Jump to content

Koneen tuenta.


Guest Mikko Laakso

Recommended Posts

Posted

Kone tuntuu heiluvan aika lailla. (liikaa) kaipaisin ohjeita, mahd. myös kuvia kuinka rakentaa hyvä tuki.Ei oikeen innosta tuo hc:n 54 escudoo maksava sarja...

Posted

Kiitos!Näyttää hyvältä.Itsekin osaan tuollaisen jopa väsätäkin. : )

  • 2 weeks later...
Posted

Ei oo just nyt kuvaa mutta pultattu läpi konehuoneen puolelle L mallinen rauta jossa kierretangon mentävä reikä. Taka sisä lokarissa kiinni kahdella pultilla joissa isot aluslevyt tukena.

Posted

Hankala vaan pähkäillä paikalleen kun on hide-out tyyppinen omavalmisteputkisto,huoltoluukut kaasareille ja irtotakahelma=löysä perä.

Mietin T2.sen takatuesta tekeväni ja laittaen sen lohkoon kiinni omalle paikalleen ja sitä modifioimalla ja keventämällä kuplan koriin = helvetin raskas ja full flow systeemit tiellä jne. Hankala homma toteuttaa,pakko saada vissiin tehtyä takapyörä ryskää siihen malliin kovemmassa lähdössä. Pannat on jo laatikon ympäri mutta ei auta.

Posted
Hankala vaan pähkäillä paikalleen kun on hide-out tyyppinen omavalmisteputkisto,huoltoluukut kaasareille ja irtotakahelma=löysä perä.

Mietin T2.sen takatuesta tekeväni ja laittaen sen lohkoon kiinni omalle paikalleen ja sitä modifioimalla ja keventämällä kuplan koriin = helvetin raskas ja full flow systeemit tiellä jne. Hankala homma toteuttaa,pakko saada vissiin tehtyä takapyörä ryskää siihen malliin kovemmassa lähdössä. Pannat on jo laatikon ympäri mutta ei auta.

 

Laatikko raudalla kiinni ja aisoista tuet koriin tai sitten iskarin yläpäihin ja yläpäiden välille tuki.

 

t. Mika

Posted

Nyt on Bugpackin Käfer Cup Takatuki kaikkine säädettävine tankoineen kiinni alustassa pätevän oloinen värkki mutta ei auttanut asiaan mitään!

 

 

Vielä pomppii yhtä lailla. Seuraavaksi nousee takajousitus yhden napsun ylöspäin nyt on aika matalalla ja renkaat liikaa linkussa ja sitten kokeilemaan uusiksi. Takana pohjaa pohjaanlyöntikummit tosi herkästi eikä jaksa niitä tuhota.

Posted

Kyösti, minkälaisilla kiinnityksillä sulla on loota kiinni? Noi tuet estää aisojen joustamisen, mutta jos loota pääsee heiluun, niin se pomppii.

 

t. Mika

Posted
Kyösti, minkälaisilla kiinnityksillä sulla on loota kiinni? Noi tuet estää aisojen joustamisen, mutta jos loota pääsee heiluun, niin se pomppii.

 

t. Mika

 

Loota on kiinni Vakiokumeilla ja Bugpackin pantasarjat ympäri,ei heilu laatikko/konepaketti mihinkään vaikka vääntää isolla sorkkaraudalla runkoaisaa vasten. Ja iskarit on takana kybin HD valkoiset joten niistäkään ei ole kiinni. Uretaaneista on jäänyt paska maku,holkkien reijät leventyy käytössä ja menee paskaksi pikkuhiljaa ja etukannake on 73-> joten sinne ei uretaani edes sovi. Takatukea ei voi käyttää ei sovi mitenkään.

Posted

mielenkiinnolla seuraan keskustelua, mulal pomppii kanssa ihan hulluna. Aisan päät on kiinni korissa niin että pysyy, ne ei kyllä hetku mihinkään. Lodju sitävastoin on kiinni orggis kumeilla, plus berg tyylinen keskituki aisojen välissä ottamassa kuormaa pois nokkapalalta. Pitäis kai kattoa takaapäin kun joku muu ajaa niin että pomppii. Prkl. Ei kiinnostais riskeerata.

 

Harkitsen vakavasti coilovereita taakse että sais jousitukseen vastusta lisää. Vakio iskarit siellä on nyt.

 

Jan

Posted

Mietin kanssa että laittais lisäjousella olevat iskarit + sitten hyllystä vielä 1200:sen vääntösauvat taakse,ne on paksummat kun muissa koska ei ole takavakaajaa.

Posted

Entä jos ottaa koneen painoa pois ripustamalla sen jokkis tyyliin tulipeltiin, kun kerran ei takatukea voi käyttää.

  • 2 months later...
Posted
Entä jos ottaa koneen painoa pois ripustamalla sen jokkis tyyliin tulipeltiin, kun kerran ei takatukea voi käyttää.

 

näin mäkin ajattelin kokeilla! tuliseinä on siirretty ja koneen ja laatikon sauman päälle poikittain kulmarauta..josta raudanpalat kiinni kahteen moottorin kiinnityspulttiin...ja välissä kumilevyä...

Posted
Entä jos ottaa koneen painoa pois ripustamalla sen jokkis tyyliin tulipeltiin, kun kerran ei takatukea voi käyttää.

 

Ylimmäisistä koneen kiinnitys pulteista paksut latat tulipeltiin hieman V-tyylisesti... vaideloota edestä irti tuista...

 

Tällä systeemillä 8.9s/400m 450hv kestänyt ajaa...

Posted

Tällä systeemillä 8.9s/400m 450hv kestänyt ajaa...

 

Kova aika tuolla hv-määrällä. täytyy olla aika kevyt koppa ja muutenkin onnistunut auto alustaltaan. Onko jenkkivehje vai mikä?

 

t. Mika

Posted
Mansun vw ?

 

Serkkupoika kattokaas... Mansupa hyvinki... Lasikuitu flippikeula... lokut ja takapelti kuitua... ovet kuitua.. ja lasit muovia... siin kevennykset... Ja tais olla takapyörä teho ;) ... Ihan jees muistaakseni 68 1,8 T kuplaks.. Onko viekää enkkaa hakattu...?? ;)

 

Eihän se sen desert dog ollu kauheen hidas myöskään 1,6 T koneelliseks... ;)

 

Mutta äärioloissa testattu noinkin yksinkertainen tuenta.. ja ei käy silmille konehuoneesta...

Posted

Sehän on sitten mennyt sekunnin kovempaa kuin yleisesti tiedetään. Laita G aikakortti esiin.

 

Ko.autoa purkaessani laatikolla oli "hieman" erilainen tuenta kuin mitä edellä kerroit.

Posted
Sehän on sitten mennyt sekunnin kovempaa kuin yleisesti tiedetään. Laita G aikakortti esiin.

 

Ko.autoa purkaessani laatikolla oli "hieman" erilainen tuenta kuin mitä edellä kerroit.

 

Ehkä sitä oli jalostettu...=P Kerro toki millanen tuenta siellä oli. =)

 

-MP-

Guest laiska`s custom
Posted

nyt kuulostaa jo realistisemmalta jutut;)

Posted

Tekiskö muisti tepposia noin niinku 6 vuoden takaa... no hakkaamaton enkka käsittääkseni... Sitä tuentaa mietin... että jossei sitä ole "jalostettu" ... niin muistan että siellä oli tilattuna semmonen vahvistettu panta tolle laatikon takimmaiselle kiinnitykselle... ja sitten noi ripustukset tulipeltiin... Koskapa isäukko ne sinne laitto jo sen kirpussa...

En lähe vänkään siit ajasta .. aika kultaa muistot.. Ja Mansullla ne aikakortit on... ei mulla..

MY BAD jos näin.. mutta se moottorituenta olis kiva sit nähä vaikka kuvan kera jos se kerta kirjoittaneella on ollu purussa... Viekö se paketti kulkee... kun en ees tie mihin se lähti??

Posted
Mansun aika 9,77s/217km/h. Ainakin yhdessä autoiluohjelmassa vuosien takaa sanottiin tuollainen aika..

 

Joskus 90-luvun puol välin jälkeen se sillä SS/DX luokan kuplalla repi.. En muista... harmi ettei sillon ollu netti/digiaika vie valloillaan... kun netistä ei oikein löydä mitään noista... Tarttis vanhoja lehtiä selailla ;)

Mutta kyl toi varmaan se aika oli.. loppunopeus näyttää meinaan tutulta..

Mutta se koneen tuenta kiinnostais muakin vielä et millanen se sit oli jos ei niinku mä muistin sen olleen.. ??

Sen kirpun aikoja 88-90 vuosilt en muista... mutta Suomen nopein katuauto tais olla yks vuosi... ;)

Guest laiska`s custom
Posted

toi katuauto on aika suhteellinen käsitys,ei leima tarkoita katuautoa..

  • 1 year later...
Posted

Minullakin perä pomppii kiihdytyksessä. Pähkäilin tuota tukea mutten oikein saanut selvää. Onko tarkoitus kierretangoilla painaa moottoria alaspäin eikä kannatella?

Posted

Silloin moottorilohkon ja palkin välissä täytyy myös olla kumia? Muuten palkki nousee hahlosta vapaasti. Tai sitten mina en vaan ymmarra?

Posted

ei tarvitse olla eikä se edes kestä siellä. katoppa tämän viestiketjun ensimmäisen sivun piirros siinä näkyy aivan selvästi miten se pitää tehdä.

Posted

Mulla oli välissä tukeva kumi, mikälie biltemasta ostettu josta leikkasin toisessa päässä olevan pultin pois.

 

Kuplalla kun kiihdyttää niin moottorihan painuu alaspäin ja rauta estää sen. Muutoin pohjalevyn aisat joustaa alas-ylös-alas...

 

t. Mika

Posted

En vieläkään tajua. Kun palkka kiristetään ylöspäin nuolen suuntaan kierretangoilla, nousee se hahlosta kunnes tavoittaa moottorilohkon. Tällöin se alkaa kannattelemaan lohkoa. Mikä minulla mättää?

post-1643-13888359250486_thumb.jpg

Posted

Nyt alkaa valkenemaan. Kierretangot kiristetään jatkamalla( ei lyhentämällä) eli ne on puristuksella. Ts. korin painoa on noiden kierretankojen välityksellä välitetty palkkiin ja siitä kumilevyjen välityksellä moottorilohkoon kiinnitettyyn koukkuun. Nerokasta!

Posted
Nyt alkaa valkenemaan. Kierretangot kiristetään jatkamalla( ei lyhentämällä) eli ne on puristuksella. Ts. korin painoa on noiden kierretankojen välityksellä välitetty palkkiin ja siitä kumilevyjen välityksellä moottorilohkoon kiinnitettyyn koukkuun. Nerokasta!

 

 

Siis kyllä niitä lyhennetään muttereita kiristämällä että saadaan ohjeessa mainittu esikiristys. Silloin kun oikein tehty voima kohdistuu vain ja ainoastaan palkin ja KAMPIKAMMION väliin ja tietty kierretankoihin ja niiden kiinnityksiin.

Posted

Nyt kävi niin ettei minulle valjennutkaan. Eikä ehkä ikinä valkenekaan. Mutta lohdutukseksi olen erittäin tyytyväinen Bilteman moottorinasennuspukkiin.

Posted

???

 

Moottorihan on kiinni pohjalevyn aisoissa laatikon välityksellä, voimakkaassa kiihdytyksessä paketti painuu alaspäin. Palkki siis tulee koneen alle ja palkki kiinnitetään taas koriin, jolloin se estää moottorin painumisen. Mikähän tässä nyt on niin vaikeeta.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...