SePi Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 1. Kasailen osaluetteloa tohon KAR-7'iin. Jarruiksi valikoitui CSP:ltä jäähdytetyt ja rei'itetyt levyt eteen ja taakse. Kun vertailin hintoja, niin törmäsin Hoffmann Speedster -sivuilla "Tandem-pääsylinteriin". Sellaisen sanottiin olevan jotenkin välttämätön näissä kisajarruissa. Tossa -59:ssä on CSP:n levyt edessä ja takana sekä normaali 1303 pääsylkkä. Toimii hyvin, paitsi kummallisuus jarruvalokytkimen kanssa. Mutta onko tästä tandemista kokemuksia tai näkemyksiä kenelläkään? 2. Onko jossain myytävänä hyviä uretaanipuslia? Näitä löytyy, ja nämä uudemmat...? Vai onko vielä vanhassa vara parempi 3. Ja lopuksi kyselen, onko näistä Hoffmanin iskareista mihinkään? Madallusta tarvitaan mahdollisimman paljon ja kohtuuhintakaan ei olis pahitteeksi. Jos löydän jostain taakse järkevähintaisen uniball systeemin, onko joku toista selvästi parempi? 1 Quote Link to comment
JM Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Mulle tuli toi hofmannin alusta sarja, mielestäni ihan hyvä. Oisko tossa sylinteri jutussa käännösvirhe? Quote Link to comment
multanen Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Mutta onko tästä tandemista kokemuksia tai näkemyksiä kenelläkään? "Tandem master cylinder" näyttäisi olevan kaksipiirinen jarrupääsylinteri suomeksi. Eli se "special" osa linkin pääsylinterin nimessä tarkoittaa varmaan jotain muuta ominaisuutta kuin tandemisuutta. Quote Link to comment
Tutkija Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Luultavasti spesiaalisuus on pääsylinteri joka tarkoitettu levyjarruille. Eli jarrunesteelle ei jää esipainetta jarrupiiriin vaan virtaa vapaasti paine pois kun jarrupoljinta ei paineta. Quote Link to comment
SePi Posted December 9, 2016 Author Share Posted December 9, 2016 Luultavasti spesiaalisuus on pääsylinteri joka tarkoitettu levyjarruille. Eli jarrunesteelle ei jää esipainetta jarrupiiriin vaan virtaa vapaasti paine pois kun jarrupoljinta ei paineta. Tuon pääsylkän ulkonäössä ja ilmeisesti kiinnityksessä sekä liitännöissä on jotain eroa normisylkkiin. Täytyy odotella kommentteja Quote Link to comment
Jiibee Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 (edited) Ja lopuksi kyselen, onko näistä Hoffmanin iskareista mihinkään? Jos kuva ja tuote täsmäävät, kyseessä pitäisi olla KW:n Variant 2 - coiloverit..? Ainakaan muita coilovereita ei 1302/03:een KW:lta saa. http://www.kwsuspensions.net/kw/info/coil_overs/kw_variant_2/ KW on ollut parempien alustasarjojen maineessa jo aika kauan. Edited December 10, 2016 by Jiibee Quote Link to comment
JM Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Jos kuva ja tuote täsmäävät, kyseessä pitäisi olla KW:n Variant 2 - vaimentimet..? Ainakaan muita coilovereita ei 1302/03:een KW:lta saa. http://www.kwsuspensions.net/kw/info/coil_overs/kw_variant_2/ KW on ollut parempien alustasarjojen maineessa jo aika kauan. Siis konin vaimentimet. Punaset tai keltaset. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 (edited) Monenlaista mielipidettä jarrusylkystä.. germanlook palstalla jotkut käyttää hyvällä menestyksellä vakiosylkkää 4-mäntäisten jarrujen kanssa..osalla 944 sylkkä, osalla toi kerscher tms. Vdubengineeringin Lanner sanoo: I've built many bugs with 944na, 944t, 986, 986S/996 with stock beetle 19mm dual circuit mc with great results. Pedal feel is really good, except the 944na where it is slightly low... http://www.germanlook.net/forums/showthread.php?t=4595&highlight=mastercylinder&page=9 http://www.germanlook.net/forums/search.php?searchid=293824 Edited December 10, 2016 by -Alex- Quote Link to comment
Lasse Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Mulla on levyjen kanssa kanssa ihan normi kakkoskopan golfin pääsylinteri. Tarvii ylimääräisen laipan napoleonin hatun ja sylkän väliin. Mutta toimii. Quote Link to comment
SePi Posted January 4, 2017 Author Share Posted January 4, 2017 Tämä "tandem" sarja näyttäis olevan Kerscheriltä peräisin ja heillä halvempana. Eli ei enää kovin isoa hintaeroa näihin parempiin tarvikkeisiin ja jopa huomattavasti ATEa edullisempi. Joissain 1302/3 sarjoissa sanotaan 19 ja toisissa 20,6 mm ja hintahaitaria piisaa. Ota nyt näistä selvää... Quote Link to comment
-Alex- Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Kerscherin sivuja katellen että kumpi se sitten parempi, 35kg vai 45kg poljinvoimalla oleva pääsylinteri 4-mäntäisten jarrujen kanssa? Kumpi lie helpottaa tuntumaa jarruihin paremmin. Quote Link to comment
Ketsa Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 Riippuu varmaan käyttötarkoituksesta. Radalle hyvään jarrutuntumaan enemmän poljinvoimaa, mutta ei sellaisella kadulla viitsisi kurvailla. 1 Quote Link to comment
SePi Posted January 16, 2017 Author Share Posted January 16, 2017 Tänään saapui hyllylle odottelemaan Aten jarrupääsylkkä. Jollain lailla tuo on Kerscherin tuunaama etu+takalevyisiin 1302/1303 malleihin, 20 mm valumerkintä kyljessä ja kolme ulosottoa. Siksipä mukana tulee tuo haarakappale. Mutta kertokaapa, ymmärrättekö tai tiedättekö syyn, miksi tuo pääsylinteri pitäis kytkeä 1302/1303 malleihin piirroksen mukaan? Ton kynän osoittamassa paikassa olisi jarruvalokytkimelle joutava ja huomattavasti parempi paikka, kuin tuon haarakappaleen toinen puolisko. Todennäköisesti kytkimen käyttö tekisi myös toisen putken liittämisen mahdottomaksi. Lisäksi piiroksessa ei näyttäisi olevan tuota kolmatta ulostuloa, tai mainita sen tulppaamista - vai onkohan piirtäjälle tapahtunu vaan kämmi? Quote Link to comment
SePi Posted January 18, 2017 Author Share Posted January 18, 2017 (edited) No jos joku pohti hetken tuota sylinteriä, niin sain Kerscheriltä vastausta, että piirroksen mukaisesti keskimmäisestä - siis polkimen puolimmaisesta pitää putket vetää eteen. kun silloin saadaan kovempi jarrupaine etujarruille ja samasta syystä sitten vähempi paine etummaisesta ulostulosta kuuluu takajarruille. Mä oon varmaan ainut, joka ei tiennyt tätä, mutta nyt tiedän... Edited January 18, 2017 by SePi Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.