Jump to content

seosmittari


Guest veewee

Recommended Posts

Guest Mika Raussi
Posted
Ei tämmöselle opistoinssille kaikkea opeteta, mutta noinhan se menee.

Itseasiassa vasta nyt tuli mieleen, että eikän tolla vitulla tossa puimurissa mitään tee. kun W ja P on sama asia.

Posted

Miten ne lämmitettävät anturit haluaa sähkönsä, jatkuvasti vai ohjatusti? Siis onko lämmitettävässä kapeakaista-anturissa lämmitys aina päällä täydellä teholla? Laajakaistamittareissa näyttäisi kytkentäkaavion mukaan olevan kontrollerissa erillinen ohjauspiiri lämmölle.

Posted
Miten ne lämmitettävät anturit haluaa sähkönsä, jatkuvasti vai ohjatusti? Siis onko lämmitettävässä kapeakaista-anturissa lämmitys aina päällä täydellä teholla? Laajakaistamittareissa näyttäisi kytkentäkaavion mukaan olevan kontrollerissa erillinen ohjauspiiri lämmölle.

 

 

Lämpö on aina päällä kun sytytysvirta on kytkettynä. Esim. puolan johdosta virta lämmitykselle.

 

Jan

Guest Mika Raussi
Posted
kun W ja P on sama asia.

 

 

P = W / t

Nyt meni otsalohkosta yli. Mikä on t ?

  • 2 years later...
Posted

Nostetaas nyt hiukan. Ootteko minkähintaisia lämmitettäviä antureja käyttänyt? Mittarin valinta vielä harkinnassa, siis minkä niistä kaikista. Moni kehunut fmi:tä mutta opiskelijabudjetti on mitä on :) Mittari ei tule kiinteästi autoon kiinni vaan tarkoituksena ois laitella aina seokset kohilleen ja baanalle.

Posted
Nostetaas nyt hiukan. Ootteko minkähintaisia lämmitettäviä antureja käyttänyt? Mittarin valinta vielä harkinnassa, siis minkä niistä kaikista. Moni kehunut fmi:tä mutta opiskelijabudjetti on mitä on :) Mittari ei tule kiinteästi autoon kiinni vaan tarkoituksena ois laitella aina seokset kohilleen ja baanalle.

 

 

 

Joitain vuosia sitten Motonetin hinta/laatu suhteeltaan "paras" mun mielesta oli Toyotan 4-karvainen kapeakaista-anturi. Ei valittamista.

Posted

Toimii siis volkissa kohtalaisesti? Motonettiin on 1km matkaa, mutta koskaan en ole tyytyväinen kun sieltä lähden. Kaikki sikin sokin ja kaikkia hyllyjä ei ees ole mitä kone väittää. :)

Guest Raggare
Posted

ei se anturi tiiä minkä koneen pakokaasuja se nuuskii :D

Posted

4-karvainen siksi etta saa varmuudella kunnon maadoituksen ja lammityksen.

 

Lammittamaton ei kuplassa toimi, kun kollektori on niin kaukana pakokanavasta ja nainollen ei lampia tarpeeksi tyhjakaynnilla.

 

 

Jan

Posted
4-karvainen siksi etta saa varmuudella kunnon maadoituksen ja lammityksen.

 

Lammittamaton ei kuplassa toimi, kun kollektori on niin kaukana pakokanavasta ja nainollen ei lampia tarpeeksi tyhjakaynnilla.

 

 

Jan

 

 

 

Siis ne 2 valkoista on lämmitykselle, harmaa suojamaa ja musta signaali. Näin jos boschilaisesta puhutaan. Ite hommaisin suoraan laajakaistasarjan, niitä kun saapi ameriikasta suht edukkaasti.

Posted

Ite hommaisin suoraan laajakaistasarjan, niitä kun saapi ameriikasta suht edukkaasti.

 

 

...vaikkapa minun kautta :)

Posted
Lammittamaton ei kuplassa toimi, kun kollektori on niin kaukana pakokanavasta ja nainollen ei lampia tarpeeksi tyhjakaynnilla.

 

 

Jan

 

Mun kuplassa toimii hinnat alakaen mallin yks johtoinen lanturi jo kolmatta kesää.

 

Kylmän koneen säätäminen muutenkin aika turhaa hommaa, eli kone pitää joka tapauksessa ajaa lämpöiseksi.

Posted

 

Lammittamaton ei kuplassa toimi, kun kollektori on niin kaukana pakokanavasta ja nainollen ei lampia tarpeeksi tyhjakaynnilla.

 

 

Jan

 

Mulla ykskarvanen toimi ihan hyvin vaikka lambda oli down pipessa ahtimen jälkeen.

 

t. Mika

Posted
Lammittamaton ei kuplassa toimi, kun kollektori on niin kaukana pakokanavasta ja nainollen ei lampia tarpeeksi tyhjakaynnilla.

 

 

Jan

 

Mun kuplassa toimii hinnat alakaen mallin yks johtoinen lanturi jo kolmatta kesää.

 

Kylmän koneen säätäminen muutenkin aika turhaa hommaa, eli kone pitää joka tapauksessa ajaa lämpöiseksi.

 

 

Kylla se ajossa, kuormitettuna toimii. Tyhjakaynnille kun jattaa kovemmankin ajon jalkeen niin kollektori jaahtyy jo niin paljon etta anturi alkaa sekoilemaan. Omakohtaista kokemusta aivan tarpeeksi.

 

Turbot erikseen, siina syntyy aika pirusti lampoa downpipeen.

 

Jan

Posted

No nyt on 4 karvainen lamda-anturi jolla lähetään kokeileen. Toistaiseksi yleismittarin kanssa :( :D

 

Mitenkäs se sitten tapahtuu tuon yleismittarin kanssa. Valkoiset on lämmitystävarten ja musta on signaali, harmaa maa. Kytkenkö mustan ja harmaan mittariin vai pelkän mustan?

Posted
No nyt on 4 karvainen lamda-anturi jolla lähetään kokeileen. Toistaiseksi yleismittarin kanssa :( :D

 

Mitenkäs se sitten tapahtuu tuon yleismittarin kanssa. Valkoiset on lämmitystävarten ja musta on signaali, harmaa maa. Kytkenkö mustan ja harmaan mittariin vai pelkän mustan?

 

 

molemmat. Signaali plussaan ja maa miinukseen. Mittari nayttamaan millivoltteja. Paras teho irtoaa 800-900mV nurkkiin ja taloudellisempi, ehka just ja just kuplaan soppeli seos olis valilla 500-700. Alle en menis.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...