Simo Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 tarkoitus oli alunperin vaihtaa olkatappiakselin tilalle kokonaan alkuperäinen uudempi levyjarruakseli, mutta enpä tullut ajatelleeksi että akseliputkissakin on eroa vanha vs. uusi. Jako pitäisi saada 5x205 -> 4x130. Kysymys kuuluukin että pystyykö uudemmasta akselista vaihtamaan tukivarsista alkaen koko napa/jarrukamat vanhempaan etuakseliin, tukivarsien asento muuttuu ainakin, osuuko iskarin kiinnikkeet kohdalle? toinen vaihtoehto on vaihtaa pelkät rummut 4-pulttisiin, menee ilmeisesti pelkän sisälaakerin vaihdolla, tarviiko muuta vaihtaa? Quote Link to comment
vwagen Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Ei ole tukivarret vaihtokelpoisia keskenään,eikä myöskään rummut olkatappi/pallonivel,tosin kaikki on tietysti mahdollista kun tarpeeksi koneistetaan täytetään ja sovitetaan. Quote Link to comment
WescuM Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Tuollainen vanha ketju löytyi: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/7382-64-kuplaan-4-pulttiset-rummut/ Quote Link to comment
Jiibee Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Droppi-olka-akseleillakin onnistuu. Miinuksena madallus ja leveämpi raideväli... mikäli ne kokee negatiivisiksi asioiksi. Quote Link to comment
Simo Posted December 28, 2014 Author Share Posted December 28, 2014 Nuo droppiolat aika vahva vaihtoehto. Lievä raideleveyden kasvaminen ei haittaa, madallus pelkkää plussaa, kyseessä siis kirppu joten tuo keula jää turhan ylös ilman mitään madalluksia Saattaisi olla järkevää laittaa vielä avis-palat lisäksi. Onko kaikki levyjarrulliset kuplat olleet pallonivelakselilla? Quote Link to comment
NordBling Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 On. Poislukien tietty McPhersonkeulaset. Quote Link to comment
Simo Posted December 28, 2014 Author Share Posted December 28, 2014 Kiitän. Onkohan nuo levyjarruosat satulat ym. sekotuskelpoisia keskenään? siis jos kuplan osista puhutaan. Avis-palojen asennusvinkkejä missään? Quote Link to comment
metake Posted December 28, 2014 Share Posted December 28, 2014 Avis-palojen asennusvinkkejä missään? Itse olen aina suosinut "niitä toisenlaisia" madalluspaloja kun ne on niin paljon helpommat asentaa. Siis niitä joissa akseliputki katkaistaan ja hitsataan säätöpala tilalle. Quote Link to comment
NO H2O Posted December 29, 2014 Share Posted December 29, 2014 Kiitän. Onkohan nuo levyjarruosat satulat ym. sekotuskelpoisia keskenään? siis jos kuplan osista puhutaan. Avis-palojen asennusvinkkejä missään? http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=581950 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=121657 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=64301 Tuossahan noita... Googgelilla löytyy varmaan jokin videokin jossa noita asennellaan? Metaken tyyliin pidän itse noista toisista paloista... Huonoa kokemusta Aviksen antautumisesta kesken ajon... Eli hampaiden häviämisestä :-/ Quote Link to comment
Simo Posted December 30, 2014 Author Share Posted December 30, 2014 Täytyy laittaa perinteiset madalluspalat ja dropit tilaukseen, toivotaan että hitsailut onnistuu... homma selvä, näillä näkymin :) Quote Link to comment
Tanhis Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Aviksiakin on tietty monen laatusia mutta se pitää paikkaansa että ne missä akseli katkaistaan ja laitetaan uusi pala tilalle ovt helpoimmat asentaa varsinkin jos akselia ei kavenneta samalla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.