Jump to content

Koneen tuenta.


Guest Mikko Laakso

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hankala vaan pähkäillä paikalleen kun on hide-out tyyppinen omavalmisteputkisto,huoltoluukut kaasareille ja irtotakahelma=löysä perä.

Mietin T2.sen takatuesta tekeväni ja laittaen sen lohkoon kiinni omalle paikalleen ja sitä modifioimalla ja keventämällä kuplan koriin = helvetin raskas ja full flow systeemit tiellä jne. Hankala homma toteuttaa,pakko saada vissiin tehtyä takapyörä ryskää siihen malliin kovemmassa lähdössä. Pannat on jo laatikon ympäri mutta ei auta.

Link to comment
Hankala vaan pähkäillä paikalleen kun on hide-out tyyppinen omavalmisteputkisto,huoltoluukut kaasareille ja irtotakahelma=löysä perä.

Mietin T2.sen takatuesta tekeväni ja laittaen sen lohkoon kiinni omalle paikalleen ja sitä modifioimalla ja keventämällä kuplan koriin = helvetin raskas ja full flow systeemit tiellä jne. Hankala homma toteuttaa,pakko saada vissiin tehtyä takapyörä ryskää siihen malliin kovemmassa lähdössä. Pannat on jo laatikon ympäri mutta ei auta.

 

Laatikko raudalla kiinni ja aisoista tuet koriin tai sitten iskarin yläpäihin ja yläpäiden välille tuki.

 

t. Mika

Link to comment

Nyt on Bugpackin Käfer Cup Takatuki kaikkine säädettävine tankoineen kiinni alustassa pätevän oloinen värkki mutta ei auttanut asiaan mitään!

 

 

Vielä pomppii yhtä lailla. Seuraavaksi nousee takajousitus yhden napsun ylöspäin nyt on aika matalalla ja renkaat liikaa linkussa ja sitten kokeilemaan uusiksi. Takana pohjaa pohjaanlyöntikummit tosi herkästi eikä jaksa niitä tuhota.

Link to comment
Kyösti, minkälaisilla kiinnityksillä sulla on loota kiinni? Noi tuet estää aisojen joustamisen, mutta jos loota pääsee heiluun, niin se pomppii.

 

t. Mika

 

Loota on kiinni Vakiokumeilla ja Bugpackin pantasarjat ympäri,ei heilu laatikko/konepaketti mihinkään vaikka vääntää isolla sorkkaraudalla runkoaisaa vasten. Ja iskarit on takana kybin HD valkoiset joten niistäkään ei ole kiinni. Uretaaneista on jäänyt paska maku,holkkien reijät leventyy käytössä ja menee paskaksi pikkuhiljaa ja etukannake on 73-> joten sinne ei uretaani edes sovi. Takatukea ei voi käyttää ei sovi mitenkään.

Link to comment

mielenkiinnolla seuraan keskustelua, mulal pomppii kanssa ihan hulluna. Aisan päät on kiinni korissa niin että pysyy, ne ei kyllä hetku mihinkään. Lodju sitävastoin on kiinni orggis kumeilla, plus berg tyylinen keskituki aisojen välissä ottamassa kuormaa pois nokkapalalta. Pitäis kai kattoa takaapäin kun joku muu ajaa niin että pomppii. Prkl. Ei kiinnostais riskeerata.

 

Harkitsen vakavasti coilovereita taakse että sais jousitukseen vastusta lisää. Vakio iskarit siellä on nyt.

 

Jan

Link to comment
  • 2 months later...
Entä jos ottaa koneen painoa pois ripustamalla sen jokkis tyyliin tulipeltiin, kun kerran ei takatukea voi käyttää.

 

näin mäkin ajattelin kokeilla! tuliseinä on siirretty ja koneen ja laatikon sauman päälle poikittain kulmarauta..josta raudanpalat kiinni kahteen moottorin kiinnityspulttiin...ja välissä kumilevyä...

Link to comment
Entä jos ottaa koneen painoa pois ripustamalla sen jokkis tyyliin tulipeltiin, kun kerran ei takatukea voi käyttää.

 

Ylimmäisistä koneen kiinnitys pulteista paksut latat tulipeltiin hieman V-tyylisesti... vaideloota edestä irti tuista...

 

Tällä systeemillä 8.9s/400m 450hv kestänyt ajaa...

Link to comment
Mansun vw ?

 

Serkkupoika kattokaas... Mansupa hyvinki... Lasikuitu flippikeula... lokut ja takapelti kuitua... ovet kuitua.. ja lasit muovia... siin kevennykset... Ja tais olla takapyörä teho ;) ... Ihan jees muistaakseni 68 1,8 T kuplaks.. Onko viekää enkkaa hakattu...?? ;)

 

Eihän se sen desert dog ollu kauheen hidas myöskään 1,6 T koneelliseks... ;)

 

Mutta äärioloissa testattu noinkin yksinkertainen tuenta.. ja ei käy silmille konehuoneesta...

Link to comment
Sehän on sitten mennyt sekunnin kovempaa kuin yleisesti tiedetään. Laita G aikakortti esiin.

 

Ko.autoa purkaessani laatikolla oli "hieman" erilainen tuenta kuin mitä edellä kerroit.

 

Ehkä sitä oli jalostettu...=P Kerro toki millanen tuenta siellä oli. =)

 

-MP-

Link to comment

Tekiskö muisti tepposia noin niinku 6 vuoden takaa... no hakkaamaton enkka käsittääkseni... Sitä tuentaa mietin... että jossei sitä ole "jalostettu" ... niin muistan että siellä oli tilattuna semmonen vahvistettu panta tolle laatikon takimmaiselle kiinnitykselle... ja sitten noi ripustukset tulipeltiin... Koskapa isäukko ne sinne laitto jo sen kirpussa...

En lähe vänkään siit ajasta .. aika kultaa muistot.. Ja Mansullla ne aikakortit on... ei mulla..

MY BAD jos näin.. mutta se moottorituenta olis kiva sit nähä vaikka kuvan kera jos se kerta kirjoittaneella on ollu purussa... Viekö se paketti kulkee... kun en ees tie mihin se lähti??

Link to comment
Mansun aika 9,77s/217km/h. Ainakin yhdessä autoiluohjelmassa vuosien takaa sanottiin tuollainen aika..

 

Joskus 90-luvun puol välin jälkeen se sillä SS/DX luokan kuplalla repi.. En muista... harmi ettei sillon ollu netti/digiaika vie valloillaan... kun netistä ei oikein löydä mitään noista... Tarttis vanhoja lehtiä selailla ;)

Mutta kyl toi varmaan se aika oli.. loppunopeus näyttää meinaan tutulta..

Mutta se koneen tuenta kiinnostais muakin vielä et millanen se sit oli jos ei niinku mä muistin sen olleen.. ??

Sen kirpun aikoja 88-90 vuosilt en muista... mutta Suomen nopein katuauto tais olla yks vuosi... ;)

Link to comment
  • 1 year later...

Mulla oli välissä tukeva kumi, mikälie biltemasta ostettu josta leikkasin toisessa päässä olevan pultin pois.

 

Kuplalla kun kiihdyttää niin moottorihan painuu alaspäin ja rauta estää sen. Muutoin pohjalevyn aisat joustaa alas-ylös-alas...

 

t. Mika

Link to comment

Nyt alkaa valkenemaan. Kierretangot kiristetään jatkamalla( ei lyhentämällä) eli ne on puristuksella. Ts. korin painoa on noiden kierretankojen välityksellä välitetty palkkiin ja siitä kumilevyjen välityksellä moottorilohkoon kiinnitettyyn koukkuun. Nerokasta!

Link to comment
Nyt alkaa valkenemaan. Kierretangot kiristetään jatkamalla( ei lyhentämällä) eli ne on puristuksella. Ts. korin painoa on noiden kierretankojen välityksellä välitetty palkkiin ja siitä kumilevyjen välityksellä moottorilohkoon kiinnitettyyn koukkuun. Nerokasta!

 

 

Siis kyllä niitä lyhennetään muttereita kiristämällä että saadaan ohjeessa mainittu esikiristys. Silloin kun oikein tehty voima kohdistuu vain ja ainoastaan palkin ja KAMPIKAMMION väliin ja tietty kierretankoihin ja niiden kiinnityksiin.

Link to comment

???

 

Moottorihan on kiinni pohjalevyn aisoissa laatikon välityksellä, voimakkaassa kiihdytyksessä paketti painuu alaspäin. Palkki siis tulee koneen alle ja palkki kiinnitetään taas koriin, jolloin se estää moottorin painumisen. Mikähän tässä nyt on niin vaikeeta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...