Guest Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Kone tuntuu heiluvan aika lailla. (liikaa) kaipaisin ohjeita, mahd. myös kuvia kuinka rakentaa hyvä tuki.Ei oikeen innosta tuo hc:n 54 escudoo maksava sarja... Quote Link to comment
Marko Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Tässä yksi toteutus tapa Copyright by KAAPO Quote Link to comment
Guest Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Kiitos!Näyttää hyvältä.Itsekin osaan tuollaisen jopa väsätäkin. : ) Quote Link to comment
Racing Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Oisko kuvaa takasisälokasuojan sisältä miten ratkaistu kiinnitys sinne? Quote Link to comment
Marko Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Ei oo just nyt kuvaa mutta pultattu läpi konehuoneen puolelle L mallinen rauta jossa kierretangon mentävä reikä. Taka sisä lokarissa kiinni kahdella pultilla joissa isot aluslevyt tukena. Quote Link to comment
Guest Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Tuohan on se Berg-mallinen takatuki idealtaan. Jan Quote Link to comment
Racing Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Hankala vaan pähkäillä paikalleen kun on hide-out tyyppinen omavalmisteputkisto,huoltoluukut kaasareille ja irtotakahelma=löysä perä. Mietin T2.sen takatuesta tekeväni ja laittaen sen lohkoon kiinni omalle paikalleen ja sitä modifioimalla ja keventämällä kuplan koriin = helvetin raskas ja full flow systeemit tiellä jne. Hankala homma toteuttaa,pakko saada vissiin tehtyä takapyörä ryskää siihen malliin kovemmassa lähdössä. Pannat on jo laatikon ympäri mutta ei auta. Quote Link to comment
Marko Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Tuohan on se Berg-mallinen takatuki idealtaan. Jan Juuri niin. Quote Link to comment
mikan Posted April 19, 2006 Share Posted April 19, 2006 Hankala vaan pähkäillä paikalleen kun on hide-out tyyppinen omavalmisteputkisto,huoltoluukut kaasareille ja irtotakahelma=löysä perä.Mietin T2.sen takatuesta tekeväni ja laittaen sen lohkoon kiinni omalle paikalleen ja sitä modifioimalla ja keventämällä kuplan koriin = helvetin raskas ja full flow systeemit tiellä jne. Hankala homma toteuttaa,pakko saada vissiin tehtyä takapyörä ryskää siihen malliin kovemmassa lähdössä. Pannat on jo laatikon ympäri mutta ei auta. Laatikko raudalla kiinni ja aisoista tuet koriin tai sitten iskarin yläpäihin ja yläpäiden välille tuki. t. Mika Quote Link to comment
Racing Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Nyt on Bugpackin Käfer Cup Takatuki kaikkine säädettävine tankoineen kiinni alustassa pätevän oloinen värkki mutta ei auttanut asiaan mitään! Vielä pomppii yhtä lailla. Seuraavaksi nousee takajousitus yhden napsun ylöspäin nyt on aika matalalla ja renkaat liikaa linkussa ja sitten kokeilemaan uusiksi. Takana pohjaa pohjaanlyöntikummit tosi herkästi eikä jaksa niitä tuhota. Quote Link to comment
mikan Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Kyösti, minkälaisilla kiinnityksillä sulla on loota kiinni? Noi tuet estää aisojen joustamisen, mutta jos loota pääsee heiluun, niin se pomppii. t. Mika Quote Link to comment
Marko Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Jep, loota kiinni uretaaneilla ja koneen alle tuki niin loppuu pomppiminen. Quote Link to comment
Racing Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Kyösti, minkälaisilla kiinnityksillä sulla on loota kiinni? Noi tuet estää aisojen joustamisen, mutta jos loota pääsee heiluun, niin se pomppii. t. Mika Loota on kiinni Vakiokumeilla ja Bugpackin pantasarjat ympäri,ei heilu laatikko/konepaketti mihinkään vaikka vääntää isolla sorkkaraudalla runkoaisaa vasten. Ja iskarit on takana kybin HD valkoiset joten niistäkään ei ole kiinni. Uretaaneista on jäänyt paska maku,holkkien reijät leventyy käytössä ja menee paskaksi pikkuhiljaa ja etukannake on 73-> joten sinne ei uretaani edes sovi. Takatukea ei voi käyttää ei sovi mitenkään. Quote Link to comment
Guest Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 mielenkiinnolla seuraan keskustelua, mulal pomppii kanssa ihan hulluna. Aisan päät on kiinni korissa niin että pysyy, ne ei kyllä hetku mihinkään. Lodju sitävastoin on kiinni orggis kumeilla, plus berg tyylinen keskituki aisojen välissä ottamassa kuormaa pois nokkapalalta. Pitäis kai kattoa takaapäin kun joku muu ajaa niin että pomppii. Prkl. Ei kiinnostais riskeerata. Harkitsen vakavasti coilovereita taakse että sais jousitukseen vastusta lisää. Vakio iskarit siellä on nyt. Jan Quote Link to comment
Racing Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Mietin kanssa että laittais lisäjousella olevat iskarit + sitten hyllystä vielä 1200:sen vääntösauvat taakse,ne on paksummat kun muissa koska ei ole takavakaajaa. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Entä jos ottaa koneen painoa pois ripustamalla sen jokkis tyyliin tulipeltiin, kun kerran ei takatukea voi käyttää. Quote Link to comment
hanski. Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Entä jos ottaa koneen painoa pois ripustamalla sen jokkis tyyliin tulipeltiin, kun kerran ei takatukea voi käyttää. näin mäkin ajattelin kokeilla! tuliseinä on siirretty ja koneen ja laatikon sauman päälle poikittain kulmarauta..josta raudanpalat kiinni kahteen moottorin kiinnityspulttiin...ja välissä kumilevyä... Quote Link to comment
Guest Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Entä jos ottaa koneen painoa pois ripustamalla sen jokkis tyyliin tulipeltiin, kun kerran ei takatukea voi käyttää. Ylimmäisistä koneen kiinnitys pulteista paksut latat tulipeltiin hieman V-tyylisesti... vaideloota edestä irti tuista... Tällä systeemillä 8.9s/400m 450hv kestänyt ajaa... Quote Link to comment
mikan Posted July 12, 2006 Share Posted July 12, 2006 Tällä systeemillä 8.9s/400m 450hv kestänyt ajaa... Kova aika tuolla hv-määrällä. täytyy olla aika kevyt koppa ja muutenkin onnistunut auto alustaltaan. Onko jenkkivehje vai mikä? t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Mansun vw ? Serkkupoika kattokaas... Mansupa hyvinki... Lasikuitu flippikeula... lokut ja takapelti kuitua... ovet kuitua.. ja lasit muovia... siin kevennykset... Ja tais olla takapyörä teho ;) ... Ihan jees muistaakseni 68 1,8 T kuplaks.. Onko viekää enkkaa hakattu...?? ;) Eihän se sen desert dog ollu kauheen hidas myöskään 1,6 T koneelliseks... ;) Mutta äärioloissa testattu noinkin yksinkertainen tuenta.. ja ei käy silmille konehuoneesta... Quote Link to comment
Pekka Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Sehän on sitten mennyt sekunnin kovempaa kuin yleisesti tiedetään. Laita G aikakortti esiin. Ko.autoa purkaessani laatikolla oli "hieman" erilainen tuenta kuin mitä edellä kerroit. Quote Link to comment
-Puide- Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Sehän on sitten mennyt sekunnin kovempaa kuin yleisesti tiedetään. Laita G aikakortti esiin. Ko.autoa purkaessani laatikolla oli "hieman" erilainen tuenta kuin mitä edellä kerroit. Ehkä sitä oli jalostettu...=P Kerro toki millanen tuenta siellä oli. =) -MP- Quote Link to comment
mikan Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 9.77 on mun muistikuva tuosta enkasta, mutta mun muistihan on mitä sattuu... t. Mika Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 nyt kuulostaa jo realistisemmalta jutut;) Quote Link to comment
hanski. Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 niin se tuenta muutos kiinnostaa vielä??? Quote Link to comment
Guest Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Tekiskö muisti tepposia noin niinku 6 vuoden takaa... no hakkaamaton enkka käsittääkseni... Sitä tuentaa mietin... että jossei sitä ole "jalostettu" ... niin muistan että siellä oli tilattuna semmonen vahvistettu panta tolle laatikon takimmaiselle kiinnitykselle... ja sitten noi ripustukset tulipeltiin... Koskapa isäukko ne sinne laitto jo sen kirpussa... En lähe vänkään siit ajasta .. aika kultaa muistot.. Ja Mansullla ne aikakortit on... ei mulla.. MY BAD jos näin.. mutta se moottorituenta olis kiva sit nähä vaikka kuvan kera jos se kerta kirjoittaneella on ollu purussa... Viekö se paketti kulkee... kun en ees tie mihin se lähti?? Quote Link to comment
Teevee Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Mansun aika 9,77s/217km/h. Ainakin yhdessä autoiluohjelmassa vuosien takaa sanottiin tuollainen aika.. Quote Link to comment
Guest Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Mansun aika 9,77s/217km/h. Ainakin yhdessä autoiluohjelmassa vuosien takaa sanottiin tuollainen aika.. Joskus 90-luvun puol välin jälkeen se sillä SS/DX luokan kuplalla repi.. En muista... harmi ettei sillon ollu netti/digiaika vie valloillaan... kun netistä ei oikein löydä mitään noista... Tarttis vanhoja lehtiä selailla ;) Mutta kyl toi varmaan se aika oli.. loppunopeus näyttää meinaan tutulta.. Mutta se koneen tuenta kiinnostais muakin vielä et millanen se sit oli jos ei niinku mä muistin sen olleen.. ?? Sen kirpun aikoja 88-90 vuosilt en muista... mutta Suomen nopein katuauto tais olla yks vuosi... ;) Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 toi katuauto on aika suhteellinen käsitys,ei leima tarkoita katuautoa.. Quote Link to comment
Cosmo Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Minullakin perä pomppii kiihdytyksessä. Pähkäilin tuota tukea mutten oikein saanut selvää. Onko tarkoitus kierretangoilla painaa moottoria alaspäin eikä kannatella? Quote Link to comment
Cosmo Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Silloin moottorilohkon ja palkin välissä täytyy myös olla kumia? Muuten palkki nousee hahlosta vapaasti. Tai sitten mina en vaan ymmarra? Quote Link to comment
Marko Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 ei tarvitse olla eikä se edes kestä siellä. katoppa tämän viestiketjun ensimmäisen sivun piirros siinä näkyy aivan selvästi miten se pitää tehdä. Quote Link to comment
mikan Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Mulla oli välissä tukeva kumi, mikälie biltemasta ostettu josta leikkasin toisessa päässä olevan pultin pois. Kuplalla kun kiihdyttää niin moottorihan painuu alaspäin ja rauta estää sen. Muutoin pohjalevyn aisat joustaa alas-ylös-alas... t. Mika Quote Link to comment
Cosmo Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 En vieläkään tajua. Kun palkka kiristetään ylöspäin nuolen suuntaan kierretangoilla, nousee se hahlosta kunnes tavoittaa moottorilohkon. Tällöin se alkaa kannattelemaan lohkoa. Mikä minulla mättää? Quote Link to comment
Cosmo Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Nyt alkaa valkenemaan. Kierretangot kiristetään jatkamalla( ei lyhentämällä) eli ne on puristuksella. Ts. korin painoa on noiden kierretankojen välityksellä välitetty palkkiin ja siitä kumilevyjen välityksellä moottorilohkoon kiinnitettyyn koukkuun. Nerokasta! Quote Link to comment
Marko Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Nyt alkaa valkenemaan. Kierretangot kiristetään jatkamalla( ei lyhentämällä) eli ne on puristuksella. Ts. korin painoa on noiden kierretankojen välityksellä välitetty palkkiin ja siitä kumilevyjen välityksellä moottorilohkoon kiinnitettyyn koukkuun. Nerokasta! Siis kyllä niitä lyhennetään muttereita kiristämällä että saadaan ohjeessa mainittu esikiristys. Silloin kun oikein tehty voima kohdistuu vain ja ainoastaan palkin ja KAMPIKAMMION väliin ja tietty kierretankoihin ja niiden kiinnityksiin. Quote Link to comment
Cosmo Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Nyt kävi niin ettei minulle valjennutkaan. Eikä ehkä ikinä valkenekaan. Mutta lohdutukseksi olen erittäin tyytyväinen Bilteman moottorinasennuspukkiin. Quote Link to comment
Marko Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 ??? Moottorihan on kiinni pohjalevyn aisoissa laatikon välityksellä, voimakkaassa kiihdytyksessä paketti painuu alaspäin. Palkki siis tulee koneen alle ja palkki kiinnitetään taas koriin, jolloin se estää moottorin painumisen. Mikähän tässä nyt on niin vaikeeta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.