Jump to content

Levyjarrut 5-pulttirumpujen tilalle T1


Simo

Recommended Posts

tarkoitus oli alunperin vaihtaa olkatappiakselin tilalle kokonaan alkuperäinen uudempi levyjarruakseli, mutta enpä tullut ajatelleeksi että akseliputkissakin on eroa vanha vs. uusi. Jako pitäisi saada 5x205 -> 4x130. Kysymys kuuluukin että pystyykö uudemmasta akselista vaihtamaan tukivarsista alkaen koko napa/jarrukamat vanhempaan etuakseliin, tukivarsien asento muuttuu ainakin, osuuko iskarin kiinnikkeet kohdalle?

toinen vaihtoehto on vaihtaa pelkät rummut 4-pulttisiin, menee ilmeisesti pelkän sisälaakerin vaihdolla, tarviiko muuta vaihtaa?

 

Link to comment

Nuo droppiolat aika vahva vaihtoehto. Lievä raideleveyden kasvaminen ei haittaa, madallus pelkkää plussaa, kyseessä siis kirppu joten tuo keula jää turhan ylös ilman mitään madalluksia Saattaisi olla järkevää laittaa vielä avis-palat lisäksi.  Onko kaikki levyjarrulliset kuplat olleet pallonivelakselilla?

Link to comment

Kiitän. Onkohan nuo levyjarruosat satulat ym. sekotuskelpoisia keskenään? siis jos kuplan osista puhutaan. Avis-palojen asennusvinkkejä missään?

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=581950

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=121657

 

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=64301

 

Tuossahan noita... Googgelilla löytyy varmaan jokin videokin jossa noita asennellaan?

 

Metaken tyyliin pidän itse noista toisista paloista... Huonoa kokemusta Aviksen antautumisesta kesken ajon... Eli hampaiden häviämisestä :-/

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...