Jump to content

Paras kaasutin


Guest Zatiainen

Recommended Posts

36-40 Nurkkatuplat 28-30 kurkuilla. Kyllä ne 88:sit ajaa ihan asiansa miedossa koneessa vaikka niissä huonoja puoliakin on,kireään kisakoneeseen en laittaisi jossa kestävyyttä pitää olla. Budjettikoneessa toimii kuplakäytössä,pakuun ei kannata laittaa kovin äkkiä kun käyttö on moninkerroin raskaampaa. Mulla on semmoiset nytkin yhdessä kuplan virikatukoneessa jolla on ajettu n.50tkm ilman ongelmia putkeen.

 

Vakio 34 solex :kin riittää yllättävän pitkälle jos nokka on luokkaa n.270 astetta mieto.

Link to comment
88 putkilla ei ole parasta kaasutinta. Itse vaihtaisin 88 putket pois ja sitten miettisin kaasutinta :) Solexilla pääsee aika ripeesti vielä tuolla konekoolla...

 

Ei toi putkikoko vaikuta kaasutin valintaan juuri mitenkään....

 

Mulla on kone jossa em. putket ja kaksi 36 mm kurkuilla olevaa idffää ja hyvin pelaa. Ja pelannut jo 60 tkm. Ei ole ollut mitään tarvetta putkien vaihtoihin.

 

Eli mun neuvo: pidä putket, osta tuplakaasarit, koska ne saa säätöihin, säädätä/säädä ne ja aja.

Link to comment

Jees,kyllä Weberit on laadukkaat jne. ;D Ja sehän riippuu ihan koneesta ja kuskista et mitä haluaa ja hakee koneesta ja kaikkihan toteutukset riippuu omasta lompuukista jne...

Link to comment
Guest ritariässä

nii ja toiset sanoo et dellut on parhaat jne... paljon ns kaasarien paremmuuteen vaikuttaa millasella vivustolla niit ohjataan jne... on tietty helppo sanoo et kaasari on perseestä jos ei osaa laittaa säätöjä kohdalleen. virikoneissa kun ei riitä et kääntelee hiukan seosruuveja etc...

 

esimerkiksi voisin ottaa ton post 75 kuplien jenkkiruiskun. lähes kaikissa vw-eepoksissa sitä haukutaan troublesomeksi, mut ei se sitä oo oikeesti. tyhmät jenkit ei vaan osaa ruiskulla varustettuja kuplii joka paikassa tutkia. monasti ns ruiskuvika löytyy väsyneen koneen vuotavista venttiileistä, vuotavista alipaineletkuista, vääristä latausjännitteistä jne....

 

meni offtopic, mut menköön...

Link to comment
Guest Zatiainen

Nyt siinä on tollanen Weber Progress 36/32 sähköryypyllä. En ole saanut sitä oikein säätöihin. Pomputtaa hieman. Ja olen ymmärtänyt että nurkat ovat muka jotenkin paremmat. Lyhyet imusarjat eivät ainakaan pääse jäätymään.

post-771-13888358156601_thumb.jpg

Link to comment

Kyllä näin on näreet. Webereissä hyvin harvoin vikoja,dellortoissa mm. kohot hajoilee ja akselit jumiintuu ajanmyötä+niiden varaosien saantiinkin voi lähivuosina tulla ongelmia kun valmistus loppu. Lorttoihin on toki halvemmat säätöosat. Molemmilla toki pääsee samaan lopputulokseen kun on hyväkuntoiset pelit.

Link to comment
Guest fastghia
Nyt siinä on tollanen Weber Progress 36/32 sähköryypyllä. En ole saanut sitä oikein säätöihin. Pomputtaa hieman. Ja olen ymmärtänyt että nurkat ovat muka jotenkin paremmat. Lyhyet imusarjat eivät ainakaan pääse jäätymään.

 

Siisti konehuone sulla. Tulis vieläkin kliinimpi nurkkakaasareilla ;)

Link to comment
Guest Zatiainen

No joo, onhan tuota konehuonetta tullut siivottua. Kuva on asennuksen jälkeen ja on tullut laitettua vieläkin, esim ilmaputket vanhan näköiseksi ja noita johtojen vetoja piiloteltua.

 

Olen vaihdellut suuttimia kaksikurkkuiseen. Tyhjäkäyntisuuttimet ovat pysyneet tehdasasetuksissa. Kyllä se pelaa ja tyhjäkäynti ynnä muut ovat kunnossa. Ainut ongelma on pienoinen miettiminen kiihdyttäessä, ja sitten pieni nykäisy matkaan.

 

Nurkkakaasareissa mietytyttää tuo säätäminen koneelle sopivaksi ja miten ne saa mahtumaan sinne imusarjojen kanssa. Muutenkin ahdasta, tiedättähän te. Miten se nykyinen imusarjan lämmitys "tuhottaisiin".

Link to comment

Kokeile pykälä kaksi isompaa tyhjäkäyntisuutinta matalakierrosalue ja siirtymäpiiri on laihalla varmaan. Keskikaasariin kuuluu toki tuo pieni miettiminen aina. Tuplat ei tartte esilämmitystä imusarjat on niin lyhyet kansitasosta jotteivat jäädy. Olen talvella ajanut yhden talven tuplakaasarikoneella ei ongelmia. Parhaitan saat säätöihin sen koneen kun ostat seosmittarin niin ei tartte arpoa ja käyt penkissä tai sellaisen kaverin työnä joka tietää ja osaa homman sen jälkeen kun saat sen mittarin kiinni.

36-40 :set nurkat on hyvät yleiskaasarit 1.6-2.0 koneeseen ja 44-48 yli 2 litraisiin tai pienempiin jossa korkea kierroslukualue.

Link to comment
Jos pitäis valita Weberit tai lortot,niin ehottomasti Weberit!!

 

Ehdottomasti näin valitsisin minäkin, jos sais jonkun muun maksamaan. Valitettavasti vaan kun IDF:t maksaa tuplasti sen mitä DRLA:t, niin monesti tuokin voi olla valintaan vaikuttava asia..

Link to comment

Sellasta mietin, että onko kellää tietoo paljonko weeperin 36 idf olis korkee? oisko jossai noit kaasareitten kokoja tai jotain? tuol oli kyl toi räjäytyskuva sivu mut ei siit tainnu löytyy...

Link to comment
Jos pitäis valita Weberit tai lortot,niin ehottomasti Weberit!!

 

Ehdottomasti näin valitsisin minäkin, jos sais jonkun muun maksamaan. Valitettavasti vaan kun IDF:t maksaa tuplasti sen mitä DRLA:t, niin monesti tuokin voi olla valintaan vaikuttava asia..

 

 

Niin, voihan sitä mennä perse edellä puuhun tässäkin asiassa! Laatu maksaa.

 

Toisekseen kaasareiden valmistus alkaa olla finito. Siksi ainoa oikea ratkaisu on tuplat kaasuläppärungot ja Hestec tai vastaava.

Link to comment

Näinhän se on mutta...

 

Maksaa vaan ruiskuvermeet vielä sen verran enemmän että normiharrastajan budjetti ei riitä erotuksella saa vaan jo kaikkea kivaa.

Täytyy heti sanoa että meikäläisellä ei ainakaan taidot riitä edes sovittaa ruiskua kuplan moottoriin näin yhtäkkiä...niin ja saada se vielä toimimaankin :) Ainakaan mun rahapussi ei kärsi ostaa joka ikistä tekniikan osaa kaikista parhainta laatua olevana jossain on pakko säästää

ennemmin säästän vaikka tuossa kun esim. moottorin mekaanisissa osissa.

Link to comment

Luoja tietää vaan ei kerro mite käyp kesällä, ku kone on repästy perstuntumalta 94mm syl ja kaasari 40 vaaka delli mitehä pelaa härvelillä ei ajeta talvella.Nokka on vissiin 120 engle.Pikkasen alkaa jo poltteleen mut kyl se kesä sieltä tulloo.

Link to comment
Guest Jari Pekkarinen

Jos palataan vielä noihin 88 putkiin ja DRLA 40 nurkkatupliin niin mitkä olisi sopivat suuttimet ja seosputkien numero 28 mm kurkuille. Tälläiset olisi tarkoitus asentaa vanhaan koneeseen. Nokka Eagle 287 astetta ja vakio kannet ja vakioventtiilit. Olisi myös 32 mm kurkut mutta tuskin kannattaa vaihtaa?

 

Kyseleepi

Jari Pekkarinen

Jyväskylästä

Link to comment

Lonkalta voisin sanoa seuraavat suuttimet:

 

Tyhjäkäynti 55 tai 60

Pääsuutin: 120- 130

Lisäilma 180 - 190

 

Sisäkurkut voisi olla ihan hyvin vaikka 30mm, enkä epäile noiden 32mm kurkkujen toimivuuttakaan. Itseasiassa omassa vastaavassa padassa taitaa juurikin nuo 32mm olla. Testailemalla ne parhaat säädön löytyy.

 

Minkälaiset seosputket sinulla on käytössä ?

 

Joitakin suuttimia ja säätöapua saattaisi jopa löytyäkin, itsekin vaikutan Jyväskylän alueella nykyisin.

Link to comment
Guest Jari Pekkarinen

Minulla olisi seuraavanlaiset osat:

 

kurkut 28 mm

seosputket "1"

pääsuuttimet 118

tyhjäkäynti 46

lisäilmasuutin 175

 

kurkut 32 mm

seosputket "2"

pääsuuttimet 135

tyhjäkäynti 65

lisäilmasuutin 175

 

Ei tainnut sattua haarukkaan?

 

T Jari

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...