KimmoH Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 (edited) Mistähän mahtaisi löytyä sopiva lämpömittari alkuperäisen type 4 ruiskuvehkeen CHT lämpöanturille ? Ajatuksissa oli käyttää kannen lämpöjen mittaukseen tätä anturia, kun kansista löytyy valmis paikkakin anturille. https://www.vwheritage.com/shop/bay-bus/022906012/injection-temp-sensor-t1-75-79-t2-74-78-t3-70-73-t25-83/?crumbStartPage=1&crumbStartRow=1 EDIT: Mittarin asteikko saisi siis mielellään yltää 600F saakka. Edited October 30, 2015 by KimmoH Quote Link to comment
ARTO Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Miksi 600 lukemiin, sullahan sulaa kannet noissa lämpötiloissa:) Quote Link to comment
KimmoH Posted October 30, 2015 Author Share Posted October 30, 2015 (edited) Noko mittarivaihtoehdot näyttävät maailmalla olevan joko max 340F tai 600F ja tuo 340F lienee liian vähän? Suomesta en tosin ole löytänyt vasta kuin veden/öljynlämpömittareita ja niissä asteikko loppuu 150 celsiukseen joten näistä ei ole kansien kanssa mitään iloa :( Edited October 30, 2015 by KimmoH Quote Link to comment
x-pj Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 340F mittarit on tarkoitettu vesivessoihin, niissä riittää. Mulla ainakin kuplassa nousee helposti yli 400:n. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Eikös tuo anturi ole alunperin kytketty öljynpaine valoon.? Kannen lämpötilan noustessa alkaa anturi maadottaan ja sytyttää öljyvalon. Tarvinneeko vakio koneen kansien lämpötiloista murehtia, kun joissain laitteissa lämmöt nousseet niin korkealle, ettei moottori edes sammu sytytysvirran pois kytkemisestä.. Quote Link to comment
KimmoH Posted October 31, 2015 Author Share Posted October 31, 2015 Toi on alunperin ruiskun lämpöanturi eli antaa ECU:lle tietoja kansien lämmöistä. Quote Link to comment
arvuuttaja Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Niinkö se sitten oli, muistelisin jossain olleen kytköksissä öljyvaloon.? Noita antureita ja niiden kansia kyllä löytyy, mutta ei yhtään sen aikaista ruiskua. Mitä se ECU tekee, kun kone kuumuu liiaksi.? Quote Link to comment
KimmoH Posted November 1, 2015 Author Share Posted November 1, 2015 Niinkö se sitten oli, muistelisin jossain olleen kytköksissä öljyvaloon.? Noita antureita ja niiden kansia kyllä löytyy, mutta ei yhtään sen aikaista ruiskua. Mitä se ECU tekee, kun kone kuumuu liiaksi.? http://type2.com/bartnik/head.htm Quote Link to comment
Tanhis Posted November 2, 2015 Share Posted November 2, 2015 Mulla oli kolkissa tämä anturi värkätty lohkon päälle kun kerran type 1 kansissa ei ollut paikkaa anturille. No sanomattakin selvä että se ei oikein anna oikeita lukemia siellä. No onneksi belzona korjasi tilanteen. Quote Link to comment
Per Jernström Posted November 10, 2015 Share Posted November 10, 2015 Minulla on tulppien alla k-tyypin termoelukat. Hankaloittaa tulppien vaihtamista, mutta muuten toimiva ratkaisu. Joku lentokonemittari niitten kaverina. Se kannen anturi lienee vähän omituinen käytökseltään. Epälineaarinen kuin mikä ja aika suuret toleranssi. Taitaa toimia enemmän kuin kytkin (kylmä/lämmin) eikä mittari. http://www.ratwell.com/technical/TempSensorII.html Quote Link to comment
KimmoH Posted November 11, 2015 Author Share Posted November 11, 2015 Eilen bongasin Bilteman luettelosta pakokaasulämpömittarin, siinä riittäisi ainakin asteikko ;) Pitää nyt vielä mittailla millaisia arvoja tuo orggis CHT sensori antaa pihalle ennen kuin lähtee mittarikaupoille... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.