Jump to content

Vetoaksen suojakumi rikki


Guest Kassu

Recommended Posts

Posted

Sain koneen pois autosta ja kiinnitin huomiota kuskinpuolen vetoakselin suojakumiin, kun oli märkä.

Kumi oli mennyt ylhäältä rikki ja kun puristin suojamuovia tursus reiästä öljyä vai olisko ollu vaselinia...oli paksun tuntuista.

 

Onko normaalia että siellä on vaselinia ja miten saan vaihdettua kumin?

Posted

Nyt kun asia on tapetilla niin onko väellä kokemusta että kummat on paremmat. Paksut mustat kumit mallia tarvikeliike, vai semmoset ohuemmat värilliset kumit mitä taitaa nämä erikoistuneet myyjät myydä?

 

20140701_185408.jpg

Posted

Paras suojakumi on saumaton eli alkuperäinen, mutta sitä ei saa vaihdettua irrottamatta suojaputkea.

Halkastavissa sauma sivulle.

Eteen vai taaksepäin?
Posted

Tosta sauman suunnasta tulee pian kommenttia...

Puolustuksena sanon kumminkin että ei ole minun laittamat :D Kuvan yhdistelmä tuli tuollaisenaan meille. Kuplan mukana tulleeseen settiin vaihdoin viimesyksynä juurikin tarvike mallin paksut kumit jotka laitoin sauma vaakaan ja kunno loctiten töhnät saumaan eivätkä ainenkaan vielä ole vuotaneet. Kuitenkin just sitä mietin että kumman malliset kumit on paremmat/ pitkäikäisemmät. Vaikka on kai näitä halkaistaviakin taas vaikka kuinka montaa laatua, mutta nuo siniset on jotain silikoonia tms. paljon ohuempaa ja pehmeämpää kuin motonetin tarvikkeet.

Posted

Eteen vai taaksepäin?

Ei sillä ole niin väliä.

Sivulle siksi, että putki liikkuu jousituksen mukaan ylös ja alas. Sivulla saumaan kohdistuu pienin mahdollinen liike.

Posted

Ei se oo siittä väristä kiinni vain laadusta jotkut kumiset mustat on ainakin ihan kuraa laadultaan.

Posted

>Tosta sauman suunnasta tulee pian kommenttia...

Minä laitan klo 14 kohtaan. Perustelut että uskon vw asentajaa joka oli 10 v toissä (-80 luvulla)vaukossa, eli nykyinen laakkonen. :)

  • Like 1
  • 5 years later...
Posted

Noihin halkaistaviin ei käsitykseni mukaan laiteta mitään mössöjä sauman väliin vaikka youtuben opetusvideoilla jotkut laittavatkin? Mutta kuinkas tiivis nuista halkaistavasta mallista oikeasti tulee tai tarvii tulla? Oon nyt laittanut pari motonetin kumia kiinni ja en niitä tiiviiksi saa. Kumia kun puristelee niin jostaan kohtaa saumoja kuulee kun ilma tulee läpi. Eihän siellä mitään paineöljyä sisäpuolella toisaalta menekään, onko kyseessä enemmänkin pölysuoja ja toimii tuommoisenaan? Toisen sitten asensin silikonilla, mutta ei siitä sen kummoisempi tullut. Myseessä motonetin kumit 5,90€ febi bilstein. Aircooledissa 25€ samat. Onko nuo spesiaalikaupan tismalleen samat kumit sitten paljon laadukkaammat kun maksaa kauppiaalle kovat katteet? Sauman pultit olen kyllä asentanut isoilla prikoilla ja järkevällä kireydellä, siitä ei ole homma kiinni. Alusta on myös irti korista, joten työskentelyn hankalaluudestakaan ei ole kyse.

Posted

Ite oon laittanu wurtin mustaa RTV-silikonia saumaan niin ei suhise.

 

Eli kylllä sinne minun mielestä voi laittaa "mössöä" saumoihin...myös pienempään saumaan, joka tulee vetarin suojaputkeen, olen laittanut tuota mustaa rtvtä...eipähän ala vuotamaan niin herkästi.

Posted

Mömmöt väliin vaan ei ne siellä ainakaan haittaa. Itse miettinyt että seuraavaksi voisi koettaa oikein kumiliimaa. Itse heittänyt orkkis mutterisatsin yleensä menemään ja korialuslevyprikoilla ja nylokeilla paikalleen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...