XTeme Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 Haulla kun en löytänyt, niin... Eli mitä öljyä kuplan ilmanputsariin pitäisi laittaa? Tuskin ainakaan hyllyssä olevaa crossipyörän sellaista... Quote Link to comment
Paavuli Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 (edited) Vakioputsariin tulee ihan moottoriöljyä. Suodatinta ei saa pestä millään. Öljyä sisällä olevaan merkkiin asti. Edited July 20, 2015 by Paavuli Quote Link to comment
Paavuli Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 Nou roplemos! Itselleni ei tuo suodattimen toiminta ole täysin valjennut... kaatelen vaan öljyä ja olen tyytyväinen. Quote Link to comment
multanen Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 Vakioputsariin tulee ihan moottoriöljyä. Suodatinta ei saa pestä millään. Öljyä sisällä olevaan merkkiin asti. Olen aina pessyt jollain bensalla tms. kun en ole muuta tiennyt. Onkohan siitä jotain haittaa? Quote Link to comment
Guest arapaho Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Niiin.... Ainakin Haynesin kirjassa lukee,että suodatin pestään huolellisesti... Miten lienee? Quote Link to comment
Tanhis Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Itse olen ainakin elänyt siinä oletuksessa että pitää pestä kun kaikki paska tarttuu siihen karvaan sen suodattimen sisällä ja jos sitä ei pestä niin rupeaa ajanmyötä ahdistamaan. Ja dieselin kanssa itse olen lotrannut puhtaaksi. Quote Link to comment
Paavuli Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 VW tehdasmanuaali mielestäni kieltää. Täytyy kaivella mappi tallista. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 VW tehdasmanuaali mielestäni kieltää. Täytyy kaivella mappi tallista. Tehdas manuaali varmaankin myös neuvoo vaihtamaan suodattimen tasaisin väliajoin. Quote Link to comment
Paavuli Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Eli pitäisikö tässä lähteä vihellellen kanisterin kanssa pumpulle... Ohje ei vaihdosta imho puhu mitään... otanpa foton. Hieman olenkin nämä vuodet systeemiä ihmetellyt. Quote Link to comment
metake Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Käyttöohjekirja sanoo seuraavaa: "Öljyilmansuodatin on puhdistettava joka 5000 km jälkeen. Yläosa pestään bensiinissä tai jossain muussa liuotusaineessa ja kuivataan senjälkeen heiluttamalla." Quote Link to comment
Paavuli Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Johan on nyt monenlaista tietoa sitten. En muistanut väärin, sillä 60 luvun tehdasohjekirjan suomenkielinen käännös sanoo näin: http://aijaa.com/DiXZyB (toinen kuva tietysti kyljellään metsässä, mutta siitä hyvä niskatreeni) Tätä ihmettelin joskus tätä huoltamo-ohjetta lukiessa, ilmansuodatin, joka ei koskaan likaannu. En myöskään ole keksinyt suodattimen toimintatapaa, jolla härveli toimisi ilman puhdistusta. Minä en tiedä :D Kuka on pessyt suodatinta vuosikausia bensiinillä/liuottimella/jollain, eikä suodatin ole tästä vahingoittunut, ilmoittautukoon pian. Menen kohta putsaamaan omankin kuplan suodattimen, ja huomaan 1 lisähevosvoiman :D Quote Link to comment
vwagen Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Eihän tuossa kielletä yläosan puhdistusta,kerrotaan vain että se ei ole tarpeen jos alaosan puhdistuksesta on huolehdittu. Quote Link to comment
metake Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 Unohtui mainita että tuo mun lainaus on -63 alkuperäisestä ohjekirjasta. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 22, 2015 Share Posted July 22, 2015 Itseltäni sieltä on ainakin löytynyt lehtiä ja koivun siemeniä eli on se varmaan ihan fiksua putsata vähän väliä paremmin. Quote Link to comment
Recommended Posts