne minun mielestä voi laittaa "mössöä" saumoihin...myös pienempään saumaan, joka tulee vetarin suojaputkeen, olen laittanut tuota mustaa rtvtä...eipähän ala vuotamaan niin herkästi. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 7, 2020 Share Posted July 7, 2020 Mömmöt väliin vaan ei ne siellä ainakaan haittaa. Itse miettinyt että seuraavaksi voisi koettaa oikein kumiliimaa. Itse heittänyt orkkis mutterisatsin yleensä menemään ja korialuslevyprikoilla ja nylokeilla paikalleen Quote Link to comment
Recommended Posts