Jump to content

jarruputkessa reikä. Voiko mitenkään paikata?


Guest samperi

Recommended Posts

Guest samperi
Posted

Joo, tyhmästä päästä kärsii taas koko ruumis. Hitsasin tigillä kaasupolkimen uutta sarana-osaa lattiaan ja jollain upealla tempulla sain kuuman tigilangan kiini jarruputkeen. Reikähän siihen tuli.

 

Onko olemassa mitään kikkaa korjata reikä keskeltä putkea? Ei huvittais millään alkaa vetämään uutta putkea!

Posted

Itse en rupeaisi juottamaan tai hitsaamaan putkea. Ekaksi kun tulee mieleen että hitsattu/juotettu kohta vetää kovaksi ja murtuu operaation jälkeen helposti vaikka alkuperäinen reikä paikkaantuisikin.

Posted

Loppujen lopuksi aika helppo vaihtaa. Uutta kehiin. Osa pitkistä vedoista pyydään paloina, osa yhtenä kappaleina. Pitkän kanssa joutuu vähän taiteilemaan, mutta eipä ole turhia liitoksia.

Guest samperi
Posted

Kyllä ne vanhat putket on. Kiitos vinkeistä. Täytyy ottaa lakki nöyrästi kouraan ja ruveta hommiin.

Guest nameruse
Posted

Lakki päästä, putki vaihda tapahtuu seuraavaa....

Posted

Olen käsittänyt ettei jarruputkiin saa tehdä ylimääräisiä liitoksia, joten Puavon neuvo olisi laitonkin.

  • Like 1
Posted

Helmiliitokset on laittomia.

Ja kaikki muutkin ylimääräiset liitokset niinkuin -tipi- uumoili. Katsastuksen arvosteluperusteissa kohdassa jarrut: "Letkussa tai putkessa ylimääräinen jatkos" = hylkäys/korjauskehotus.

Posted

Oho, enpä tiennytkään! Ymmärettävä pykälä kyllä. Eikä missään nimessä vanhaa putkea kannata yrittääkään korjata vaan uutta tilalle.

 

Viimeksi laittamassani autossa (...Teijossa, lasketaankohan sitä) oli yksi ihan "jatko" eli kaksi jarruputkea yhdistetty liittimellä toisiinsa ihan tehtaalta konehuoneen puolella. Muuttuuko tuo "ylimääräinen" sitten muotoon "tarpeellinen" jos kyseisessä kohtaa on korin kiinnitys, vaikka se ei siis ollut letku-putki -liitoskohta.

 

...ja miten vaijerijarruissa, niihin nyt vielä vähemmän mieluusti liitoksia tekee mutta onko sekin pykälissä?

  • 2 weeks later...
Guest samperi
Posted

Olisiko jollain antaa vinkkejä miten/ missä järjestyksessä kannattaisi suorittaa nesteiden poisto, tai oikeastaan koko jarruputken vaihto operaatio? Ei ole tullut moista tehtyä. Sen verran itse mietin että kannattaako antaa esim. Lämpöä ilmausnipoille ettei katkea avatessa. Uudet nipat meinasin myös vaihtaa. Olisiko jotain tärkeää mitä kannattaisi samalla ottaa huomioon?

Posted

Kato nyt samalla j-sylintereiden/letkujen kunto, ja jos näyttä kumit huonolta ,uusi samalla ne! tai jos nipat on miljoona kertaa avattu, kulmat pyöreet, pääset paljon helpommalla, ja jos putken/putket uusit niin eo oo väliä, koska joudut ilmaan joka tapauksessa koko j-järjestelmän.

 

sylintereiden ja letkujen kanssa ei kannata nuukailla, kannattaa uusia kaikki kerralla, niin ei tartte myöhemmin tapella jarrujen kanssa!!!!

  • 4 weeks later...
Guest Kalsuto

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...