Jump to content

Jarruvalokytkin, onko niissä eroja?


SePi

Recommended Posts

Posted (edited)

En löytäny haulla sopivaa aiempaa ongelman setvimistä, niin nyt kysymys tässä:

Tänään katsastaja kiinnitti huomion siihen, että jarruvalot syttyy kun polkimessa on jo painetta kunnon pysähdykseen. Meni kyllä läpi, ei siinä mitään, mutta oman turvallisuuteni takia ajattelin etsiä herkemmin toimivan kytkimen pääsylkkään.

Nyt kuvan mukaisessa 2 - piirisylkässä on joku mikä lie tarvikekytkin etumaisessa ylös päin olevassa reijässä.

 

113698015K.jpg

Edited by SePi
Posted (edited)

Se on täys paskaa. Vaiha uus tilalle. Joistain letkuista/kumeista tulee mustaa jankkia joka jumittaa kytkintä.

Edited by JM
Posted

Koetetaan nyt Facet -nimisellä, jonka tilasin. Kävipä sellainenkin mielessä, että mä en aikoinaan mitenkään ilmannut sitä ylös-alas asennossa olevaa kytkintä ja sinne kytkimen sisään on pakosti jääny ilmaa. Täytyy nyt ujuttaa jollain pillillä kytkin ensin nestettä täyteen ja vasta sitten laittaa kiinni. Ilmeisesti kaikki vanhemmat volkkarit vesijäähdytteiset mukaan lukien, joissa ei ole tehostinta käyttävät aika lailla samaa kytkintä. Mutta US sivustoilla Super Beetleen olisi kolme napaisia tarjolla - onko tohon jokin syy? Mullahan tuo sylkkä taitaa olla em mallista - paitsi, että levyjarrullisiin tarkotettu. Vai onko se kolmas napa johonkin varotushässäkkään?

 

Täähän on aika mitätön nappula tossa autossa, mutta jos jarruvalo ei ruuhka-ajossa syty ajoissa, mulla on aika kallista kamaa peräklosterissa ottamassa osumaa

Posted

Mun mielestä ton anturin paikka on alimmassa lähdössä. Siinä se ainakin perus pystärissä on.

Posted

Mun mielestä ton anturin paikka on alimmassa lähdössä. Siinä se ainakin perus pystärissä on.

Voi olla, että se kuuluis siinä ollakin aina vaikkapa kytkimen ilmausongelman takia.

Posted

Mulla noissa on ollut kaksi jarruvalokytkintä,takaa ylemmästä putki taakse ja toiseen kytkin, edestä ylin menee oikealle eteen,keskeltä vas. Etu ja alimpaan kytkin.

Posted

Joo, tohon viisysiin tein ristikkäiset kaksipiirijarrut ja joka pyörälle menee omat putket, eli nuo jokainen sivulle tuleva on käytössä.

Pitää nyt kokeilla vaihtoehdot myös putkien paikkoja vaihtelemalla, josko sitä viisastuisi

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...