Jump to content

Loiskelevy


Guest Ranne

Recommended Posts

Onko oikeasti hyötyä jos vedän kylällä kylkimyyryä?

 

Uskaltaako tuon tuonne laittaa kun tulee nokka pirun lähelle (fk-87)? Vai leikkaanko joka nokan kohtaan levyyn reiän?

 

Entäpä miten päin tuo laitetaan, toisinsanoen mikä tuon nyppylän tarkoitus tuossa sormen edessä on? Joo, aika huono kuva.

 

Ja rälläkkäähän tuohon muutenkin kait piti/pitää näyttää jotta saa mahtumaan ja menemään paikalleen?

post-85-13888358193654_thumb.jpg

Link to comment

rälläkällä vaan nokkien kohdalle kolot. niin omaankin tein...pelkällä loiskelevyllä ei pärjää jos pitkää luisua vetää...lisälöjypohjan kanssa saa vetää rinkiä niin paljon kuin sielu sietää, eikä paineet häviä!!! imuputki kun on riittävän syvällä öljyssä...

Link to comment
Periaatteessahan tuota ei tarvi kun käyttää lisäöljypohjaa,jolloin kone ei pääse haukkaamaan ilmaan öljypumpun imuputkesta missään tilaanteessa jos auto nyt ei katollaan ole :)

 

Yleensähän loiskelevyn tehtävä on pitää hurjasti pyörivä kampiakseli ja öljypohjassa väijyvä öljy erillään toisistaan.. eikä estää öljypumppua haukkaamasta ilmaa.

Link to comment

Juu en epäile lainkaan, eikä ollutkaan tarkoitus epäillä tuota asiaa kuplan kohdalla, toin ehkä asian hieman huonosti ilmi. Mutta autoissa joissa on öljypohjassa syvennys, ei loiskelevy estä öljypumppua haukkaamasta tyhjää, vaan tarkoitus on juurikin kuten mainitsin, pitää öljy ja kampura erillään.

Link to comment
Guest Ranne

Ei jumalauta tuo tonne mene. Menee kyllä kumpaankin lohkoon mutta yhdessä ei sitten menekään. Ei tosta ainakaan mitään jäljelle jää jos sen tonne saan menemään.

Link to comment
Guest Ranne

Joo toi lisäöljypohja on käynyt mielessä... Mites, kyllähän mä voin ton lyödä nippuun ja lisätä sen lisäöljypohjan myöhemmin? Vai miten se öljyputken jatkaminen suoritetaan?

 

Niin ja tuo lohko on badass niin saattaa kait olla hiukan eroa vakiolohkoon. Ettei välttämättä sovi niin hienosti.

Link to comment
Guest Artsi

Sanoisin, että lisäöljypohja ehdottomasti käyttöön viritetyssä moottorissa. Alkuperäinen öljytilavuus on todella vaatimaton, vaikka sitä saisit sen puoli litraa suodattimella kasvatettua. Öljynimuputken jatko on yleensä letkuklemmarilla, jotkut tykkää hitsata mutta mielestäni se haittaa kohtuuttomasti koneen käsittelyä eikä kunnon klemmari oikein kiristettynä löysty.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...