Per Jernström Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 En uskaltanut lattaa Tekniikkapuolelle, niin tänne sitten. Ostin tossa vähän aikaa sitten 1,6cl 8v Golf2:sen. Auto on -86, joten pakokaasujen puolesta sitä voisi hieman piristää. Onko jotain hyviä kikkoja miten tuollaista virittää pienellä budjetilla (auton arvohan tuplaantuu joka kerta kun tankkaa...). Millaisilla koneilla ajetaan esim jokkiksessa? vilkaisin vähän vinkkejä ffp-forumilta, mutta jokkiskikkoja ei löytynyt. Ajatus oli tehdä kilvissä oleva auto jolla käydään pari kertaa vuodessa radalla, kun kuplaan on mennyt niin paljon aikaa ettei uskalla lähteä ruttaamaan sitä :) Aihiona toi Golfi ei nyt ole paras mahdollinen (rummut takana, jne.), mutta kuskikin on nössö joten luulen että uskallan ajaa sillä muutaman kierroksen kunnes ajotaidot paranee. Niin, ja mistä vielä löytäisi piirustukset kaaria varten 2-koppaGolfiin? Quote
Ketsa Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 HAP racingin kotisivuilta löytyy jotain vinkkiä ja lisää varmaan ottamalla yhteyttä ko. puulaakiin. 1.6Gti kone varmaan yksi halpa tapa piristää... Quote
Guest Toheltaja Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 puristuksia lisää, kiree nokka, tuplat, ja peltisarja. tekee ihmeitä tuommoselle laitokselle... Ja osia saa noihin jo naurettavan halvalla. Quote
Lasse Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Paalikone tekee vielä enempi ihmeitä tommoselle laitokselle. Quote
Racing Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Unohda taas koko juttu jos ei ole siihen sijoittaa nyt alkuun 1000€. Ne jokkisgolfkoneetkin jotka oikeasti näyttää jotka kulkee ei synny 100e budjetilla. Toiseksi kakkiksen vaihdelaatikotkin on per c :stä. Helpommalla pääset kun myyt pois ja ostat 16V Gtin:n jos kolopallo pitää olla. Quote
Per Jernström Posted February 2, 2006 Author Posted February 2, 2006 Joo, siis ei ollut tarkoitus oikeesti ajaa jokkista vaan saada kustannustehokkaita vinkkejä ihan harrastekäyttöön. Millaisia tuplia tollaseen kannattaisi laittaa? Miten olisi esim Solexit? Liikkuu asialliseen hintaan yleensä. Toisaalta olisihan se ruisku ehkä edullisin vaihtoehto jos jostain romuna löytäisi. Ja paalikone olisi varmaan se kustannustehokkain keino, ainakin jos olisi ihan uutta autoa ostamassa niin että saisi sen täydet 500€. Quote
Ketsa Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 8v gti koneita saa 2-300e haarukassakin ja ehjässä sellaisessa on se n.110hp. Taitaa tollasesta massa 1.6:sta virittämällä tulla kalliimmaksi, koska ei noihin esim. tuplien imusarjoja pahemmin käytettynä liiku. Quote
Guest koivi Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Joo,eipä nuita koneita rakenneta parin sadan euron budjeteilla,edes jokkiksessakaan,jos niinku meinaa et se kampe parkkuu makeasti jne. ;) Kesälä vaihettiin sana pari yhden norjalaisen kans ja vertailtiin kupliemme takapellin alle,mulla kohtuu kireä kuplan boxeri pannu jne,norjan poika aukasi oman pellin aluksen ja pisti paremmaksi,sieltä löyty katu kiree golffin 8v gti pannu!! :) Hommansa ollu siinäki.Mut vielä jäi kuplan boxerille... ;) Quote
Racing Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Yks tuttu helvetin kauan jokkista harrastanut tyyppi sanoi kerran että jos kuplassa on tasan 100hv niin golfissa tai vastaavassa koneessa joka samassa autossa saa olla liki 150hv että pysyy rinnalla. Näin on näreet jostain syystä. Huomattavan helposti tuon 150hv saa esim TC.stä kun alan mies tietää mitä tekee. Golfistakin sen 120-130hv saa kohtuuhelposti mutta rahalla. Mutta kuplan korit ovat ko.lajissa vähenemään päin kun viiatti on kevyempi ja lähtee viivalta paljon paremmin. Uskomatonta mistä löytyy esim. kokoajan "uusia" 133 mallin viiatin koreja kun autoja ei ole ikinä suomeen niin "paljoa" myyty! Vielä tuohon kakkiksen tekemiseen,Jos 16V Gti 2 korisen aika hyvän saa n.1500€ tekniikanvaihtona tai ilman niin en alkais laittaan edes sitä 500-1000€ johonkin ykskutosen kutitteluun,sillä tuo 16V on muutenkin parempi alustaltaan jne. ja sen saa jopa vielä "jonkinlaisella" hinnalla myytyäkin kun kyllästyy. Tosin nuo kakkiksetkin alkaa olla aivan tajuttoman lahoja tänä päivänä jotkut yksilöt. Quote
Guest koivi Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 ite kans mietiskelly et mistä nuita 133hiivatin koreja löytyy nuin paljon jokkikseen,ku ei niitä taho ees liikenteessäkään näkyä?! Quote
Sakke Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 eipä nuitta splittiloisiakaan liikenteessä oikeen oo,mut melekeen joka jannulla o sellanen rojektina :D Quote
Racing Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Mullakin oli tuollainen kirkkaan keltainen 133:nen 80tkm ajettu ruostesuojattu ja toiselta omistajalta melkein voisi sanoa että yksi parhaista koriltaan pari 3-4 vuotta sitten ei yhtään mätää,kone vain hajos ja tuli hävitettyä kyllä harmittaa tajuttomasti oli haaveena laittaa sinne silloin vw laatikko ja joku aivan tajuton viri 2000tc tms. perään ja tehdä vaan leikkikalu eikä kilpiin koskaan...No tuokin on mennyttä jo taidettiin sillä SM kisoissa joskus kuulemma finaaliin sijoittua seuraava omistaja. Quote
Guest koivi Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 yhelä tutula oli kans 126hiivatti,vissiin metrin mittanen biili,hurjia ideoita oli siihenki,mut niin se vain seki pääty maailmalle ja ilmeisesti jokkikseen.. Tämähän meni ihan fiiattipalstaksi.. :) Quote
Guest Raggare Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 http://www.ukstreetracers.com/CarBossTaz.htm Quote
Racing Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 Tämähän meni ihan fiiattipalstaksi.. :) Ei saatana, asialle pitää tehdä jotain! Quote
Guest Raggare Posted February 2, 2006 Posted February 2, 2006 http://www.ruffrodders.com/video/rodhavoc.wmv http://ruffrodders.com/video/hrh2.WMV http://www.ruffrodders.com/video/elmiragemay2004.WMV tost äkkii vaihteluu Quote
mikan Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Eikö siihen golfiin ole vaikea istuttaa ilmajäähdytteistä moottoria vai oliko ajatus tehdä siitä takavetoinen? Eli kuplan tekniikka taakse. t. Mika Quote
Jorrma Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Nyt kun näistä ilmajäähdytteisistä Golffeista tässä jo useamman sivun verran keskustellaan niin itselläkin oli kyllä aikomus tehdä sellainen. Joku vuos sittenhän oli ykköskoppanen myynnissä, siinä tais olla kaaret ja kaikki paitsi se ilmakone. Aattelin et jos siihen olis kuplan pohjan istuttanut ja Urtsiin sit mut jäi muiden kiireiden tähden tekemättä. Quote
Guest Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 kuplan pohja ja golffin koppa siihen väärinpäin päälle. Olis hauska näky radalla :D Jan Quote
Jorrma Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Ei sitä koppaa katolleen siihen päälle vaan ihan oikein päin ja takamoottorisex tietty tai kääntää tekniikkapaketin keskimoottorisex ni tulee parempi balanssi. Quote
jukkis Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Huippu videoita!!! näitä lisää niin ei pääse unohtuu etten mä oikeesti mikään kuplaharrastaja oo ;) Quote
Ketsa Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 Bugfuelin pitäisi varmaan tollekkin väelle kirjoittaa hiukan juttua sytkän säätämisestä... Videoitten musiikki sai muistamaan, että en määkään oikeesi oo hannaekola fani. Quote
Guest Raggare Posted February 3, 2006 Posted February 3, 2006 http://www.flamethrowers.com.au/videos/biscayne.mpg http://www.flamethrowers.com.au/videos/biscayne2.mpg täl o ainaki venat jo rikki? vitsi ku sais tohon "kas o viel hopoti" soimaan taustalle no laitetaan vähän vw:tä välii http://www.fahrvergnugen.nl/movies/udb_ ... 006.02.wmv eli the undutchables Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.