Sakke Posted February 17, 2006 Share Posted February 17, 2006 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=278959 Mielenkiintonen tapaus,liekkö kuitenki aivan ylimainostettua?? Ois tossa kolmeviiskuutosen kone hollilla,pitäskö alkaa tilausta suunnitteleen :P Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 Tuolla hinnalla laittaisin 4 tuplapuolaa ja jonkun suorasytkäboxin. En tiedä miten Alfassa on twin spark koneissa tuo sytytys toteutettu, mutta sekin olisi vaihtoehto mennä romikselle tekemään löytöjä. Toki tuollainen jakaja menee suoraan ilman mitään kikkailuja paikalle. Quote Link to comment
Racing Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 On noita kehitetty suomessakin jo kuplan yksreikäkansiin aikoja sitten...Enempää ei voi kertoa tuosta kun on X-files kamaa... Quote Link to comment
Sakke Posted February 18, 2006 Author Share Posted February 18, 2006 joo,ohan niiitä suomi-valmisteita ollu jo jonkin aikaa...mut tossa ois bolt-on-kit.Enpä muista oisko 33:sta ollu twinsparkina.. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 just eilen vaihdettiin tulpat yhtiökumppanin alfa twinsparkkiin, siinä oli isommille tulpille jokaselle oma puola, ja pikkutulpille meni puolista piuhat ristiin tälleen: 1 -> 4 2 -> 3 3 -> 2 4 -> 1 Sytkäjärjestystä en tosin tiedä. Ne pikkutulpat oli ihan kun mopoista, pitkäkierteiset, ohuet, 1.5mm kärkiväli. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest Posted February 18, 2006 Share Posted February 18, 2006 on suomessa tuplatulppaiset monireikäkannetkin eräässä boxerissa.... Quote Link to comment
ozone Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 Alfa 33:ssa ei ole Twin Sparkia. Quote Link to comment
Guest Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 jaa, kuplassa on. en tarkoita monireikäisyydellä palotilassa olevan neljä kanavaa, vaan ihan 2x imu- ja 2x pakokanavaa / boxer-kansi. en ymmärrä miksi alfa romua käyttää twin sparkia kun hyvin samanlaiset palotilat ja palje-efektin omaavissa fiat/lancian moottoreissa on vain tulppa / sylinteri ja hienosti toimii, osa on jopa ahdettujakin. no alfa on vissiin aina ollut spedeilijöille..... Quote Link to comment
Sakke Posted February 19, 2006 Author Share Posted February 19, 2006 Jaha,sitä aletaan haukkumaan spedeksi?? :P nimim. alfan omistava Quote Link to comment
Guest Posted February 19, 2006 Share Posted February 19, 2006 ei se mitään, kyl munkin auton tyyppikilvessä lukee alfa, mutta onneksi sillä ei taida olla mitään tekemistä asian kanssa... :D Quote Link to comment
ozone Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Lanciamiehen onkin vaikea ymmärtää Alfan koneissa olevaa monimutkaista ja hienostunutta tekniikkaa, kuten sähköhydraulisesti muuttuvaa imunokan ajoitusta, suorasytkää, tasapainoakseleita, tuplaplatinatulppia jne jne... nämä siis yli 10v vanhassa autossa, 1970cc ja 150hv vakiona. Voit varmaan arvata millä ajelen päivittäin. Ainiin: =) Quote Link to comment
joksa Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 Onkos kukaan kokeillut kuplassa/bussissa/kolkissa/tms. Briskin 3-kipinäisiä racinki-tulppia? Quote Link to comment
Guest Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 hmm.....no mä heitin tasapainoakselilohkon roskiin turhana, samoin 18vuotta vanha 1995cc melkein 100hp tehokkaampi moottori tuntuu ihan hyvin toimivan ilman mitään muitakaan hilavitkuttimia.... :D italiassa kun yleensä monimutkaisuus = ongelmatilanne, huomaa myös muissa kuin alfoissa. piis mään! :) mut jos kuitenkin jatketaan kuplan boxerista keskustelua, eikö joo?! tapeellaan ozonen kanssa vaikka privalla eteenpäin! :D Quote Link to comment
ozone Posted February 20, 2006 Share Posted February 20, 2006 No höh, puhunki vapareista ja vakiokoneista. Italiaanot on asia erikseen ja hyvä jos osaat arvostaa edes jotakin niistä, moni ei siihen kykene. Volkkaripalstahan tää on joten keskustellaan niistä. Italialainen insinööritaito taitaa olla tunnettu ihan jostain muusta kuin kestävyydestään, mutta siitä meikäläinen viis veisaa kun saan Alfalla ajaa. Olen kuitenkin vakaasti sitä mieltä että olkoonkin italiaanoissa sähkövikaisten maine niin so what, itse ajan silti mieluummin sellaisella kuin monella muulla. Nykyisessä 155 16V Alfassa ja edellisessä 33 16V:ssä on kyllä aivan eri menemisen meininki kun vertaa muihin saman hintaluokan autoihin jo vakiona. Olen omistanut myös 8V 33:sen 1.7 koneella (40 tuplaweberit vakiona) ja täytyy sanoa että harva Kuplan kone sinne 8000 kierrokseen kiertää yhtä kipakasti kuin Alfan. Ja näillä koneilla ajetaan yli 200tkm ilman remonttia. Mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee niin en kyllä itse laittaisi Kuplan koneeseen kahta tulppaa/sylinteri. Quote Link to comment
Kurre Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 .... yli 10v vanhassa autossa, 1970cc ja 150hv vakiona. Voit varmaan arvata millä ajelen päivittäin. Yli 6 vuotias, 1781cc ja 150 hv vakiona. Ja mä 'ajelen' päivittäin Kia Pridellä tai Paykanilla Quote Link to comment
Sakke Posted February 21, 2006 Author Share Posted February 21, 2006 Olen omistanut myös 8V 33:sen 1.7 koneella (40 tuplaweberit vakiona) ja täytyy sanoa että harva Kuplan kone sinne 8000 kierrokseen kiertää yhtä kipakasti kuin Alfan. Ja näillä koneilla ajetaan yli 200tkm ilman remonttia. 8V koneissahan ainaski pitäs olla rajotin siinä 6500 paikkeilla?Tai ainaki mulla oli :D Quote Link to comment
Guest Posted February 21, 2006 Share Posted February 21, 2006 miksei kuplan boxeriin voisi laittaa kahta tulppaa / sylinteri jos korkea kierrosluku / puristussuhde / tulpan huono sijainti / huono palotila tms. sitä huutaa. ei ne kuplan kansiin ihan kierteet tekemällä ja tulppa paikalleen kiertämällä synny..... Quote Link to comment
Sakke Posted February 21, 2006 Author Share Posted February 21, 2006 nooh,yritetään pärjätä neljällä tulpalla näin aluksi :D MEni vähä öff-topik, mut alfa kenkkuili eikä meinannu käydä,hommasin siihen sit LODGEN nelikärkiplatiniumkullitetut tulpat ja käynti muuttu huomattavasti..näitä ehkä vois kuplaan kokeilla? Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Alfan kipinä homma toimii seraavalla tavalla karkeasti sanottuna. kahdella tulpalla.toinen tulppa antaa uuden kipinän pikkaisen myöhemmin jolloin saadaan pitempi paloaika.(onko hyötyä on toinen juttu. kunnon tulenteko vehkeet niin pärjätään ihan hyvin meidän tehoilla. Quote Link to comment
Guest Posted February 23, 2006 Share Posted February 23, 2006 Uittu, vie vähän pohjaa pois poikien "virttelyiltä" kun Jääskeläinen heittää kommenttia: "...pärjätään ihan hyvin meidän tehoilla" =) LOL Ai v***u mä repesin.... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.