nalleolut Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 tää asia jäi mietityttämään ku laitoin suvikummit alle. 185/65/15" hmm aika pullealta näyttää! http://img152.imageshack.us/my.php?imag ... 1105iv.jpg http://img220.imageshack.us/my.php?imag ... 1127ef.jpg alemassa kuvassa ei asettunut kunnolla kohileen liikutin autoa ees taas niin sit parempi yläkuva! mutta tuleeko liikaa ulos? noh jos katsastais kapeimmilla gummeilla ja sit nuo alle! Quote
Racing Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Taitaa olla että valitettavasti tulee,sulla on ilmeisesti 6" leveät mangelssit juuri sellaisella et:llä joka tulee vakiolokarista hieman mutta liikaa ulos. Itse myin yhdet tuommoiset juuri kilpurikäyttöön viime syksynä. Voihan sen katsastaa kapeammilla kummeilla mutta sakot tulee ratsiassa jos tulee kaarista pihalle. Takapäässä sen voi kompensoida madaltamalla alustaa jolloin - camperilla taittuvat yläreunasta alaspäin,mutta etupään kanssa ei sama onnistu. Quote
nalleolut Posted February 4, 2006 Author Posted February 4, 2006 hmm.... pohdintaa pitänee vissiin laittaa myyntiin! Quote
mikan Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Lyhyillä vetareilla noi sais sopimaan ja sit vielä vaikka kapeat rummut. t. Mika Quote
nalleolut Posted February 4, 2006 Author Posted February 4, 2006 siinä olisi takapää ratkaistu mutta entä etupää... heh menee vaikeaksi! helpompi myydä nuo eteenpäin ja ostaa sopivat.... tai sit ajaa 165 ja peltivanteet! Quote
mikan Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 siinä olisi takapää ratkaistu mutta entä etupää... heh menee vaikeaksi! helpompi myydä nuo eteenpäin ja ostaa sopivat.... tai sit ajaa 165 ja peltivanteet! Eteen kavennettu akseli. t. Mika Quote
Guest Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 tosin ei taida maksaa vaivaa kaventaa akselia mankeleiden takia :) iso ET etupyörissä ei tee muutenkaan hyvää ohjaukselle.. Quote
Racing Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Mun mielestä on helpompi ostaa toisenlaiset vanteet kun ruveta keventelemaan akselia ja vaihtamaan vetoakseleita ym. säätöä kolmioreikämangelisien tähden... Quote
-MITO- Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Jos kuplia harrastaa ja käyttää on helppous aina kaukana :D Quote
Guest koivi Posted February 4, 2006 Posted February 4, 2006 Oma pieni kuplainen maailmansa kupla harrastus!! :) Quote
mikan Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Niin, noi mun ideat oli heitetty kieli poskessa. Mutta esimerkiksi mun lyhytvetariseen nelipulttiseen nuo todennäköisesti sopisi. Mangelseja tosin en kuplaani laittaisi vaikka ilman saisi. t. Mika Quote
metake Posted February 5, 2006 Posted February 5, 2006 Sillainhan se pykälä menee, että rengas saa tulla lokasuojasta ulos, mutta kulutuspinta ei. Tuossa kuvassa näkyy mun käyttis, joka on noilla renkailla katsastettu ilman ongelmia. Quote
Rofa.com Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Itse varmaan kaventaisin jarrurumpuja mutta suurentaisin samalla rumpujen läpimittaa. Quote
nalleolut Posted February 6, 2006 Author Posted February 6, 2006 meeneekö 165 leveä kumi 6" vanteelle? tai jos löytäsi erillaisella profiililla olevat gummit jostakin... Quote
Racing Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Menee se mutta ei välttämättä kovin fiksua. Mä en ainakaan haluaisi olla se rengasasentaja joka sitä joutuu tubelessina yrittämään :) Sisärenkaalla varmaan ihan helposti. Quote
nalleolut Posted February 6, 2006 Author Posted February 6, 2006 jees auttaisikohan se tohon miun pulmaan jos laittaisi 165 renkaat! jos ei pullottaisi niin paljon! Quote
Guest Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 No se auttaa tasan sen sentin verran yläreunan kohdilta, jos se sit riittää? Quote
nalleolut Posted February 6, 2006 Author Posted February 6, 2006 jees ei ku kokeilemaan! helpottaisi... koko hommaa ihan ! 165 niille päälle ja 185:Set voin polttaa käyttiksellä vaparilla paskaringissä Quote
Guest fastghia Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Hukkaa noi mankelit, ne on ihan oikeesta kauheet... :D terv. tyylipolizei Quote
nalleolut Posted February 6, 2006 Author Posted February 6, 2006 kauneus on katsojan silmissä ja maku asioista en viittis edes väitellä! Quote
metake Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 meeneekö 165 leveä kumi 6" vanteelle? tai jos löytäsi erillaisella profiililla olevat gummit jostakin... Mulla 155:n 6" vanteella, ja tubelessina... Quote
Racing Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Nostan hattua sille joka saa laitettua michelinin 155 renkaat 6" vanteelle ilman sisärengasta ilman mitään erikoisia apuvälineitä rengaskoneen ym välttämättömien lisäksi. Quote
-AP- Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Rengasnormin mukaan 155/80R15 renkaalle hyväksytyt vanteet on 4J, 4,5J ja 5J, samoin 165/80R15 kumille 4J, 4,5J, 5J ja 5,5J. Boldina suositeltavin. Mitenkäs metake nuo tojotan puutteelliset roiskesuojat, vaikka rengas kaaren sisällä pysyykin ...? Quote
metake Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Mitenkäs metake nuo tojotan puutteelliset roiskesuojat, vaikka rengas kaaren sisällä pysyykin ...? Niistä tuli huomautus. Nyt siinä ne on paikoillaan. Quote
metake Posted February 6, 2006 Posted February 6, 2006 Nostan hattua sille joka saa laitettua michelinin 155 renkaat 6" vanteelle ilman sisärengasta ilman mitään erikoisia apuvälineitä rengaskoneen ym välttämättömien lisäksi. Ei ollut michelinit, pinnatut nokian kuviolla. Ei noussu vanteelle ilman apuja. Räikkäliina renkaan ympäri, ilmaa venttilistä sisälle ja mietoa kiristämistä liinalla, niin johan pomppas :) Edit: noi ei ollut kuplan pyörät, kokokin oli vaan 13" Quote
nalleolut Posted February 7, 2006 Author Posted February 7, 2006 yhdessä katalookissa oli tälläistä: http://img222.imageshack.us/my.php?imag ... oot5uc.jpg niin tuostaku katselee niin 165 levyiselle renkaalle 4-6" vanne.... Quote
Guest Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Yksinkertainen ja hieno ratkaisu: leveämmät lokarit! :D ja ne Mangelssit on SaiRRRRRRRaaaan Hianot! Mankelit on pop! Wooot! :P Jan Quote
Sakke Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 oli mukava vääntää 195/15/50 tubelessit 8" vanteelle :D Quote
Guest Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Kokemus oli myös vääntää 135/70 15 gummi 5,5 vanteelle. Quote
-MITO- Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Rengasliikkeessä pamauttivat 145 kumin painesäiliön avulla 5,5 vanteelle paikalleen. Quote
Guest fastghia Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Ai onks tää joku skaba vai? OK, nokitetaan 125x15 tulikivet 5,5" vanteille ilman sisärengasta... Erikoistyökalut: tarvittiin 95kg hemmo pomppimaan vanteen päälle että nousi. Ensin koneella toiselta puolelta ja sitten levempi rengas lappeellen lattialle, siihen vanne päälle ja pomppimaan samalla kun laskettiin ilmaa sisään. Quote
-tipi- Posted February 7, 2006 Posted February 7, 2006 Minusta tuossa alkuperäsessä aiheessa ei näyttäs takaloksujen osalta olevan ongelmaa. Pitäis nähdä kuva suoraan ylhäältä tai takaa päin. Kokeiltu on: 145/65R15 6" vanteelle sisäkumilla, toimii. 205/65R15 4,5" vanteelle, ei toimi, aika lommolle meni renkaan kyljet :o). Polkemassa oli kolme n.75kg jannua, hiki tuli... Quote
nalleolut Posted February 7, 2006 Author Posted February 7, 2006 kuva: http://img95.imageshack.us/my.php?image ... 1215qm.jpg http://img95.imageshack.us/my.php?image ... 1215qm.jpg valittelen kuvien huonoa laatua. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.