Jump to content

Lohkon öljynpaine v.....


Recommended Posts

Posted

Lohkon purkaminen tyssääntyi, öljynpaine venttiilien avaamiseen, etu ja takapuolelta, ruuvit kiinni kun oksa puussa,

 

Miten saa ruuvit auki, ilman kantojen rikkomista, ja minkälaisella avaimella, täytyykö kenties tehdä "erikoisavain" tätä varten,  kanta on levee kun "elastisen" hymy.

Posted

Itse avasin isolla iskumeisselin päällä joka kiinni perus 1/2" räikässä.

Posted

Ei tarvita erikoisavainta,lämpöä tai talttaa,1 terävä napaus vasaralla kantaan ja sen jälkeen tavallisella isohkolla ruuvarilla auki.

Kiitoksia vinkeistä, Kokeillaan tätä jippoa ekaks ja sit vasta lämpöööö

Posted

Juurikin tänään kanssa yritin saada yhdestä lohkosta ruuvit auki. Ei kumpikaan inahtanutkaan iskumensselin ja puolen kilon lekan yhteistyöstä...

 

Huomenna sitte mutterin hitsausta.

Posted (edited)

Olis kyl mahottoman helppo tapa säästää 15€

 

Ja eiköhän se ole se lämpö joka sen tulpan vapauttaa eikä se hitsattu mutteri.

 

Ja uskon että voi olla piukassa kylmän jos joku on mennyt lukitteen kanssa kokoamaa.

Edited by Tanhis
Posted

Lämpö on se olennaisempi asia kun mutterin hitsaus, mutta kun antaa pillistä kuumat niin voi vääntöura sulaa siihen kuntoon ettei avaaminen enää sillai onnistu. Mutterin hitsaamisella saa sekä lämmön että paikan mistä avata. Itsellä ei tähän hätään ole kaasupillejä käytettävissä, niin vedän sitte tigillä mutut kiinni, saa kunnolla lämpöä ja kunnon otepaikat.

Posted

Niinkuin aiemmin kerroin ei tarvita lämpöä eikä iskumeisseliä,yksi terävä isku tavallisella vasaralla suoraan tulpan kantaan riittää(tai jos on epävarma osumatarkkuudestaan niin väliin voi laittaa vaikka toisen vasaran) eikä se vaurioita tulpan päätä mitenkään ,tulpan alla on tiivisteenä kupari-asbesti rengas joka iskun vaikutuksesta litistyy aavistuksen lisää ja tulppa on avattavissa kevyesti tavallisella isohkolla ruuvarilla.

Posted

Niinkuin aiemmin kerroin ei tarvita lämpöä eikä iskumeisseliä,yksi terävä isku tavallisella vasaralla suoraan tulpan kantaan riittää(tai jos on epävarma osumatarkkuudestaan niin väliin voi laittaa vaikka toisen vasaran) eikä se vaurioita tulpan päätä mitenkään ,tulpan alla on tiivisteenä kupari-asbesti rengas joka iskun vaikutuksesta litistyy aavistuksen lisää ja tulppa on avattavissa kevyesti tavallisella isohkolla ruuvarilla.

 

No tätähän piti vielä tänään kokeilla ennenkuin alan hitsaamaan mutuja. Ja kahden vasaran tekniikalla... :-)

 

Parit terävät iskut molempiin tulppiin ja lopputulos oli, ettei puhettakaan aukeamisesta ruuvarilla. No sitten taas iskumeisseli kehiin ja kas! Parit iskut tulppiin ja molemmat tulpat auki.

 

Tässä mun konetapauksessa ongelman (aukeamattomuuden) syykin selvisi. Aiemmin koneen remontoinut (tuntematon) kaveri oli asentanut tulppiin tiivisteiksi kiinteät alumiiniprikat eikä alkuperäisiä kupari-asbesti renkaita, jotka olisi varmasti toiminut kuten yllä on mainittu.

 

Kaikki muut (kymmenet) koneet, jotka olen rakentanut, on tarvinnut vain parit napakat iskut iskumeisselillä ja tulpat ovat auenneet helposti, eikä lämmön antaminen ole tullut edes mieleen. Kannattaa siis asentaa ne alkuperäiset (alkuperäismalliset) prikat tulppiin.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...