metake Posted January 26, 2016 Posted January 26, 2016 Kaipailisin kuvassa punaisella merkittyä mittaa, eli takajousisauvojen putken ulkomitta (ilman kansia yms.). Lähinnä juniksen mitta hakusessa, kuplan pohjalevystä saan ko. mitan mitattua itsekin, mutta jos se jollain on helposti käsillä niin eipä sekään mitään haittaa. Ja jos joku ihmettelee että miksi, niin akselistomodauksia varten... Quote
Tanhis Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Mittaa kuplan lyhyen ja pitkän akseliputken kokonaispituusero niin se on aikalähellä sitä kuinka paljon junis on leveämpi per puoli. Quote
HBR Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 1128mm, eli taitaa olla jousilattojen ulkomitta. Quote
Hebster52 Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Olikohan ero 30mm luokkaa per puoli? En muista enää tarkkaan kun on jonkin aikaa kun värkkäsin junista… :) Quote
metake Posted January 28, 2016 Author Posted January 28, 2016 Noniin, nyt on faktamittoja, eli leveys ero 36 mm / puoli. Tämä kiinnostus johtui siitä, että voisiko juniksen irssittää käyttämällä kokonaisuudessaan kuplan osia, myös vetareita. Seuraavanlainen ajatus, koittakaa saada selvää ja ampukaa alas jos siltä tuntuu: - kuplan irssissä jousilatta on kiinnitetty tukivarren kiinnityskohdan takapuolelle, siirretään juniksessa kiinnitys ulkopuolelle, niin tukivarsi menee sisälle 16 mm - jousilatan ja tukivarren väliin vielä 20 mm:n "korokepala", niin tukivarsi on kokonaisuudessaan 36 mm sisempänä - vanteen kiinnityspinnasta jää matkaa jousilattaan 140 mm, joten ET25 vanteella mahtuu vielä 225 rengas pyörimään Ajatuksena tässä olisi saada pyörännapa niin sisälle kuin mahdollista, joka mahdollistaa leveähuulisemman vanteen käytön, sekä helpottaa pyörän pois saamista tarvittaessa. Tuleeko jollekkin mieleen ajatusta miksi idea olisi susi jo tässä vaiheessa? Quote
Hebster52 Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Kaiva kuvaa mun ent. Doppeliprojektista. Siellä just näin. Nyt kun sen sanoit. Mulla oli 20mm spaceri + irssin korvake (10mm?) + jousilatan paksuus? Quote
Hebster52 Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 (edited) Niin ja jousilattoja pidensin kans jousiputkien säteen erotuksen verran kun juniksen sauvaputki on paksumpi kuin kuplassa noi korvakkeet tuli pakosta sen verran ulos sauvojen keskeltä. Edited January 28, 2016 by Hebster52 Quote
jori Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Mulla on juurikin niin että kuplan tukivarret kiinnitetty latan sisäpuolelle. Kuplan vetarit on ja speiceri laatikon päässä tumpin ja nivelen välissä,max 10mm muistaakseni. Ne kaksiosaiset,säädettävät jousilatat helpottaa eniten renkaan pois saamisessa.. Quote
metake Posted January 28, 2016 Author Posted January 28, 2016 Sellainen asia tässä tuli vastaan, että jos sen toteuttaa tuolla tavoin kuin esitin (ja kuten Hebster toteutti), niin ei voi käyttää torsioputken ympärille pultattavia tukivarren kiinnikkeitä, vaan pitää laittaa hitsattavat kiinnikkeet, koska pultattavat törmää runkoaisoihin. Pitää siis miettiä vielä lisää, tuo Jorin konsti olisi yksi vaihtoehto. 1 Quote
Hebster52 Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 (edited) Edited January 29, 2016 by Hebster52 Quote
Hebster52 Posted February 7, 2016 Posted February 7, 2016 (edited) Tässä visualisointia kun aikanaan tuota pohdin... Niin ja jousilattoja pidensin kans jousiputkien säteen erotuksen verran kun juniksen sauvaputki on paksumpi kuin kuplassa noi korvakkeet tuli pakosta sen verran ulos sauvojen keskeltä. Edited February 7, 2016 by Hebster52 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.