jake1986 Posted January 5, 2015 Posted January 5, 2015 Oletteko asentaneet vaihdevälin lyhentäjiä pallikseen? Jos olette niin mistä ootte yleensä sellaisen hommannut?? Katselin äkkiseltään hotcars ja paruzzi sivuston mutta en sieltä ainakaan sellaista löytänyt muutakuin junikseen. Sopiikohan toi juniksen osa pallikseen?? Quote
tolvana Posted January 5, 2015 Posted January 5, 2015 http://www.aircooled.fi/tuote/2026/vaihdekeppi-pallopainen-t2 Tuo ainakin lyhentää sopivasti. Quote
boxer Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Varmaan haetaan sellasta salmiakin muotosta kikkaretta joita kuplien kepin tyveenkin asennellaan. Ei koko keppiä.. Quote
JustinCase Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 (edited) Tosta. http://www.aircooled.fi/tuote/1671/vaihdevalin-lyhennin-alumiini-t123-1247479 Tossa sopivuus : VW T.1/2/3, 1.2-1.6, 12/47-4/79 Ei kun kaupoille vaan. Edited January 6, 2015 by JustinCase Quote
NordBling Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Kannattaa tietty tsekata keppilinjan kaikkien puslien kunto samalla. 1 Quote
jake1986 Posted January 6, 2015 Author Posted January 6, 2015 Kiitos vinkistä Justincase, tollainen hakusessa, itselle sekä kaverille. =) Joo pitää kattoa puslien kunto tietysti samalla jos tollasen asentaa. Quote
Guest OberSchlachter Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Nohnoh, löytyyhän se toki Paruzzi-valikoimastamme; Vaihdevälin lyhennin, sopii typ2 '79 ja vanhemmat, hintaan 7,55€. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=510& Quote
GT78 Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 (edited) Niijust hävetkää tuhmat Aircooledin linkkivinkkaajat :D määki voisi Jake ottaa yhde jos tilaat. Ei väliä mistä :) EDIT: Tuhat viestiä pamahti täsä samalla rikki :) Edited January 6, 2015 by GT78 Quote
Guest OberSchlachter Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 ^ nii just :D Ja se puslasarja kannattaa toki tilata samalla: http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=21408& Onnittelut 1000 viestistä :) Quote
ARTO Posted January 6, 2015 Posted January 6, 2015 Tyhmää maksaa liikaa, Ässältä löytyy myös uusi lyhennin ja ilman alvia=5,55€ Nopeimmalle privan/txt kautta:) Quote
Tanhis Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 Nonni nyt aletaan pyöriä sellasissa hinnoissa että suomen loputkin vw osakauppiaat kiinnostuu hintasodasta. Quote
JustinCase Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 AC'n osan linkkasin vaan puhtaasti sen vuoksi että siitä sai selvää mihin se on tarkoitettu. Eikös tossa ekassakin viestissä ollut että vähän epäselvyyttä sopivuudesta HC'n ja Paruzzin sivuilla. Tässä nyt kyseessä ilmeisesti harrastaja joka asentaa kyseistä osaa autoonsa ensimmäistä kertaa. "Selvät?" ohjeethan tuolla Paruzzin sivuilla on mutta.... Quote
ARTO Posted January 7, 2015 Posted January 7, 2015 Täältä lähtee lyhennin Pietarsaareen eli meni ja myyty. Quote
jake1986 Posted January 7, 2015 Author Posted January 7, 2015 Näköjään sitä löytyy sittenkin paruzzinkin valikoimista, mä en sit vaan sitä löytänyt. No pitää kaippa sitten tilailla jossain vaiheessa! =) Voin tilata Jaska sullekin tollasen vaihdevälin lyhentäjän jos tarvit, entäs tarviks puslasarjan? Ja onnittelut vaan 1000viestin rajan rikkomisesta, myös meidän omalla foorumillakin vois porukkaa käydä välillä kirjoittelemassa, tällee pieni vinkki! ;D Quote
jake1986 Posted May 21, 2015 Author Posted May 21, 2015 Elikkäs minkäsmoinen homma toi nyt sitten on, ostin ton vaihdevälin lyhentäjän eli vaihdekepin alle tulevan ns. korotuspalan mutta järkeilin samalla tsekata vaihdetankojen puslien kunnon mutta minkäsmoinen homma se nyt sitten on vaihtaa ne? Pitääkö purkaa hirveästi ennenkuin pääsee niihiin pusliin käsiksi paremmin, ton vaihdevälin lyhentäjä on luultavasti ihan helppo juttu laittaa paikoilleen?? Olis tänään tarkoitus niitä laitella joten nopeat vastaukset olis ihan kiva juttu. =) Quote
DWL_Puavo Posted May 21, 2015 Posted May 21, 2015 Ei oo kovin iso homma puslien vaihto, oisko kolme varttia kun ekan kerran ihmettelee ja vartti seuraavaan kertaan. Eka vaihdekeppi irti. Sitten altapäin vaihdelaatikon shift coupleri irti (neliökantainen pultti jossa varmistuslanka), vähän edempää vastaavanlainen neliökantapultti (varmistuslangalla) irti myös. Sen jälkeen keulasta taaksepäin putkea sujuttamalla se putki irtoaa kärki"piikistä" johon tulee yks puslista, sit vaan kiskot tangot pois eteenpäin. Kato vanhojen puslien järjestys ja suunta, niissä on semmoinen lukkonykämä jolla ne menee helposti oikealle kohdalleen ja menevät tangon mukana runkoputken sisään. Jos vaihdetankojen runkoputken päiden tiivisteet on huonoja niin ne olisi hyvä vaihtaa, ja vaseliinia kehiin myös. Takaisin päin laittaessa rautalangalla varmistaen ne neliöpultit. Näissä on pieniä vuosimallieroja mutta karkeasti tuolleen onnistuu. Puavo 1 Quote
jake1986 Posted May 21, 2015 Author Posted May 21, 2015 Kiitos neuvosta. Pitääpi ottaa tänään auto nosturille ja työn alle. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.