-tipi- Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Vitun pussihousumobilistit. Milläs tökötillä sais alustamassan ja kotelonsuojaaineen pois vaurioittamatta alla olevaa maalipintaa? Quote
Guest ritariässä Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 eip toi bensa oo oikotie onneen. mekaanista raaputtelua kohteeseen sopivalla työkalulla ja malttia ja aikaa. tietty jos pussihousuterva oikeen pehmosta, loppuja on hyvä pyyhkii sitten bensalla tai muilla päähän menevillä aineilla:) taidan kattoo illemmalla rompulta joitain aiheeseen liittyviä kuvia... Quote
Guest Raggare Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 alustamassat on saatanasta, mutta taidan silti laittaa sitä reilusti t. viime päivinä niitä kaapinut ja vierestä hitsaillut Quote
-MITO- Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Voipi pää pehmetä jos tallissa hieroo bensalla pohjaa. Quote
DWL_Puavo Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Jostain luin vinkkiä, että jos oikein kylmäksi saa niin alustamassa irtoaa isoina palasina jolloin kaapimisen määrä vähenisi merkittävästi? Puavo @ dwl Quote
Ketsa Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Voipi pää pehmetä jos tallissa hieroo bensalla pohjaa. Jaa, että muka volkkariharrastajakin vielä pehmenisi? :-) Quote
metake Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Sellainen kunnon kuumavesipesuri, siis sellainen mistä tulee ainakin 100 - 120 asteista vettä riittävästi. Sillä olen kahdesta autosta putsannut ja hyvin lähtee. Kiveniskumassaan ei pure, mutta se tököttimäinen alustamassa lähtee. Quote
Guest fastghia Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Kyllä se ruostesuoja-aine on poikaa. Mullakin oli kolkin etuakselissa ruoste niin hyvin tökötin alla suojassa, että pääsi ruostumaan vääntösauvan kiinnityksen kohdalta pas2 ennen kuin huomasin mitään. On vaan niin saatan asti massattu sekin alusta, että tökotin poistamiseen menisi vähän per kelle esti aikaa. Saako tommoisen pesurin vuokrata jostain? Quote
metake Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Ainakin rakentajain konevuokraamolta näyttää löytyvän. En tiedä sitten, että olisko jotain teollisuuspesu firmaa jonka tiloissa vois pestä? Quote
Guest ritariässä Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 muutama sotkunen photo vanhan massauksen poistosta. lähtee irti kuivina levyinä. kun tekee ja tietää mitä tekee, lähtee sopivilla lastoilla ja maalikaan ei vaurioidu. loppupaskat liukenee sopivasti autovahaan! pehmeiden mömmöjen kohdalla sitten joutuu liottimilla loput pyyhkimään poijes ja aikaa kuluu jos haluu hyvää. Quote
-tipi- Posted December 31, 2005 Author Posted December 31, 2005 mekaanista raaputtelua kohteeseen sopivalla työkalulla ja malttia ja aikaa. Voisitko hieman tarkentaa, mikä ois semmonen työkalu, joka ei raavi maalipintaa? Tässä kohteessa, Eli notsin takaloksujen alla/sisäpuolella höyrypesu ei tule kysymykseen, ei viitsi sisustaa pestä samalla. Massaa on n. 5mm osaksi kuivaa, osaksi vielä notkeaa, monta kerrosta, välissä jopa hiekatkin. Ja loksujen sisäpuolilla liisterimäinen kotelonsuojaaine. No sitä ei tarvitsiskaan saada pois kuin alueilta, joihin joutuu korjauksia tai ruosteenestomaalausta tekemään. Quote
Guest ritariässä Posted December 31, 2005 Posted December 31, 2005 usko tai älä, ihan metallisilla onnistuu, tosin vaatii hermoja ja tarkaa kättä. jos hosut ja et vielä tiedä millainen irroitustapa oikea, naarmuja tulee varmasti, mut kun alat hokaamaan miten toimii ja menet maltilla eteenpäin, ei tuu naarmuja! jos hirvittää, etsi metallisten rinnalle muovisia. pikkutippinä voin kertoo, et noita työkaluja kannattaa nurkistaan pyöristellä/hioa! Quote
Olli Ristimäki Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 Jostain luin vinkkiä, että jos oikein kylmäksi saa niin alustamassa irtoaa isoina palasina jolloin kaapimisen määrä vähenisi merkittävästi? Puavo @ dwl Joo, yhden pohjalevyn putsasin massasta about 14 asteen pakkasessa. Hyvin lähti jäykällä pakkelilastalla ja vasaralla naputtelemalla, vähän kun ensin vasaralla paukutteli suoraan levyyn niin halkeili ja sit lähti lastalla helposti. Tosin ei naarmuton metodi mut kun levy oli menossa puhalukseen niin ei ollut väliä. Quote
-tipi- Posted January 2, 2006 Author Posted January 2, 2006 Lastat on lyhennetty ja pyöristelty jo vuonna yks ja kaks, mut sit varmaan ei vain kärsivällisyys riitä, kun se lasta tuppaa lipsuun. Kuiva massa tosiaan pakkasella hieman vähemmän vittumaisempaa poistella. Mut ovaalin pohja ja pyörä kotelot on tuoretta massaa täynnä. Mikä ois bensaa parempi liuotin? Lakkabensa? Quote
Guest Toheltaja Posted January 2, 2006 Posted January 2, 2006 bemsa haisee, polttoöljy ei o ihan niin pistävää. Mutta talli o kuitenkin tuuletuskunnossa tekee millä vaan liuottimella. Quote
-tipi- Posted January 6, 2006 Author Posted January 6, 2006 Talttavasaralla lähtee kans vauhilla... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.