Zamppa Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Papereiden mukaan -72 Kupla johon ilmeisesti 80- luvun lopussa tehty korinvaihto. Otteessa lukee autoon vaihdettu 1952 mallin kori. Ei mitään mainintaa prosenteista. Jos haluaisi tehdä jotain muutoksia jotka vaativat muutoskatsastuksen ja menisi prosentteja, lähteekö prossat nollasta, vai onko näistä vanhoista korinvaihdoista jossain prosentteja merkittynä vaikka ei otteessa näykkään? Quote Link to comment
Ketsa Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Jos muutoskatsastuksessa joudutaan laskemaan prosentteja, niin laskevat päivän sääntöjen mukaan kaikki muutetut osat. Quote Link to comment
metake Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Muutoskatsastuksessa käsittääkseni lasketaan nykyään aina prosentit, ainakin esim. moottorin vaihdossa. Ja nollasta lähdetään, eli kaikki vaihdetut ja poistetut osat lasketaan, sillä koska niiden muutos on tapahtunut ei ole merkitystä. Ja nykyään mennään uudella prosenttitaulukolla: http://www.finlex.fi/data/sdliite/liite/5294.pdf Quote Link to comment
mikan Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Muutoskatsastuksessa käsittääkseni lasketaan nykyään aina prosentit, ainakin esim. moottorin vaihdossa. Moi! Tietääkseni prosentteja lasketaan muutoskatsastuksessa vain, jos muutos on sellainen joka pienentää kanta-auton prosentteja. Jos esimerkiksi tuohon aiemmin mainittuun kuplaan muutoskatsastetaan vaikka erilaisia jarruja, niin prosentteja ei lasketa. t. Mika Quote Link to comment
Mäki Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Ainahan voi pokkana mennä sopivalle konttorille ja sanoa, että tällaisena auto on tullut minulle, vaikka olisi tehnyt muutoksia. Mulla on parit tuollaiset alustat vastaavilla papereilla ja kun autot olivat vielä nipussa, ei ollut mitään ongelmia. Jos jotakuta kiinnostaa, niin minulla on joutilaana täysin korjattu pohjalevy papereineen Quote Link to comment
jaraku Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 (edited) 80 ja 90 lukujen ns korin vaihdot oli aika vapaita siihen aikaan! oli vain 49,9 prosentin vaihto sääntö että ei tullut auto veroa. mulla oli vm 67 4 d tolppa chevelle ja kutonen väkisin vaihdettava man... hain lupaa silloin katsastus konttorilta ja se meni joteskin näin kone 400+ glide + avon kori! katta-auton näyttö. konttorilla ! vaihdettujen osien määrä oli jotain +30% osat kii autoon ja leimalle. silloin oli ns 5 V kuoleetumis sääntö ! eli kun tuli 5v täyteen auto oli pikkulohko avo 0 % eli kun oli kulunut 5 V anottiin konttorilta ISOLOHKOLLE lupaa . sain ja prossat oli 32, 5 % ja isolokon kauppaan ostin 454 ja eikun reikään ja menoksi. ja taas 5v tänä päivänä sama auto on isoloho avo ja papereissa chvrolet chevelle vm 67 SS convertible 0% tää on tapahtunut vm 1992 ja jokainen arvaa etttä alku auto oli 4 d tolpa taksimalli !! jokainen tajuu että siinä autossa ei olie SS ää kun merkit jotka on ostettu jälkikäteen.. jos auton prosenteissa ei lue muuta kun ON vaihdettu kori, jarrut, tai jotain muuta??? EI! (prosentteja). jos meet ja muutos katsastat renk/vanteet! tänä päivänä prossat alkaa aina nollasta, ja tulee merk otteeseen, ja nykyään tietokone aikana asjat säilyy paremmin. 30 vuoden takaisia ei löydy arkistoista enään. sama koskee kaikkia auto merkkejä. tunigin tultua suosioon viranomaiset tiukensivat sääntöjä aikalailla mitä saa ja mitä ei 5 V kuoleentumis aika on poistunut. MUTTA 49,9 % sääntö on voimassa edelleen. Edited January 1, 2015 by jaraku Quote Link to comment
mikan Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Mun kirva on muutoskatsastettu jo 1976. Silloin sai täysin vapaasti vaihdella osia mielensä mukaan, kunhan kanta-autosta oli aikoinaan maksettu vero ja sen identiteetti säilyi (pohjalevy/runkonumero). Prosentteja ei tunnettu, joten mitään mainintaa niistä ei ole vuoden 76 otteessa tai missään myöhemmässäkään otteessa. Ei myöskään merkintöjä siitä mitä osia on vaihdettu. Otteen mukaan autokaan ei enää ole kupla vaan Cat. t. Mika Quote Link to comment
-AP- Posted January 1, 2015 Share Posted January 1, 2015 Aika varovainen kannattaa olla korinvaihtoautojen ja muiden suurten muutosten lisämuutosten kanssa. Nyt uuteen muutoskatsastukseen lähdettäessä koko muutoshistoria lasketaan uudelleen nykytaulukon mukaan, mitä tuottanee varsin ikävän lopputuloksen. Voi tietysti olla että katsuri käsittelee asiaa virheellisesti ja hyväksyy pelkän uuden muutoksen, mutta Trafin poijaat saattaa jälkikäteen olla asiasta toista mieltä ja sitten luetaan taas surullisa kertomuksia järjettömistä autoveroista ... Quote Link to comment
Tonii73 Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Mites se nykyään menee, kun korinvaihto vehkeen turbottaa? Rinnastetaanko se edelleen vain teknisessä mielessä moottorinvaihtoon, ei muutosprosenttisesti? Tai miten meni ruiskun asentaminen? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.