Jump to content

Golf jokkisviritys


Recommended Posts

Posted

En uskaltanut lattaa Tekniikkapuolelle, niin tänne sitten.

 

Ostin tossa vähän aikaa sitten 1,6cl 8v Golf2:sen. Auto on -86, joten pakokaasujen puolesta sitä voisi hieman piristää. Onko jotain hyviä kikkoja miten tuollaista virittää pienellä budjetilla (auton arvohan tuplaantuu joka kerta kun tankkaa...). Millaisilla koneilla ajetaan esim jokkiksessa? vilkaisin vähän vinkkejä ffp-forumilta, mutta jokkiskikkoja ei löytynyt.

 

Ajatus oli tehdä kilvissä oleva auto jolla käydään pari kertaa vuodessa radalla, kun kuplaan on mennyt niin paljon aikaa ettei uskalla lähteä ruttaamaan sitä :) Aihiona toi Golfi ei nyt ole paras mahdollinen (rummut takana, jne.), mutta kuskikin on nössö joten luulen että uskallan ajaa sillä muutaman kierroksen kunnes ajotaidot paranee.

 

Niin, ja mistä vielä löytäisi piirustukset kaaria varten 2-koppaGolfiin?

Posted

HAP racingin kotisivuilta löytyy jotain vinkkiä ja lisää varmaan ottamalla yhteyttä ko. puulaakiin.

 

1.6Gti kone varmaan yksi halpa tapa piristää...

Guest Toheltaja
Posted

puristuksia lisää, kiree nokka, tuplat, ja peltisarja. tekee ihmeitä tuommoselle laitokselle... Ja osia saa noihin jo naurettavan halvalla.

Posted

Unohda taas koko juttu jos ei ole siihen sijoittaa nyt alkuun 1000€. Ne jokkisgolfkoneetkin jotka oikeasti näyttää jotka kulkee ei synny 100e budjetilla. Toiseksi kakkiksen vaihdelaatikotkin on per c :stä.

Helpommalla pääset kun myyt pois ja ostat 16V Gtin:n jos kolopallo pitää olla.

Posted

Joo, siis ei ollut tarkoitus oikeesti ajaa jokkista vaan saada kustannustehokkaita vinkkejä ihan harrastekäyttöön. Millaisia tuplia tollaseen kannattaisi laittaa? Miten olisi esim Solexit? Liikkuu asialliseen hintaan yleensä. Toisaalta olisihan se ruisku ehkä edullisin vaihtoehto jos jostain romuna löytäisi.

 

Ja paalikone olisi varmaan se kustannustehokkain keino, ainakin jos olisi ihan uutta autoa ostamassa niin että saisi sen täydet 500€.

Posted

8v gti koneita saa 2-300e haarukassakin ja ehjässä sellaisessa on se n.110hp. Taitaa tollasesta massa 1.6:sta virittämällä tulla kalliimmaksi, koska ei noihin esim. tuplien imusarjoja pahemmin käytettynä liiku.

Posted

Joo,eipä nuita koneita rakenneta parin sadan euron budjeteilla,edes jokkiksessakaan,jos niinku meinaa et se kampe parkkuu makeasti jne. ;) Kesälä vaihettiin sana pari yhden norjalaisen kans ja vertailtiin kupliemme takapellin alle,mulla kohtuu kireä kuplan boxeri pannu jne,norjan poika aukasi oman pellin aluksen ja pisti paremmaksi,sieltä löyty katu kiree golffin 8v gti pannu!! :) Hommansa ollu siinäki.Mut vielä jäi kuplan boxerille... ;)

Posted

Yks tuttu helvetin kauan jokkista harrastanut tyyppi sanoi kerran että jos kuplassa on tasan 100hv niin golfissa tai vastaavassa koneessa joka samassa autossa saa olla liki 150hv että pysyy rinnalla. Näin on näreet jostain syystä. Huomattavan helposti tuon 150hv saa esim TC.stä kun alan mies tietää mitä tekee. Golfistakin sen 120-130hv saa kohtuuhelposti mutta rahalla. Mutta kuplan korit ovat ko.lajissa vähenemään päin kun viiatti on kevyempi ja lähtee viivalta paljon paremmin. Uskomatonta mistä löytyy esim. kokoajan "uusia" 133 mallin viiatin koreja kun autoja ei ole ikinä suomeen niin "paljoa" myyty!

 

Vielä tuohon kakkiksen tekemiseen,Jos 16V Gti 2 korisen aika hyvän saa n.1500€ tekniikanvaihtona tai ilman niin en alkais laittaan edes sitä 500-1000€ johonkin ykskutosen kutitteluun,sillä tuo 16V on muutenkin parempi alustaltaan jne. ja sen saa jopa vielä "jonkinlaisella" hinnalla myytyäkin kun kyllästyy. Tosin nuo kakkiksetkin alkaa olla aivan tajuttoman lahoja tänä päivänä jotkut yksilöt.

Posted

ite kans mietiskelly et mistä nuita 133hiivatin koreja löytyy nuin paljon jokkikseen,ku ei niitä taho ees liikenteessäkään näkyä?!

Posted

Mullakin oli tuollainen kirkkaan keltainen 133:nen 80tkm ajettu ruostesuojattu ja toiselta omistajalta melkein voisi sanoa että yksi parhaista koriltaan pari 3-4 vuotta sitten ei yhtään mätää,kone vain hajos ja tuli hävitettyä kyllä harmittaa tajuttomasti oli haaveena laittaa sinne silloin vw laatikko ja joku aivan tajuton viri 2000tc tms. perään ja tehdä vaan leikkikalu eikä kilpiin koskaan...No tuokin on mennyttä jo taidettiin sillä SM kisoissa joskus kuulemma finaaliin sijoittua seuraava omistaja.

Posted

yhelä tutula oli kans 126hiivatti,vissiin metrin mittanen biili,hurjia ideoita oli siihenki,mut niin se vain seki pääty maailmalle ja ilmeisesti jokkikseen.. Tämähän meni ihan fiiattipalstaksi.. :)

Posted

Eikö siihen golfiin ole vaikea istuttaa ilmajäähdytteistä moottoria vai oliko ajatus tehdä siitä takavetoinen? Eli kuplan tekniikka taakse.

 

t. Mika

Posted

Nyt kun näistä ilmajäähdytteisistä Golffeista tässä jo useamman sivun verran keskustellaan niin itselläkin oli kyllä aikomus tehdä sellainen. Joku vuos sittenhän oli ykköskoppanen myynnissä, siinä tais olla kaaret ja kaikki paitsi se ilmakone. Aattelin et jos siihen olis kuplan pohjan istuttanut ja Urtsiin sit mut jäi muiden kiireiden tähden tekemättä.

Posted

kuplan pohja ja golffin koppa siihen väärinpäin päälle. Olis hauska näky radalla :D

 

Jan

Posted

Ei sitä koppaa katolleen siihen päälle vaan ihan oikein päin ja takamoottorisex tietty tai kääntää tekniikkapaketin keskimoottorisex ni tulee parempi balanssi.

Posted

Bugfuelin pitäisi varmaan tollekkin väelle kirjoittaa hiukan juttua sytkän säätämisestä...

 

Videoitten musiikki sai muistamaan, että en määkään oikeesi oo hannaekola fani.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...