Tanhis Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 Tosa se vieläkin surkean näkösenä tallin nurkalla nököttää ;) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 (edited) Nyt o pätkitty pakari liimattu takas nippuun. Illalla maalaus ja asennus takasin. Mistäköhä sais kuplan takahelma / perä jigin, niin sais noi pakarijutut tekee niin ettei tarvitse pelätä väärään paikkaan hitsausta. Edited December 12, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
tolvana Posted December 12, 2016 Share Posted December 12, 2016 Mun pihasta löytyy jigiaihio. 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 (edited) Varsin edustava :) Edit taas suurennettu Edited December 13, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 12, 2016 Author Share Posted December 12, 2016 (edited) Ja eipä ravista itteään rikki tällä kiinnityksellä Edited December 12, 2016 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 18, 2016 Author Share Posted December 18, 2016 (edited) Remuli nr3 tänään koekäytetty. Homma meni käteen kuten pääkoneistaja viekkas aikoinaan. Orggis d170mm kampuran hihnis ei riittäny kierrättää tarpeeksi siipeä, paineen nousi jäi kolmasosaan tavoitteesta. Syykin yksinkertainen; tuplahihnasessa on liian mieto välitys itte remulissa. Nyt työnalla saada d190 hihnis kampeen. Vastaava combo toiminut tuolla isommalla (d190mm) hihniksellä, tosin väärän merkkisessä kojeessa. * Nyt nr4 nippuuntumassa. Tässä parempi välitys kuin nr3'ssa, vaikka on vähemmän hihnoja vaihteistossa. * Kuvassa aika optimi hetki; juuri kun liekki syttyy puikkoon =) Edited December 19, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 18, 2016 Author Share Posted December 18, 2016 (edited) Naapurin ukko puikottamassa. edit Kuvaa tuas kasvatettu..... Edited December 18, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 18, 2016 Author Share Posted December 18, 2016 (edited) Pommimaali + samaa sarjaa Lakka. Ny tallissa semmonen käry, jotta silmiä kirvelee. Hommat jatkuu kun sisään pääsee kakomatta Päälle jäi muutama knööli rumentamaan laitosta, no ei se käyttöä haittaa Ja kierrätys kunniaan; Vinotuki tuli sopivasti typ-1 takarummun sisältä käsijarruzydeemistä ............. Edit kuvaa suurennettu taas Edited December 18, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 18, 2016 Author Share Posted December 18, 2016 (edited) Erikoinen homma, mutta vartissa hävis tallin käryistä 90%. Vissiin kappaleiden lämpö nopeutti kuivamisprosessia noin paljon, tms. No tänään vetäsen mosan takas nippuun ja huomenna taas käynnistystä aiheena. Sitten olen viisaampi oliko tässä nelosessa oleva vaihteisto (sekään) tarpeeksi välitetty. Edited December 18, 2016 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 20, 2016 Author Share Posted December 20, 2016 (edited) No nyt taas suunnitteluosastolle risuja. Tää parempivälitteinen vaatii myös suuremman Hihniksen. Joten ensivuoden sorvin pyöritystä odotellessa, laitan projektin hetkeksi jäihin :) Edited January 4, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 30, 2017 Author Share Posted January 30, 2017 (edited) Sorvi vielä paikallaan, mutta CAD kuva aiheesta saatu tänään. Tuplahihnalle paikat ja kaikki. Tulee vallan kauhean kokonen, kun alkuperäsestä n.170mm koosta pompsautetaan lätylle uudeksi halkasiaksi 210mm. Nyt ei mahu FF rojut, jollei sitten siirrä kannesta ulostuloa lounaaseen ja FF paluu taas pitäs olla sitten hihniksen alapuolelta. Edit 18 / 2 / 2017 tuli tieto että limppu + modattu vauhtis sen sisään ovat valmiina. Nyt vaan odotellaan postin saapumista =) Edit-2 Taitaa olla Porwoosta Heinolaan suomen hitain postin kulku, kun ei + kahteen viikkoon tule perille asti =( Edit-3 Vittu, joo. Kuukausi odotettu osaa. Pitänee mennä hakee tuo osa itte, nin saan tän homman nytkätää eteenpäin. Edited March 19, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 22, 2017 Author Share Posted March 22, 2017 (edited) Tänään koukkasin Porvoosta osat pääkoneistajalta.Hihnis on mörkö kokoinen. Halkasia nyt 200mm, ku vakio 170mm. Alussa oli puhe 210mm, oli se onni etten sitä saanu. FF rojujen laitto olis ollu 100% mahdotonta.Öljyn kierto vähintäänkin haastava. Pumpun puolella siirssin lähtöä luoteeseen päin, mutten tarpeeksi. Missä lie mittaerhe. 6mm olis vielä ollu varaa... :( No noita kansia on suurempi kasa, jos ei tuolla toimi niin uutta kantta kehiin. Pumpusta siivu poistettu ja kanteen tehty uusi lähtö. Nyt lähtö muuttui yli 7mm normikohdasta Edited March 27, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 22, 2017 Author Share Posted March 22, 2017 (edited) Mittasuhdetta.... Edited March 22, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 26, 2017 Author Share Posted March 26, 2017 (edited) Olipas talkoot!Viilalla ohutta siivua pois sieltä ja täältä. Sitten sovitus ja taas pikkusen pois. Pumpun päässä osat mahtu olemaan ilman modaamista. Mutta tuota paluukurvia ja itte hihnistä joutu viila ihan hitosti. Tuo ff kierron lisääminen kymmenkertaisti työmäärän hihniksen osalta. No, ny istuu hyvin. Huomenna ostaa remmiä, sitten pakosarjaa paikalleen ja lopuksi koesoitto.Kyllä tää tästä, pikku hiljaa :) Edited March 27, 2017 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 27, 2017 Author Share Posted March 27, 2017 (edited) Seuraavaksi pukista ex-Urho edestä pois ja tätä punnertaa tilalle.Pakosarja, Ö-letkut loppuun, mittarit kiinni ja käyntiin laitto (Edit kuvaan saatu näköjään oma paukalokin...) Edited March 27, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 21, 2017 Author Share Posted April 21, 2017 (edited) Melkein kuukauden ajan tapellu mosan kanssa, kun ahdot on jotakin naurettavuuden ja itkettävyyden välillä. Välillä inspis riittäny, välillä seissy yli viikon ennen kuin laitteeseen on riittäny taas räpläämis-motivaatio. No yksi kerta kun konetta käytin, huomasin että kaasatin ja ahtimen letkuilla näyttä olevan vi**tus päällä. Ne turpoili ja näytti että sisällä on oikeasti painetta. WTF? Vanha ahtomittari fittuun. Uusi 52mm ahtomittari paketista & tilalle. Ja alko näyttää hyvälle ! =) Edited April 22, 2017 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
peruskallio Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 https://huutokaupat.com/fi/v/446136 Siitä tarjoamaan uusia ahdinaihioita:) Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 Ei mitenkään mulle kuulu, mutta kannattaako noin pienen tuoton takia tuollaista ahdinta värkätä?? eihän tuo ahda juuri mitään.. ja mitä ahtaa niin aika kovilla kierroksilla senkin...ihan vaan oma mielipide tämä... Quote Link to comment
peruskallio Posted April 23, 2017 Share Posted April 23, 2017 (edited) Jo 0bar on periaatteessa ahtoa, yleensä ahtamaton moottori kuitenkin käy alipainealueella. Kyllä puoli baaria jo persdynossa tuntuu, halpoja lisäheppoja jos vertaa että ilman ahdinta alat niitä etsimään. Ahtopaine on myös vähän suhteellista, jos tuo ahdin laitettais työntämään 9mm bingin läpi pappatunturin koneeseen, on paine varmasti myös suurempi. Hyvin hengittävään koneeseen pitääkin tuotto olla jo aikas paljon isompi, että paine alkaa nousemaan. Kone polttaa happea litroissa, ei painetta itsessään. remmiahtimen luonne nyt vaan sattuu olemaan lineaarinen, eli paine nousee samassa suhteessa kuin kierrokset... Edited April 23, 2017 by peruskallio Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 26, 2017 Author Share Posted April 26, 2017 https://huutokaupat.com/fi/v/446136 Siitä tarjoamaan uusia ahdinaihioita:) "Tyyppi v-46-6 ahdettu V-12 38,88 l diesel/monipolttoaine 780 hv" Heh, vois pikku mosa saada ilmaähkyn tuolla tuubolla =) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 17, 2017 Author Share Posted May 17, 2017 (edited) Pääkoneistaja on omilla laitteillaan päässyt 0,7-0,8bar tasoon max ahdoillaan. Näin tyyppiä Classic showssa Lahdessa ja annoin Remuli nelosen hälle mukaan. Nyt hää muokkaa tähän suuremman hihnapyörä. Eli välitys suhde kasvaa suuremmaksi, joten painettakin tulee enemmän. Samalla vaivalla tulee kuulemma tähän sinkku remmiseen Remuli kolmoseen myös uusi & suurempi välitteinen hihnapyörä. Kun mennään yli tuon puolen baarin, alkaa vakio rojuilla olemaan jo ongelmia ilmassa niin neulaventtiilien pitävyyksien kuin pensapumppujenkin tuoton kanssa. Eikä vähäisempänä kaasarin pitävyys. Mutta katsotaan nyt. Osat on bolt-on, joten tähän nyt paikallaan olevaan vanhaan ja hyväksi havaittuun kombinaatioon voi aina palata. Toisaalta jos tuo yllä olevaan käppyrään saa joka kohtaan 0,2bar lisää ahtoja, ja yllä mainitut ongelmat ei lävähdä kasvoille, niin tavoitteeni ylittys hyvinkin runsaasti. Edited May 17, 2017 by P_Valtonen 1 Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 8, 2017 Author Share Posted July 8, 2017 (edited) Nyt taas hommat edennyt tovin. Olen tapellut öljyjen kanssa. Tarkemmin öljyjen menemisestä pakokanavaan. Remuli ykkösessä koekäytössä pakoputkesta tuli valkeaa savua runsaasti. Remuli kolmosessa oli sama vika. Tähän olin laittanut kasausvaiheessa 8mm imuvenoihin kumit. Ei auttanu, savutti. Valkonen savu oli kannen pakokanavassa hapettomassa tilassa höyrystyvää öljyä... Sitten koneistamolta löyty 9mm pakosiin Opel kumit. Ei auta savuttaa yhä. Fuck. Tosin neljästä märästä pakokanavasta pääsin arvoon "1", mutta silti oli savua tuuheesti. Tän jälkeen konsultaatiota Tuohikottiin ja sieltä varmistu pelkoni; männänrenkaissa vikaa. No osat sain ilmaiseksi, mutta motivaatiota haki hiton kauan. No nyt mosa koekäytetty, ei saavuta. Jipii.. . Mutta tyhjäkäynti täysin hukassa joka halvatulla (3kpl) uä pestyllä kaasarilla. En jaksa alkaa tappelee enää, ostettava uusi. No halvimmat on n150-160e hintatasossa Edited July 9, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
P_Valtonen Posted July 9, 2017 Author Share Posted July 9, 2017 (edited) Pääkoneistaja vaihtaa työpaikkaa ja nyt olen sitte varustautunut pidempäänkin tuotantokatkokseen. :) Kuvaa kasvatettu taas EditNyt 3 & 4 remuleissa nostettu uudella moniurahihnalla ahtimen kierroksia 17%. Tuskin Maltan odottaa ahtotestin tuloksia Edit 30-8-2017 Remuli-3 kuskasi Pallis Doppeliani tän kesän vaparina. Nyt menty toista tonnia puoleentoista kuukauteen. Teen persdyno testit Doppelilla ahdettuna. Poistan aitten ahdin osat ja alan tekee penkkiin uutta referenssi konetta. En jaksa alkaa raapimaan Doppleista konetta penkkiin, jos jotakin menee pieleen, niin sitten on taas Pallis ilman konetta. .. Edited August 30, 2017 by P_Valtonen Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.