tolvana Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Mun OXYstä tais tulla hyvä kruisailu/matka/strippimoottori. Muutama donitsi niin öljyvalo syttyy kun pumppu honasee hutaa, sama käy kun tuolla paikallisessa laskettelurinteessä hyppyyttää rajummin. Onko kyseessä moottorin ominaisuus ja jos on niin mitä tehdä? Kone auki ja loiskelevy sisään ja samalla imuputkimuutos ? Onko kokemuksia syheröradalta tai autoslalomista tollasella moottorilla? Ei oikein hyviä topikkeja löytynyt ainakaan sambasta mun kyvyillä... Quote Link to comment
Ketsa Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Urhon oxyssä loiskelevy, iso pumppu ja öljysuuttimet - ei väläytä edes yläpainevaloa (1,8 bar) vaikka kuinka päin vaan lähtee lapasesta. Quote Link to comment
kari kittilä Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 (edited) Lueppa tämä http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=37&t=147506&sid=86db8bbd2e2ae12814e9249208670d69 http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=37 Edited August 7, 2016 by kari kittilä Quote Link to comment
tolvana Posted August 8, 2016 Author Share Posted August 8, 2016 Thanks, Kari. Tuota infoa etsiskelin huonolla menestyksellä. Nyt pitää tuumia laittaako koneen kiertoon vaiko purkaa ja vaihtaa nokan jyrkempään jajajaja niineespäin. Quote Link to comment
Roope Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Thanks, Kari. Tuota infoa etsiskelin huonolla menestyksellä. Nyt pitää tuumia laittaako koneen kiertoon vaiko purkaa ja vaihtaa nokan jyrkempään jajajaja niineespäin. Eikö suosiolla voisi purkaa ja kattoa missä kunnossa laakerit on jos kerta valo on jo välkkynyt koneen käydessä, vai meinasikko laittaa kiertoon arpapommi projektina? Quote Link to comment
tolvana Posted August 8, 2016 Author Share Posted August 8, 2016 Eikö suosiolla voisi purkaa ja kattoa missä kunnossa laakerit on jos kerta valo on jo välkkynyt koneen käydessä, vai meinasikko laittaa kiertoon arpapommi projektina?Ei oo tapana purkaa käyttisten koneita jos öljyvalo välähtää... Tää siis on käyttis, noidenkin havaintojen jälkeen ajettu ainakin sata kilsaa raskaalla kaasujalalla. Ominaisuushan tuo on tai suunnitteluvirhe miten ton nyt haluaa ottaa. Pakettiautoon suunniteltu kone jota joku tolvana väärinkäyttää. Pitänee muuttaa myös öljynkiertoa niin että saa ajettua yli viiden kilon paineet suoraan öljypohjaan eikä jäähyn ja suotimen kautta. Jos joku osais vinkata mistä sais wbx loiskelevyn ostaa ni hyvä ois. Eikä tämä(kään) kone jos menee kiertoon poistu tallista valheellisten väittämien kera. Tuleva omistaja saa varmasti lukea tän sekä muut tätä pataa koskevat topikit.Kun sais jönssin vaihettua pakuun niin nakkaisin tän koneen siihen ,upeesti vetää 600-6500rpm ilman mitään tehopiikejä tai kuoppia. Eiköhän tämäkin tuu pilattua lisävirityksellä... Quote Link to comment
Ketsa Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 T1 loiskelevy meni pienillä modauksilla oxyyn. 1 Quote Link to comment
VW-63 Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 Itsellä ei ole kokemusta loiskelevystä wasserin kampikammiossa, mutta kampikammiota käsissäni pyöriteltyäni näyttää nostajapesät muodostavan jo itsessään aika hyvän "loiskelevy" (tosin ei estä öljyä jousemasta tönärin suojaputkiin). Öljyn pinta on kuitenkin aika korkealla normaalisti. Onko öljyn pinta millä tasalla, kun kone on käynnissä? Voiko öljy pinta olla lähtökohtaisesti liian matala koneen käydessä. Pääseekö ö-suodatin, -jäähdytin ja -öljylinjat valumaan tyhjiksi? Voiko öljy pakkaantua liiaksi kanteen pitkän pyörityksen aikana ja madaltaa osaltaan kampikammion öljynpintaa? Quote Link to comment
tolvana Posted August 8, 2016 Author Share Posted August 8, 2016 noita Karin linkittämiä sivuja ja muita ulkomaanpoikien juttuja lueskeltuani lopputulema on semmonen että wbxän öljytsydeemi ei oo hyvä mulle. cbn 3.5quartin leveä lisäöljypohja ja t1 pohjanen strokeri pelais paremmin kun kuivasumppua en tahdo. Jospa tähän tekis ton pickup muutoksen ja loiskelevyn ynnä hvx modit niin ois niiltä osin ainakin vimpanpäälle katukone. Quote Link to comment
Kunelius Posted August 9, 2016 Share Posted August 9, 2016 Itsellä ei ole kokemusta loiskelevystä wasserin kampikammiossa, mutta kampikammiota käsissäni pyöriteltyäni näyttää nostajapesät muodostavan jo itsessään aika hyvän "loiskelevy" (tosin ei estä öljyä jousemasta tönärin suojaputkiin). Öljyn pinta on kuitenkin aika korkealla normaalisti. Onko öljyn pinta millä tasalla, kun kone on käynnissä? Voiko öljy pinta olla lähtökohtaisesti liian matala koneen käydessä. Pääseekö ö-suodatin, -jäähdytin ja -öljylinjat valumaan tyhjiksi? Voiko öljy pakkaantua liiaksi kanteen pitkän pyörityksen aikana ja madaltaa osaltaan kampikammion öljynpintaa? Mitä näihin nyt vastaa. Kaikkiin ei. Muutama ratakierros märkäkoneella ja ei ongelmia. Ainoa tätä koskeva modaus tehtynä imuputkikartion leikkaus puolesta välistä juuri ennen sihtiä. Tietenkin perus öljysuutimet mäntiä kohti. Niin ja lohkoa avarrettu suojaputkien alapäästä et palaa paremmin lohkoon. Nimim. Tolvana, lisää öljyä koneeseen. Ja toisaalta vaikuttaa mittarivialta. Pieni hypytys ei kerkeä poistaa öljyä, tai mistä minä tiiän miten pitkään siellä leiskautellaan. Kaikenlaisilla koneilla on ajettu Urhonajoissa on märkäkoneita ja kuivasummpuja ja aina toimii. Huoli pois, pientä huoltoa ja baanalle. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.