SePi Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 (edited) En löytäny haulla sopivaa aiempaa ongelman setvimistä, niin nyt kysymys tässä: Tänään katsastaja kiinnitti huomion siihen, että jarruvalot syttyy kun polkimessa on jo painetta kunnon pysähdykseen. Meni kyllä läpi, ei siinä mitään, mutta oman turvallisuuteni takia ajattelin etsiä herkemmin toimivan kytkimen pääsylkkään. Nyt kuvan mukaisessa 2 - piirisylkässä on joku mikä lie tarvikekytkin etumaisessa ylös päin olevassa reijässä. Edited August 31, 2016 by SePi Quote Link to comment
-tipi- Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Laita mikrokytkin polkimeen. 1 Quote Link to comment
NO H2O Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Joo... Kuplan jarruvalojen kytkin tosiaan toimii noin eli sytyttää valon vasta kun painetta on kunnolla. Quote Link to comment
JM Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 (edited) Se on täys paskaa. Vaiha uus tilalle. Joistain letkuista/kumeista tulee mustaa jankkia joka jumittaa kytkintä. Edited August 31, 2016 by JM Quote Link to comment
Virtanen Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Nos kytkin voisi olla kova sana: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1441664 Quote Link to comment
SePi Posted September 1, 2016 Author Share Posted September 1, 2016 Koetetaan nyt Facet -nimisellä, jonka tilasin. Kävipä sellainenkin mielessä, että mä en aikoinaan mitenkään ilmannut sitä ylös-alas asennossa olevaa kytkintä ja sinne kytkimen sisään on pakosti jääny ilmaa. Täytyy nyt ujuttaa jollain pillillä kytkin ensin nestettä täyteen ja vasta sitten laittaa kiinni. Ilmeisesti kaikki vanhemmat volkkarit vesijäähdytteiset mukaan lukien, joissa ei ole tehostinta käyttävät aika lailla samaa kytkintä. Mutta US sivustoilla Super Beetleen olisi kolme napaisia tarjolla - onko tohon jokin syy? Mullahan tuo sylkkä taitaa olla em mallista - paitsi, että levyjarrullisiin tarkotettu. Vai onko se kolmas napa johonkin varotushässäkkään? Täähän on aika mitätön nappula tossa autossa, mutta jos jarruvalo ei ruuhka-ajossa syty ajoissa, mulla on aika kallista kamaa peräklosterissa ottamassa osumaa Quote Link to comment
JM Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Mun mielestä ton anturin paikka on alimmassa lähdössä. Siinä se ainakin perus pystärissä on. Quote Link to comment
SePi Posted September 2, 2016 Author Share Posted September 2, 2016 Mun mielestä ton anturin paikka on alimmassa lähdössä. Siinä se ainakin perus pystärissä on. Voi olla, että se kuuluis siinä ollakin aina vaikkapa kytkimen ilmausongelman takia. Quote Link to comment
tolvana Posted September 2, 2016 Share Posted September 2, 2016 Mulla noissa on ollut kaksi jarruvalokytkintä,takaa ylemmästä putki taakse ja toiseen kytkin, edestä ylin menee oikealle eteen,keskeltä vas. Etu ja alimpaan kytkin. Quote Link to comment
SePi Posted September 2, 2016 Author Share Posted September 2, 2016 Joo, tohon viisysiin tein ristikkäiset kaksipiirijarrut ja joka pyörälle menee omat putket, eli nuo jokainen sivulle tuleva on käytössä. Pitää nyt kokeilla vaihtoehdot myös putkien paikkoja vaihtelemalla, josko sitä viisastuisi Quote Link to comment
Anpu Posted September 3, 2016 Share Posted September 3, 2016 Mulla oli samaa vaivaa, kunnon polkemisella herkistyi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.