JaniM Posted January 13, 2006 Posted January 13, 2006 No niin, nopeimmat Porvoon lähimaastossa olevat katiskat, jotka tarttis kopan tai ison läjän osien (loksut, luukut) puhallusta, niin nyt olis mahdollisuus vetasta vedellä. Eli tarvittaisiin useampi auto/osa, jotta hinta saataisiin järkeväksi. Aikaa kiinnostuksesta on tasan ensi viikon alkuun ma tai tiistaihin. Eli pestään lämpösellä vedellä 60ast? 3000barin paineella. Ruosteet saa kyytiä ja muu töhkä, eikä pitäis venyttää peltejä niinkuin hiekka. Eli melko varmat ilmoittautuu mulle halukkuuden. Nyt olis pari autoa menossa pesuun, mutta vielä pitäis saada lisää. 0400-515209 Yksi halukas tullut lisää. Quote
mikan Posted January 13, 2006 Posted January 13, 2006 Autoni ei lähelläkään porvoota, eikä just nyt ole edes pesun tarpeessa, mutta olis ihan kiva kuulla pesun jälkeen kokemuksista ja hinnasta. Kuviakin voisitte laittaa galleriaan. t. Mika Quote
JaniM Posted January 13, 2006 Author Posted January 13, 2006 Joo, tiistaina saa tietää hinnan tai suunnan. Listahinta on 200e tunti plus alvi, mutta sano että useammalla autolla vois hinnan saada järkeväksi. Tiedä sit. Quote
metake Posted January 13, 2006 Posted January 13, 2006 Ruosteet saa kyytiä ja muu töhkä, eikä pitäis venyttää peltejä niinkuin hiekka. Irtoruoste lähtee kyllä, mutta kiinteä ei. Jollain tarvii sit vielä putsata noi ruosteiset kohdat. Quote
Guest Toheltaja Posted January 13, 2006 Posted January 13, 2006 niin miekin muistelen, että kaikki muu lähtee paitti rokonarpiset kohdat. Sinänsä ajankohta o vähän huono, porvoosta peltipuhtaaks pestynä 50km suolattuja teitä kotiin, kylmään talliin ei kuulosta kauheen hyvältä. Pitäis saada maalattuakin... Quote
Guest beex64 Posted January 13, 2006 Posted January 13, 2006 Oma koppa (kuplan...) puhallettiin kuukausi sitten. Lopputulos on uskomaton. Ruosteet,massat ja muut töhnät lähtivät 98 %:sesti. Luulin koria vähäruosteiseksi mutta puhallus paljasti totuuden. Hitsattavaa on mutta nyt ei täydy räkiä migillä ruosteista peltiä. Jos mainitsemasi Porvoolais-firma sijaitsee Urakoitsijantiellä voin ehdottomasti suositella sitä. Heillä on töissä autoharrastajia ja he tekevät töitä kuin omiin projekteihinsa. Puhalluksesta voin mainita että mm. pelleissä ei ole minkäänlaisia muotovaurioita ja niissä on luettavissa valssaamon leimat.Puhallustapoja on useita,korkeapainevesi,vesipuhallus kera hiukan hiekkaa ja hiilihappojääpuhallus jossa pelti puhalletaan puhtaaksi korkealla ( n.-70 c.)pakkasella ja paineella. Menetelmällä voidaan mm. puhdistaa käynnissä olevia sähkömoottoreita. Puhalluksen jälkeen korin voi tietenkin kuljettaa peitettynä kuiviin tiloihin jolloin se ei ruostumaan. Menetelmistä voitte lukea lisää tämän kuun Tuulilasi-lehdestä jossa käydään läpi Vanaja-Racing Teamin Endurance-Calibra kilpurin tekoa. Puhalluksen kustannukset saattavat alkuun tuntua hurjilta mutta kun lasket paljon säkki neekerintussuja ja katkenneita kynsiä kera lukuisten talli-iltojen maksaa niin kuka säästää...?.Ota huomioon että ruiskulla pääsee paikkoihin joihin oma käsi ei yllä.Suosittelen!. Quote
Guest Toheltaja Posted January 13, 2006 Posted January 13, 2006 sepä tuossa kiehtoo ku ei tartte viikkotolkulla tohottaa hiekan kanssa, niinku viimekesänä... Puhallettiin 2 autoa ympäriinsä pellille, ja kolmannesta suurin osa kuoresta. Hiekkaa meni yks traktorin peräkärryllinen, ja aikaa viikko. Päivät ei olleet suinkaan 8 tuntisia, vaan tentiin niin pitkään ku näki, ja mää pimeessä sitte pohjamaalasin mitä päivällä saatiin puhtaaks. Eli jos yhden auton pellille peseminen maksaa vaikka 400-500€ on se aika pieni raha verrattuna hiekkapuhalluksen vaivaan... Quote
Guest beex64 Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Tässä muutama kuva vesipuhalluksen jäljiltä[/img] Quote
UltraVW Posted January 15, 2006 Posted January 15, 2006 Kyllä lähtee kivasti.Voiko tota siis käyttää myös kohteellisesti.Eli jos esim. haluaa vaan pohjan vetästä ulkoapäin? Quote
JaniM Posted January 16, 2006 Author Posted January 16, 2006 Jos mainitsemasi Porvoolais-firma sijaitsee Urakoitsijantiellä voin ehdottomasti suositella sitä. quote] Just sama. Ja yhen kuplankin ne on hiljakkoin pessy. Quote
Guest beex64 Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Kyllä pesua voi käyttää kohteellisesti.Ilmoitat vain kavereille mitkä kohdat pestään ja siinä kaikki.Harvoin varmaan on tarvetta koko korin pesuun. Quote
Guest Toheltaja Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 ainakin kaikki vaikeastihiottavat pinnat kannattaa pestä, jos nuukailla haluaa rahojensa kanssa. Quote
Guest Mika Raussi Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Onks toi kuvassa näkyvä Esabin miggi muuten vailla etupuöriä? -Terv mahdollisesti toinen konetta lattiaa pitkin raahaava. Quote
Guest beex64 Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Joo,Esab ilman etufillareita.Kaasupullo tasapainottaa kivasti menoa.Helskutin hyvä peruskone,kiva hitsuutella.Ei paljon menoa haittaa tuo etuakselin puutos!. Quote
Guest zemial Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 onko etuakseli kavennuksessa? hoodride? Quote
metake Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Mää tarttisin langansyöttöyksikköön sen langan kiristys tsydeemin tollaiseen Esabbiin. Ei kellään olis ylimääräistä? Quote
Guest Mika Raussi Posted January 16, 2006 Posted January 16, 2006 Taitaa olla jokainen tommonen esabbi keulasta tontitettu :p Quote
JaniM Posted January 17, 2006 Author Posted January 17, 2006 Elikkäs kolmen viikon päästä mahdollista tehdä tuota. Tekevät täytehommina elikkäs ei oikein tiedä koska valmista. Hinnaks sai 150e + alvi eli ei ihan halpaa. Koko kupla kaikkinensa vissiin menee 5-6 tuntia? Mites oli Beex64, mitä kaikkea siinä hönkästiin? Quote
Guest beex64 Posted January 17, 2006 Posted January 17, 2006 Hönkästiin kaikki.Korista oli irti kaikki mahdollinen.Lokarit ja muut hilppeet hioin käsipelillä.Niihin meni huomattavasti enemmän aikaa... Quote
-MITO- Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Mobilistissa oli juttu sitikkalehden artikkelista jossa rättäri on käytetty sinkitysaltaassa ja Galvanoimis Oy Pirkkalassa lupaakin käsitellyille koreille 30 vuoden ruostumattomuustakuun. Altaaseen mahtuu kerralla kaksi rättäriä joten sinnehän pulahtaisi hyvin junis taikka pallokeulakin.. Quote
Guest Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Maalari ei välttämättä kiitä jos sinkkaamaan meet. Quote
Guest Raggare Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 heh, mites se kuparointi, eräs KEMIstihän sen tekee varmaa, komia patina si Quote
-MITO- Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 No uskoisin että noi patonkiautotkin meinataan maalata? Quote
Guest Mika Raussi Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Se on eri peli sillon kun sinkin päälle aletaan maalaamaan. Tuskin ihan kuka tahansa maalari sitä rupee edes tekemään. Mahdollisesti sen sinkityn korin pitää myös seisoa jossain vuoden tai pari ennen maalaamista. Quote
Guest Mika Raussi Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Öö... Käytännössä millä? Hiekallako ihan vai kenties lasilla tai jollain muulla rakeella? Quote
Guest Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Pinta vaatii ns. hiekkapesun elikkäs kevyen puhalluksen. Puhallusaineita: Luonnonhiekka, alumiinioksidi & silikaatit ym.. Raekoko 0,2-0,5mm. Suutinpaine 0,2-0,3MPa. Siinä vähä kirja tietoa, en ole kovinkaan perillä Galvanointi oy :n prosessista mutta päteepi sinkatun maalamisen valmisteluun noin yleensä.. Quote
Guest Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Onhan audit sinkitty jo pari/kolmekymmentä vuotta ja uudemmat volkaritkin jo kymmenkuntavuotta ja ihan hyvin tuo maali näyttää pysyvän! Quote
mikan Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Onhan audit sinkitty jo pari/kolmekymmentä vuotta ja uudemmat volkaritkin jo kymmenkuntavuotta ja ihan hyvin tuo maali näyttää pysyvän! Minä en näistä mitään tiedä mutta sähkösinkitys ja kuumasinkitys lienee eri asia? Galvanoimis oy näyttää tarjoavan myös jotain maalauskäsittelyä: http://www.galvanoimis.fi/fi/130_zinc.php t. Mika Quote
metake Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Kaikki uudet autot tehdään nykyään kuumasinkitystä pellistä. Sähkösinkittyä ei käytä enää mikään tehdas. Ei ole käyttänyt muutamaan vuoteen. Quote
Guest Mika Raussi Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Mutta kuumasinkkiin ei kannata koppaa lähettää jos ei taho sitä rusetille. Ei ne kuulemma osaa dipata peräkärryjäkään tarpeeks nopeesti, niin mitänähän kävis sitten vaikka junikselle. Quote
-MITO- Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 No epäilen että ois kerholehdessä juttua jos herrojen autot ois rusetilla :D Kuvassa koria ja etupeltiä. Quote
Guest ritariässä Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 mersuissaki 30 vee ruostetakuu ja mm palkit ja jousitolpat ruostuilee ovista puhumattakaan. siit vaan sinkatut rättärit etelän suolasille hehäteille suolasumuun 30 vuodeksi ja katotaan onks ruostetta... Quote
Guest veewee Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 eikai harrasteauto mitään sinkitystä tarvi. kunnon pohjatyöt, hyvä maali ja lakka päälle ja joskus pestä ja vahata niin kestää yhtä kauan kuin harrastuskin. sitikat onkin jo aivan oma juttunsa, nehän on tehty vanhoista sardiinipurkeista. näkeehän sen jo kaukaa, ettei ne oo autoja Quote
Guest Raggare Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 varsin avoimin mielin harrasteliat liikkeellä Quote
-tipi- Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Vois olla junis myös aika rutussa, jos survotaan tohon 1,65m leveeseen railoon sinkittäväksi... ;o) Rungon sinkitys ei ois mikään tyhmä idea miun mielestä. Kaverilla on kohta 15v ollu paljas sinkattu pohja ja on kuin uusi edelleen... Quote
Guest Jani Antikainen Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Tuttava oli sinkinnyt hiljattain bemarin etuakselipalkin. Kuulemma sitä oli käytetty ensin jossakin hapossa, jotta ruoste ja epäpuhtaudet irtoaa. Sen jälkeen dipattu sinkkialtaaseen. Umpinaiset kotelot kuulemma ei kestä tätä käsittelyä. Quote
Guest Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Umpinaiset kotelot? Mä sinkitytin juurikin Galvanointi oy:ssä noin 10 vuotta sitten uisteluveneen varusteluun tarkoitettuja metallirakenteita jotka on siis umpinaisia koteloita. Ne on elänyt ulkona ton 10 vuotta eikä minkäänlaista ruostumista ole nähtävissä. Zysteemit on ainevahvuudeltaan 1,0-1,5mm. Quote
Marko Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Umpi kotelot jos laitetaan kuumasinkkiin niin niihin tulee painetta ja ne repeää, siitä on kyse. Eli umpikotelot täytyy "reijittää" Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.