Jump to content

Vaihdevälin lyhentäjä pallikseen?


Recommended Posts

Oletteko asentaneet vaihdevälin lyhentäjiä pallikseen? Jos olette niin mistä ootte yleensä sellaisen hommannut?? Katselin äkkiseltään hotcars ja paruzzi sivuston mutta en sieltä ainakaan sellaista löytänyt muutakuin junikseen. Sopiikohan toi juniksen osa pallikseen??

Link to comment

AC'n osan linkkasin vaan puhtaasti sen vuoksi että siitä sai selvää mihin se on tarkoitettu. Eikös tossa ekassakin viestissä ollut että vähän epäselvyyttä sopivuudesta HC'n ja Paruzzin sivuilla. Tässä nyt kyseessä ilmeisesti harrastaja joka asentaa kyseistä osaa autoonsa ensimmäistä kertaa. "Selvät?" ohjeethan tuolla Paruzzin sivuilla on mutta....

Link to comment

Näköjään sitä löytyy sittenkin paruzzinkin valikoimista, mä en sit vaan sitä löytänyt. No pitää kaippa sitten tilailla jossain vaiheessa! =) Voin tilata Jaska sullekin tollasen vaihdevälin lyhentäjän jos tarvit, entäs tarviks puslasarjan? Ja onnittelut vaan 1000viestin rajan rikkomisesta, myös meidän omalla foorumillakin vois porukkaa käydä välillä kirjoittelemassa, tällee pieni vinkki! ;D

Link to comment
  • 4 months later...

Elikkäs minkäsmoinen homma toi nyt sitten on, ostin ton vaihdevälin lyhentäjän eli vaihdekepin alle tulevan ns. korotuspalan mutta järkeilin samalla tsekata vaihdetankojen puslien kunnon mutta minkäsmoinen homma se nyt sitten on vaihtaa ne? Pitääkö purkaa hirveästi ennenkuin pääsee niihiin pusliin käsiksi paremmin, ton vaihdevälin lyhentäjä on luultavasti ihan helppo juttu laittaa paikoilleen??

 

Olis tänään tarkoitus niitä laitella joten nopeat vastaukset olis ihan kiva juttu. =)

Link to comment

Ei oo kovin iso homma puslien vaihto, oisko kolme varttia kun ekan kerran ihmettelee ja vartti seuraavaan kertaan. Eka vaihdekeppi irti. Sitten altapäin vaihdelaatikon shift coupleri irti (neliökantainen pultti jossa varmistuslanka), vähän edempää vastaavanlainen neliökantapultti (varmistuslangalla) irti myös.

 

Sen jälkeen keulasta taaksepäin putkea sujuttamalla se putki irtoaa kärki"piikistä" johon tulee yks puslista, sit vaan kiskot tangot pois eteenpäin. Kato vanhojen puslien järjestys ja suunta, niissä on semmoinen lukkonykämä jolla ne menee helposti oikealle kohdalleen ja menevät tangon mukana runkoputken sisään. Jos vaihdetankojen runkoputken päiden tiivisteet on huonoja niin ne olisi hyvä vaihtaa, ja vaseliinia kehiin myös.

 

Takaisin päin laittaessa rautalangalla varmistaen ne neliöpultit.

 

Näissä on pieniä vuosimallieroja mutta karkeasti tuolleen onnistuu.

 

Puavo

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...