Jump to content

Alustamassa pois!


Recommended Posts

Guest ritariässä

eip toi bensa oo oikotie onneen. mekaanista raaputtelua kohteeseen sopivalla työkalulla ja malttia ja aikaa. tietty jos pussihousuterva oikeen pehmosta, loppuja on hyvä pyyhkii sitten bensalla tai muilla päähän menevillä aineilla:) taidan kattoo illemmalla rompulta joitain aiheeseen liittyviä kuvia...

Link to comment

Sellainen kunnon kuumavesipesuri, siis sellainen mistä tulee ainakin 100 - 120 asteista vettä riittävästi.

 

Sillä olen kahdesta autosta putsannut ja hyvin lähtee. Kiveniskumassaan ei pure, mutta se tököttimäinen alustamassa lähtee.

Link to comment
Guest fastghia

Kyllä se ruostesuoja-aine on poikaa. Mullakin oli kolkin etuakselissa ruoste niin hyvin tökötin alla suojassa, että pääsi ruostumaan vääntösauvan kiinnityksen kohdalta pas2 ennen kuin huomasin mitään. On vaan niin saatan asti massattu sekin alusta, että tökotin poistamiseen menisi vähän per kelle esti aikaa. Saako tommoisen pesurin vuokrata jostain?

Link to comment
Guest ritariässä

muutama sotkunen photo vanhan massauksen poistosta. lähtee irti kuivina levyinä. kun tekee ja tietää mitä tekee, lähtee sopivilla lastoilla ja maalikaan ei vaurioidu. loppupaskat liukenee sopivasti autovahaan! pehmeiden mömmöjen kohdalla sitten joutuu liottimilla loput pyyhkimään poijes ja aikaa kuluu jos haluu hyvää.

 

4785.jpg

4786.jpg

4787.jpg

4788.jpg

4789.jpg

Link to comment
mekaanista raaputtelua kohteeseen sopivalla työkalulla ja malttia ja aikaa.

 

Voisitko hieman tarkentaa, mikä ois semmonen työkalu, joka ei raavi maalipintaa?

 

Tässä kohteessa, Eli notsin takaloksujen alla/sisäpuolella höyrypesu ei tule kysymykseen, ei viitsi sisustaa pestä samalla. Massaa on n. 5mm osaksi kuivaa, osaksi vielä notkeaa, monta kerrosta, välissä jopa hiekatkin. Ja loksujen sisäpuolilla liisterimäinen kotelonsuojaaine. No sitä ei tarvitsiskaan saada pois kuin alueilta, joihin joutuu korjauksia tai ruosteenestomaalausta tekemään.

Link to comment
Guest ritariässä

usko tai älä, ihan metallisilla onnistuu, tosin vaatii hermoja ja tarkaa kättä. jos hosut ja et vielä tiedä millainen irroitustapa oikea, naarmuja tulee varmasti, mut kun alat hokaamaan miten toimii ja menet maltilla eteenpäin, ei tuu naarmuja! jos hirvittää, etsi metallisten rinnalle muovisia. pikkutippinä voin kertoo, et noita työkaluja kannattaa nurkistaan pyöristellä/hioa!

Link to comment
Jostain luin vinkkiä, että jos oikein kylmäksi saa niin alustamassa irtoaa isoina palasina jolloin kaapimisen määrä vähenisi merkittävästi?

 

Puavo @ dwl

 

Joo, yhden pohjalevyn putsasin massasta about 14 asteen pakkasessa. Hyvin lähti jäykällä pakkelilastalla ja vasaralla naputtelemalla, vähän kun ensin vasaralla paukutteli suoraan levyyn niin halkeili ja sit lähti lastalla helposti.

 

Tosin ei naarmuton metodi mut kun levy oli menossa puhalukseen niin ei ollut väliä.

Link to comment

Lastat on lyhennetty ja pyöristelty jo vuonna yks ja kaks, mut sit varmaan ei vain kärsivällisyys riitä, kun se lasta tuppaa lipsuun.

 

Kuiva massa tosiaan pakkasella hieman vähemmän vittumaisempaa poistella. Mut ovaalin pohja ja pyörä kotelot on tuoretta massaa täynnä. Mikä ois bensaa parempi liuotin? Lakkabensa?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...