Jump to content

Tukehtuu kiihdytettäessä. Kunnossa jo!


Recommended Posts

Posted (edited)

Haun kanssa vähän jo apuja etsin, mutta vielä ei ole löytynyt.

Eli koneena ihan vakio 1600, kaasarina 34 pict-3, vakio jakaja kärjillä. Tyhjäkäynti suht ok, mutta kun kaasua polkaisee niin "tuketuu" ja röpöttää. Hitaasti kierroksia nostamalla toimii paremmin.

 

Tehty:

-venttiilinvälykset säädetty

-sytytys säädetty (strobolla)

-kärjet vaihdettu ja säädetty (0,4mm ja kosketuskulma 47)

-kaasari avattu ja putsattu. Kiihdytyspumpun kalvo vaihdettu. Testattu, että ruuttaa aika reippaasti bensaa

-kiihdytyspumpun vivussa kulumaa korjattu täyttöhitsaamalla. koitettu myös säätää kiihdytyspumppua laidasta laitaan, ei vaikutusta.

-kaasarin kuulat liikkuvat ja toimivat

-kaasari säädetty perusohjeen mukaan

-alipaineletkut todettu ehjiksi

-vaihdettu kärjet, pyörijä ja virranjakajan kansi

-vaihdettu puola, tulpat ja tulpanjohdot

-imuvuotoja haettu starttispraylla, ei löytynyt

 

Alkaa vähän iteltä keinot loppumaan. Mitäs seuraavaksi?

Edited by jazi
Posted

Alipainesäädin testattu, ehjä on.  Voisiko jakajan pohjalevy olla jumissa? Pitää tuo vielä tarkistaa.

 

Kokeilin kiihdytyspumppua ihan pienimmälle jo. Laitoin takaisin keskiasentoon.

Posted

Hieman nihkeesti liikkuu tuo ennakkolevy. Miten kevyesti pitää liikkua? Entäs pitääkö siinä olla mitään palautusjousta?

Posted (edited)

Pitäisi liikkua niin että jos alipainekellosta imet ja irttoitat imun niin lähes välittömästi pitäisi palata alkuasentoon.

Edited by Tanhis
Posted

Tuohon aikailu-ilmiöön tuntuu vaikuttavan sekä seos että sytytys. Huonosti toimivaa sytytyksen ajoitusta voi kompensoida rikkaammalla seoksella (isommat suuttimet).

Onko sulla kaasutin-jakaja pari sellainen että se soveltuu yhteen? (jos laitat jakajan numeron tänne niin raati tarkastaa). Kaasuttimesta pitäisi vielä tietää onko originaali vai uusituotantoa?

 

Kannattaa sormella kokeilla letkun päästä että alipainelähtö kaasarissa ei ole tukossa, siinähän on aikas pieni reikä.

 

Itsekin olen kokeillut aika monenlaista kompinaatiota ennen kuin sain toimimaan. Nyt on Solex pict 31-4 kaasari ja elektroninen alipaine-keskipako-jakaja 1600-koneessa. Oikein riuhtaisee menemään heti kun kaasua polkee, ei aikaile yhtään.

Posted

Kyllä näyttää olevan molemmat originaaleja. Jakaja Bosch 0 231 168 001, VW 043 905 205B

Alipaine tuntuu olevan kunnossa.

Auton historiasta ei kyllä tietoa, että miten käynyt aiemmin.

Mittailin tuossa vielä huvikseni puristuspaineet, kun en enää muuta keksinyt. Näytti nekin olevan suht hyviä, karvan alle 9 kaikki. Tuli vielä mieleen kun tuota jakajaa hypistelin, että konkka on ainoa osa joka on vaihtamatta. Eihän sen pitäisi aiheuttaa tällaista, mutta...

Posted

Kyllä näyttää olevan molemmat originaaleja. Jakaja Bosch 0 231 168 001, VW 043 905 205B

Kyllä on originaali, olettaen että sun auto on -71 tai uudempi pallis T1 koneella?

Posted

Taas ehti tämän kimppuun, kun sain passatin puolan vaihdettua. Ihme tuuri kun hajosi kotipihaan ja arkipäivänä, että sai varaosankin heti.

Asiaan, tulin siihen tulokseen, että jakaja toimii oikein ja aloin etsimään vikaa taas kaasuttimesta. Otin sen irti ja testasin pöydällä toimintaa. Hyvin tuntui ruikkivan kaasutettaessa, mutta muutaman kerran jälkeen tulikin yhden kerran tosi vähän. Sen jälkeen toimi taas paremmin, kunnes ei tullutkaan lainkaan. Oletin, että kammiosta loppui bensa ja avasin kannen, mutta siellä olikin sitä vielä. Ei muuta kuin uudelleen purkuun koko laitos. Ja näyttäisi siltä, että alimmainen kuula jumittaa välillä tai sitten siellä on likaa joka estää sulkeutumisen välillä. Eli kai tuo toimii niin, että kiihdytyspumpulta pääsee osa bensasta palaamaan kohokammioon?

Laitoin osat löpöön likoamaan, palataan asiaan parin päivän likoamisen jälkeen.

  • Like 1
Posted

Tänään sitä kuulan tiiveyttä kokeilin lääkeruiskulla kiihdytyspumpun reiästä ja vuosi edelleen hieman läpi kohokammioon. Vedin sen tulpan kuulan edestä pois, jotta pääsin näkemään kuulan. Sinne pohjalla oli muodostunut kerros jotan kovaa kalkkeumaa ja kuulassa oli myös kalkkeumaa.

Putsasin ne puhtaaksi ja paketti takaisin kasaan. Testasin vielä toiminnan ilman kaasarin kantta niin että käänsin sen putken runkon sivulle. Mittasin samalla kiihdytyksen tilavuuden, näytti olevan aika hyvä. Kaasari koneeseen kiinni ja säätö. Nyt toimii hyvin, vastaa heti kaasuun!

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...