metake Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Nyt kaivattaisiin tietoa, että koska vetoakselin suojaputken sisäpäähän tuli o-rengas paperitiivisteiden lisäksi? Käsittääkseni vaihteiston poskiin tuli o-rengas -66 ja olen ollut siinä uskossa että vetariputkeen se tuli samaan aikaan. Kaivoin kuitenkin käsiini pitkän vetariputken ja se on ilman o-rengasta. Lyhyitä vetariputkia ei siis taida olla o-rengas tiivistyksellä lainkaan? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 (edited) Ja tässä toinen "lähde" Haitko tätä tietoa. Edited January 28, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
metake Posted January 28, 2016 Author Share Posted January 28, 2016 Jep, juuri tätä. Vaihtunut siis kesken vuotta -67, eli lyhyitä vetariputkia o-renkailla ei siis ole. Ja toi mun o-renkaaton pitkä vetariputki on sitten siis -67. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Jep, juuri tätä. Vaihtunut siis kesken vuotta -67, eli lyhyitä vetariputkia o-renkailla ei siis ole. Ja toi mun o-renkaaton pitkä vetariputki on sitten siis -67. Ei taida tehtaan puolesta olla ellei sitten jostain brassi tms kulkineesta sellaista löydy. Ja tietty eihän sellaisen tekeminen ole mahdotonta mutta taitaa olla aika vittumaista saada suojaputken päätyvalu putkesta irti. Quote Link to comment
peruskallio Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Irroitin molemmat omani taannoin, yllättävän helposti lähti, kun löysi sopivan putkenpätkän millä pääsi valun sisältä painamaan putkea. Ihan pajavasara, bilteman nestekaasutoho, rälläkkä ja putkenpätkä toimivat ainoina työkaluina. Rälläkällä joutui tasoittamaan lukitustapin niittauksen, että sai sen irroitettua. Quote Link to comment
metake Posted January 28, 2016 Author Share Posted January 28, 2016 Mulle on tulossa tuohon prässäystä varten tuurna ja käytettävissä on 200 t prässi, joten en usko etteikö lähtisi irti. Takaisin prässäystä enempi mietin että uskaltaako painaa ihan vaan putken päätä vasten vai onko riskinä että putki taipuu? Quote Link to comment
peruskallio Posted January 29, 2016 Share Posted January 29, 2016 (edited) Ei muistikuvaa jäänyt miten takaisin läjään laitoin, mitään ihmeellisiä temppuja en tehnyt, osat oli maalattuna ja maalitkin pysyi kohtuu hyvin paikallaan... Työvälineinä oli taas se pajavasara. Siihen lautaseen en sentään väkivaltaa kohdistanut, olisiko ollut joku tuurna käytössä millä löin putken päästä ja valurautaosa oli puun päällä lattiaa vasten. Edit. Kuva lisätty, en näemmä napannut kuin lopputuloksesta... Edited January 29, 2016 by peruskallio Quote Link to comment
vwagen Posted January 29, 2016 Share Posted January 29, 2016 Takaisin painamisessa olen käyttänyt halkaistavanlaatikon puolikasta suojaputken alla vastimena. Quote Link to comment
Kujis Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Mä laitoin takaisin lämmittämällä valuosan ja työnsin ne käsin suojaputkeen, vähän niinkun laakerin laittaisi akseliin. Rymppi oli tietenkin mietitty ja mitattu kun tehtiin noi suojaputketkin itse tarkkarista. Quote Link to comment
tolvana Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Mä laitoin takaisin lämmittämällä valuosan ja työnsin ne käsin suojaputkeen, vähän niinkun laakerin laittaisi akseliin. Rymppi oli tietenkin mietitty ja mitattu kun tehtiin noi suojaputketkin itse tarkkarista. Tarkkari??? Quote Link to comment
metake Posted January 30, 2016 Author Share Posted January 30, 2016 Tarkkari??? Tarkkuusteräsputki. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.