Guest samperi Posted June 30, 2016 Share Posted June 30, 2016 Joo, tyhmästä päästä kärsii taas koko ruumis. Hitsasin tigillä kaasupolkimen uutta sarana-osaa lattiaan ja jollain upealla tempulla sain kuuman tigilangan kiini jarruputkeen. Reikähän siihen tuli. Onko olemassa mitään kikkaa korjata reikä keskeltä putkea? Ei huvittais millään alkaa vetämään uutta putkea! Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted June 30, 2016 Share Posted June 30, 2016 Poikki koko putki putkileikkurilla, nipat kumpaankin putkeen, uudet päät jarruputkityökalulla ja välikappale väliin? Quote Link to comment
Tanhis Posted June 30, 2016 Share Posted June 30, 2016 Itse en rupeaisi juottamaan tai hitsaamaan putkea. Ekaksi kun tulee mieleen että hitsattu/juotettu kohta vetää kovaksi ja murtuu operaation jälkeen helposti vaikka alkuperäinen reikä paikkaantuisikin. Quote Link to comment
-AP- Posted June 30, 2016 Share Posted June 30, 2016 Putki on kuitenkin jo vanha? Ei kun uutta tilalle, älä lähde hengelläsi kikkailemaan! 3 Quote Link to comment
sami55 Posted June 30, 2016 Share Posted June 30, 2016 Loppujen lopuksi aika helppo vaihtaa. Uutta kehiin. Osa pitkistä vedoista pyydään paloina, osa yhtenä kappaleina. Pitkän kanssa joutuu vähän taiteilemaan, mutta eipä ole turhia liitoksia. Quote Link to comment
Guest samperi Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Kyllä ne vanhat putket on. Kiitos vinkeistä. Täytyy ottaa lakki nöyrästi kouraan ja ruveta hommiin. Quote Link to comment
Guest nameruse Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Lakki päästä, putki vaihda tapahtuu seuraavaa.... Quote Link to comment
-tipi- Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Olen käsittänyt ettei jarruputkiin saa tehdä ylimääräisiä liitoksia, joten Puavon neuvo olisi laitonkin. 1 Quote Link to comment
Anpu Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Helmiliitokset on laittomia. Quote Link to comment
multanen Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Helmiliitokset on laittomia. Ja kaikki muutkin ylimääräiset liitokset niinkuin -tipi- uumoili. Katsastuksen arvosteluperusteissa kohdassa jarrut: "Letkussa tai putkessa ylimääräinen jatkos" = hylkäys/korjauskehotus. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Oho, enpä tiennytkään! Ymmärettävä pykälä kyllä. Eikä missään nimessä vanhaa putkea kannata yrittääkään korjata vaan uutta tilalle. Viimeksi laittamassani autossa (...Teijossa, lasketaankohan sitä) oli yksi ihan "jatko" eli kaksi jarruputkea yhdistetty liittimellä toisiinsa ihan tehtaalta konehuoneen puolella. Muuttuuko tuo "ylimääräinen" sitten muotoon "tarpeellinen" jos kyseisessä kohtaa on korin kiinnitys, vaikka se ei siis ollut letku-putki -liitoskohta. ...ja miten vaijerijarruissa, niihin nyt vielä vähemmän mieluusti liitoksia tekee mutta onko sekin pykälissä? Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Mulla oli Lincolnissa tehty jatkos liittimellä , ja joka vuosi meni läpi ilman huomautuksia... Tai sit katseli ei vaan huomioinut liitosta. Quote Link to comment
Guest samperi Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Olisiko jollain antaa vinkkejä miten/ missä järjestyksessä kannattaisi suorittaa nesteiden poisto, tai oikeastaan koko jarruputken vaihto operaatio? Ei ole tullut moista tehtyä. Sen verran itse mietin että kannattaako antaa esim. Lämpöä ilmausnipoille ettei katkea avatessa. Uudet nipat meinasin myös vaihtaa. Olisiko jotain tärkeää mitä kannattaisi samalla ottaa huomioon? Quote Link to comment
sleepercooler Posted July 14, 2016 Share Posted July 14, 2016 Kato nyt samalla j-sylintereiden/letkujen kunto, ja jos näyttä kumit huonolta ,uusi samalla ne! tai jos nipat on miljoona kertaa avattu, kulmat pyöreet, pääset paljon helpommalla, ja jos putken/putket uusit niin eo oo väliä, koska joudut ilmaan joka tapauksessa koko j-järjestelmän. sylintereiden ja letkujen kanssa ei kannata nuukailla, kannattaa uusia kaikki kerralla, niin ei tartte myöhemmin tapella jarrujen kanssa!!!! Quote Link to comment
P_Valtonen Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Asiaa sivuten. Löysin tommosen vahingossa Ruåttalaisen jatkopalikan Quote Link to comment
sleepercooler Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Asiaa sivuten. Löysin tommosen vahingossa Ruåttalaisen jatkopalikan Ja on toimiva palikka.....kokeiltu ja monta vuotta kestänyt.... Quote Link to comment
Guest Kalsuto Posted August 10, 2016 Share Posted August 10, 2016 (edited) 1.1.11 sivulta 14. "Letkussa tai putkessa ylimääräinen jatkos -> HYLÄTTY"https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0ahUKEwjpo9vOyLbOAhUID5oKHYS9CsMQFgg1MAM&url=http%3A%2F%2Fwww.trafi.fi%2Ffilebank%2Fa%2F1324987187%2F858c972b1171a45d3665e693e65b8fcb%2F4692-Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf&usg=AFQjCNGlO9w2QcsTZcN6rKi2cEEd6hobMg&sig2=6zbjyLOYj94yT5kgQ8b3Og&cad=rja Edited August 10, 2016 by Kalsuto Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.