Guest Mika Raussi Posted January 4, 2006 Share Posted January 4, 2006 Ei tämmöselle opistoinssille kaikkea opeteta, mutta noinhan se menee. Itseasiassa vasta nyt tuli mieleen, että eikän tolla vitulla tossa puimurissa mitään tee. kun W ja P on sama asia. Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 Miten ne lämmitettävät anturit haluaa sähkönsä, jatkuvasti vai ohjatusti? Siis onko lämmitettävässä kapeakaista-anturissa lämmitys aina päällä täydellä teholla? Laajakaistamittareissa näyttäisi kytkentäkaavion mukaan olevan kontrollerissa erillinen ohjauspiiri lämmölle. Quote Link to comment
Guest Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 Miten ne lämmitettävät anturit haluaa sähkönsä, jatkuvasti vai ohjatusti? Siis onko lämmitettävässä kapeakaista-anturissa lämmitys aina päällä täydellä teholla? Laajakaistamittareissa näyttäisi kytkentäkaavion mukaan olevan kontrollerissa erillinen ohjauspiiri lämmölle. Lämpö on aina päällä kun sytytysvirta on kytkettynä. Esim. puolan johdosta virta lämmitykselle. Jan Quote Link to comment
joksa Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 kun W ja P on sama asia. P = W / t Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 kun W ja P on sama asia. P = W / t Nyt meni otsalohkosta yli. Mikä on t ? Quote Link to comment
joksa Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 W = I * t * U (n) P = U * I (m) U = R * I W = työ I = virta t = aika U = jännite P = teho R = resistanssi Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 No aivanniin. Näin se olikin. Quote Link to comment
mite^ Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Nostetaas nyt hiukan. Ootteko minkähintaisia lämmitettäviä antureja käyttänyt? Mittarin valinta vielä harkinnassa, siis minkä niistä kaikista. Moni kehunut fmi:tä mutta opiskelijabudjetti on mitä on :) Mittari ei tule kiinteästi autoon kiinni vaan tarkoituksena ois laitella aina seokset kohilleen ja baanalle. Quote Link to comment
Airaksa Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 http://www.vpv-motorracing.com/logger.htm tuomostakin olen miettinyt,mikähän noista seossuhdemittarien merkeistä järkevin ostaa, Quote Link to comment
Guest Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Nostetaas nyt hiukan. Ootteko minkähintaisia lämmitettäviä antureja käyttänyt? Mittarin valinta vielä harkinnassa, siis minkä niistä kaikista. Moni kehunut fmi:tä mutta opiskelijabudjetti on mitä on :) Mittari ei tule kiinteästi autoon kiinni vaan tarkoituksena ois laitella aina seokset kohilleen ja baanalle. Joitain vuosia sitten Motonetin hinta/laatu suhteeltaan "paras" mun mielesta oli Toyotan 4-karvainen kapeakaista-anturi. Ei valittamista. Quote Link to comment
mite^ Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Toimii siis volkissa kohtalaisesti? Motonettiin on 1km matkaa, mutta koskaan en ole tyytyväinen kun sieltä lähden. Kaikki sikin sokin ja kaikkia hyllyjä ei ees ole mitä kone väittää. :) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 ei se anturi tiiä minkä koneen pakokaasuja se nuuskii :D Quote Link to comment
mite^ Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 No se on kyllä totta :) Quote Link to comment
Guest Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 4-karvainen siksi etta saa varmuudella kunnon maadoituksen ja lammityksen. Lammittamaton ei kuplassa toimi, kun kollektori on niin kaukana pakokanavasta ja nainollen ei lampia tarpeeksi tyhjakaynnilla. Jan Quote Link to comment
Sakke Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 4-karvainen siksi etta saa varmuudella kunnon maadoituksen ja lammityksen. Lammittamaton ei kuplassa toimi, kun kollektori on niin kaukana pakokanavasta ja nainollen ei lampia tarpeeksi tyhjakaynnilla. Jan Siis ne 2 valkoista on lämmitykselle, harmaa suojamaa ja musta signaali. Näin jos boschilaisesta puhutaan. Ite hommaisin suoraan laajakaistasarjan, niitä kun saapi ameriikasta suht edukkaasti. Quote Link to comment
Guest Posted January 24, 2008 Share Posted January 24, 2008 Ite hommaisin suoraan laajakaistasarjan, niitä kun saapi ameriikasta suht edukkaasti. ...vaikkapa minun kautta :) Quote Link to comment
Guest Tomasz Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Ja täältä kytkentäohjeita muiden valmistajien antureihin Siis ne 2 valkoista on lämmitykselle, harmaa suojamaa ja musta signaali. Näin jos boschilaisesta puhutaan. Ite hommaisin suoraan laajakaistasarjan, niitä kun saapi ameriikasta suht edukkaasti. Quote Link to comment
Lasse Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Lammittamaton ei kuplassa toimi, kun kollektori on niin kaukana pakokanavasta ja nainollen ei lampia tarpeeksi tyhjakaynnilla. Jan Mun kuplassa toimii hinnat alakaen mallin yks johtoinen lanturi jo kolmatta kesää. Kylmän koneen säätäminen muutenkin aika turhaa hommaa, eli kone pitää joka tapauksessa ajaa lämpöiseksi. Quote Link to comment
mikan Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Lammittamaton ei kuplassa toimi, kun kollektori on niin kaukana pakokanavasta ja nainollen ei lampia tarpeeksi tyhjakaynnilla. Jan Mulla ykskarvanen toimi ihan hyvin vaikka lambda oli down pipessa ahtimen jälkeen. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Lammittamaton ei kuplassa toimi, kun kollektori on niin kaukana pakokanavasta ja nainollen ei lampia tarpeeksi tyhjakaynnilla. Jan Mun kuplassa toimii hinnat alakaen mallin yks johtoinen lanturi jo kolmatta kesää. Kylmän koneen säätäminen muutenkin aika turhaa hommaa, eli kone pitää joka tapauksessa ajaa lämpöiseksi. Kylla se ajossa, kuormitettuna toimii. Tyhjakaynnille kun jattaa kovemmankin ajon jalkeen niin kollektori jaahtyy jo niin paljon etta anturi alkaa sekoilemaan. Omakohtaista kokemusta aivan tarpeeksi. Turbot erikseen, siina syntyy aika pirusti lampoa downpipeen. Jan Quote Link to comment
mite^ Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 No nyt on 4 karvainen lamda-anturi jolla lähetään kokeileen. Toistaiseksi yleismittarin kanssa :( :D Mitenkäs se sitten tapahtuu tuon yleismittarin kanssa. Valkoiset on lämmitystävarten ja musta on signaali, harmaa maa. Kytkenkö mustan ja harmaan mittariin vai pelkän mustan? Quote Link to comment
Guest Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 No nyt on 4 karvainen lamda-anturi jolla lähetään kokeileen. Toistaiseksi yleismittarin kanssa :( :D Mitenkäs se sitten tapahtuu tuon yleismittarin kanssa. Valkoiset on lämmitystävarten ja musta on signaali, harmaa maa. Kytkenkö mustan ja harmaan mittariin vai pelkän mustan? molemmat. Signaali plussaan ja maa miinukseen. Mittari nayttamaan millivoltteja. Paras teho irtoaa 800-900mV nurkkiin ja taloudellisempi, ehka just ja just kuplaan soppeli seos olis valilla 500-700. Alle en menis. Quote Link to comment
mite^ Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Huomiona että kysessä brosolin nurkkakaasareilla oleva jm kone 87 männillä. Ei liene vaikuttavan kyllä mitenkään asiaan :) Quote Link to comment
JaniM Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Laajakaista ohjain 195e Suomesta, siihen sit joku parin kympin läppäri kiinni. Quote Link to comment
mikan Posted January 25, 2008 Share Posted January 25, 2008 Laajakaista ohjain 195e Suomesta, siihen sit joku parin kympin läppäri kiinni. Ainakin tuolta löytyy Innovaten mitskuja: http://www.vpv-motorracing.com/ t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.