sleepercooler Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Lohkon purkaminen tyssääntyi, öljynpaine venttiilien avaamiseen, etu ja takapuolelta, ruuvit kiinni kun oksa puussa, Miten saa ruuvit auki, ilman kantojen rikkomista, ja minkälaisella avaimella, täytyykö kenties tehdä "erikoisavain" tätä varten, kanta on levee kun "elastisen" hymy. Quote Link to comment
tolvana Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 lämpöä reilusti ja sit taltalla naputtaa varovasti auki. Quote Link to comment
vwagen Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Ei tarvita erikoisavainta,lämpöä tai talttaa,1 terävä napaus vasaralla kantaan ja sen jälkeen tavallisella isohkolla ruuvarilla auki. Quote Link to comment
Guest Bonzer Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Itse avasin isolla iskumeisselin päällä joka kiinni perus 1/2" räikässä. Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 8, 2014 Author Share Posted December 8, 2014 Ei tarvita erikoisavainta,lämpöä tai talttaa,1 terävä napaus vasaralla kantaan ja sen jälkeen tavallisella isohkolla ruuvarilla auki. Kiitoksia vinkeistä, Kokeillaan tätä jippoa ekaks ja sit vasta lämpöööö Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Ja jos taot noi patskaksi, niin mullon uustuotantona noita...... Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 9, 2014 Author Share Posted December 9, 2014 Ja jos taot noi patskaksi, niin mullon uustuotantona noita...... Hyvä tietää, huomenna olis tarkoitius irroittaa..... Quote Link to comment
Tomppa Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Ja sitten kun rikkoo vanhat ja haluaa paremmat tilalle niin nämäkin on ihan jees: http://aircooled.fi/tuote/3016/oljynpaineen-saatoventtiilin-tulpat-hex-bugpack Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 11, 2014 Author Share Posted December 11, 2014 Ja sitten kun rikkoo vanhat ja haluaa paremmat tilalle niin nämäkin on ihan jees: http://aircooled.fi/tuote/3016/oljynpaineen-saatoventtiilin-tulpat-hex-bugpack Eipä ole vieläkään irroitettu, viikonlopunaikanapitääsaadairti!! noi hylsyllä olis aika PRO tulpat. Quote Link to comment
Anpu Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Voishan niihin hitsata mutterit itsekin. ;) Quote Link to comment
mikko k Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Juurikin tänään kanssa yritin saada yhdestä lohkosta ruuvit auki. Ei kumpikaan inahtanutkaan iskumensselin ja puolen kilon lekan yhteistyöstä... Huomenna sitte mutterin hitsausta. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 (edited) Olis kyl mahottoman helppo tapa säästää 15€ Ja eiköhän se ole se lämpö joka sen tulpan vapauttaa eikä se hitsattu mutteri. Ja uskon että voi olla piukassa kylmän jos joku on mennyt lukitteen kanssa kokoamaa. Edited December 11, 2014 by Tanhis Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 11, 2014 Author Share Posted December 11, 2014 Niin muuten olis....taidan sittenkin säästää. On se kyl hyvä, kun Anpu on terävä kaveri, itellä olis voinut mennä tovi,kun olis hiffannut tonkin asian :) Quote Link to comment
mikko k Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Lämpö on se olennaisempi asia kun mutterin hitsaus, mutta kun antaa pillistä kuumat niin voi vääntöura sulaa siihen kuntoon ettei avaaminen enää sillai onnistu. Mutterin hitsaamisella saa sekä lämmön että paikan mistä avata. Itsellä ei tähän hätään ole kaasupillejä käytettävissä, niin vedän sitte tigillä mutut kiinni, saa kunnolla lämpöä ja kunnon otepaikat. Quote Link to comment
vwagen Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 Niinkuin aiemmin kerroin ei tarvita lämpöä eikä iskumeisseliä,yksi terävä isku tavallisella vasaralla suoraan tulpan kantaan riittää(tai jos on epävarma osumatarkkuudestaan niin väliin voi laittaa vaikka toisen vasaran) eikä se vaurioita tulpan päätä mitenkään ,tulpan alla on tiivisteenä kupari-asbesti rengas joka iskun vaikutuksesta litistyy aavistuksen lisää ja tulppa on avattavissa kevyesti tavallisella isohkolla ruuvarilla. Quote Link to comment
mikko k Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Niinkuin aiemmin kerroin ei tarvita lämpöä eikä iskumeisseliä,yksi terävä isku tavallisella vasaralla suoraan tulpan kantaan riittää(tai jos on epävarma osumatarkkuudestaan niin väliin voi laittaa vaikka toisen vasaran) eikä se vaurioita tulpan päätä mitenkään ,tulpan alla on tiivisteenä kupari-asbesti rengas joka iskun vaikutuksesta litistyy aavistuksen lisää ja tulppa on avattavissa kevyesti tavallisella isohkolla ruuvarilla. No tätähän piti vielä tänään kokeilla ennenkuin alan hitsaamaan mutuja. Ja kahden vasaran tekniikalla... :-) Parit terävät iskut molempiin tulppiin ja lopputulos oli, ettei puhettakaan aukeamisesta ruuvarilla. No sitten taas iskumeisseli kehiin ja kas! Parit iskut tulppiin ja molemmat tulpat auki. Tässä mun konetapauksessa ongelman (aukeamattomuuden) syykin selvisi. Aiemmin koneen remontoinut (tuntematon) kaveri oli asentanut tulppiin tiivisteiksi kiinteät alumiiniprikat eikä alkuperäisiä kupari-asbesti renkaita, jotka olisi varmasti toiminut kuten yllä on mainittu. Kaikki muut (kymmenet) koneet, jotka olen rakentanut, on tarvinnut vain parit napakat iskut iskumeisselillä ja tulpat ovat auenneet helposti, eikä lämmön antaminen ole tullut edes mieleen. Kannattaa siis asentaa ne alkuperäiset (alkuperäismalliset) prikat tulppiin. Quote Link to comment
sleepercooler Posted December 16, 2014 Author Share Posted December 16, 2014 Lämpö auttoi asiaan, mutta sai niitä kuitenkin, naputtaa auki, eikä mennyt ees pashaksi, mut taidan kuitenkin hitsuutellä muutterit avaamisen helpottamiseksi jatkossa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.