Jump to content

Tandem sylkkä, puslat ja iskarit hakusessa 1303:en


SePi

Recommended Posts

Posted

1. Kasailen osaluetteloa tohon KAR-7'iin. Jarruiksi valikoitui CSP:ltä jäähdytetyt ja rei'itetyt levyt eteen ja taakse. Kun vertailin hintoja, niin törmäsin Hoffmann Speedster -sivuilla "Tandem-pääsylinteriin". Sellaisen sanottiin olevan jotenkin välttämätön näissä kisajarruissa. Tossa -59:ssä on CSP:n levyt edessä ja takana sekä normaali 1303 pääsylkkä. Toimii hyvin, paitsi kummallisuus jarruvalokytkimen kanssa. Mutta onko tästä tandemista kokemuksia tai näkemyksiä kenelläkään?

 

2. Onko jossain myytävänä hyviä uretaanipuslia? Näitä löytyy, ja nämä uudemmat...? Vai onko vielä vanhassa vara parempi

 

3. Ja lopuksi kyselen, onko näistä Hoffmanin iskareista mihinkään? Madallusta tarvitaan mahdollisimman paljon ja kohtuuhintakaan ei olis pahitteeksi. Jos löydän jostain taakse järkevähintaisen uniball systeemin, onko joku toista selvästi parempi?

  • Like 1
Posted

Mulle tuli toi hofmannin alusta sarja, mielestäni ihan hyvä. Oisko tossa sylinteri jutussa käännösvirhe?

Posted

Mutta onko tästä tandemista kokemuksia tai näkemyksiä kenelläkään?

"Tandem master cylinder" näyttäisi olevan kaksipiirinen jarrupääsylinteri suomeksi. Eli se "special" osa linkin pääsylinterin nimessä tarkoittaa varmaan jotain muuta ominaisuutta kuin tandemisuutta.

Posted

Luultavasti spesiaalisuus on pääsylinteri joka tarkoitettu levyjarruille. Eli jarrunesteelle ei jää esipainetta jarrupiiriin vaan virtaa vapaasti paine pois kun jarrupoljinta ei paineta.

Posted

Luultavasti spesiaalisuus on pääsylinteri joka tarkoitettu levyjarruille. Eli jarrunesteelle ei jää esipainetta jarrupiiriin vaan virtaa vapaasti paine pois kun jarrupoljinta ei paineta.

Tuon pääsylkän ulkonäössä ja ilmeisesti kiinnityksessä sekä liitännöissä on jotain eroa normisylkkiin. Täytyy odotella kommentteja

Posted (edited)

Monenlaista mielipidettä jarrusylkystä.. germanlook palstalla jotkut käyttää hyvällä menestyksellä vakiosylkkää 4-mäntäisten jarrujen kanssa..osalla 944 sylkkä, osalla toi kerscher tms.

 

Vdubengineeringin Lanner sanoo: I've built many bugs with 944na, 944t, 986, 986S/996 with stock beetle 19mm dual circuit mc with great results. Pedal feel is really good, except the 944na where it is slightly low...

 

http://www.germanlook.net/forums/showthread.php?t=4595&highlight=mastercylinder&page=9

 

 

http://www.germanlook.net/forums/search.php?searchid=293824

Edited by -Alex-
Posted

Mulla on levyjen kanssa kanssa ihan normi kakkoskopan golfin pääsylinteri. Tarvii ylimääräisen laipan napoleonin hatun ja sylkän väliin. Mutta toimii.

  • 4 weeks later...
Posted

Tämä "tandem" sarja näyttäis olevan Kerscheriltä peräisin ja heillä halvempana. Eli ei enää kovin isoa hintaeroa näihin parempiin tarvikkeisiin ja jopa huomattavasti ATEa edullisempi. Joissain 1302/3 sarjoissa sanotaan 19 ja toisissa 20,6 mm ja hintahaitaria piisaa. Ota nyt näistä selvää...

Posted

Kerscherin sivuja katellen että kumpi se sitten parempi, 35kg vai 45kg poljinvoimalla oleva pääsylinteri 4-mäntäisten jarrujen kanssa?  Kumpi lie helpottaa tuntumaa jarruihin paremmin.

Posted

Riippuu varmaan käyttötarkoituksesta. Radalle hyvään jarrutuntumaan enemmän poljinvoimaa, mutta ei sellaisella kadulla viitsisi kurvailla.

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

Tänään saapui hyllylle odottelemaan Aten jarrupääsylkkä. Jollain lailla tuo on Kerscherin tuunaama etu+takalevyisiin 1302/1303 malleihin, 20 mm valumerkintä kyljessä ja kolme ulosottoa. Siksipä mukana tulee tuo haarakappale.

Mutta kertokaapa, ymmärrättekö tai tiedättekö syyn, miksi tuo pääsylinteri pitäis kytkeä 1302/1303 malleihin piirroksen mukaan? Ton kynän osoittamassa paikassa olisi jarruvalokytkimelle joutava ja huomattavasti parempi paikka, kuin tuon haarakappaleen toinen puolisko. Todennäköisesti kytkimen käyttö tekisi myös toisen putken liittämisen mahdottomaksi. Lisäksi piiroksessa ei näyttäisi olevan tuota kolmatta ulostuloa, tai mainita sen tulppaamista - vai onkohan piirtäjälle tapahtunu vaan kämmi?

 

9T0PlKF9SYWG0UbRRKxu1ZVQ43iP4gRMQ8hifrrt

Posted (edited)

No jos joku pohti hetken tuota sylinteriä, niin sain Kerscheriltä vastausta, että piirroksen mukaisesti keskimmäisestä - siis polkimen puolimmaisesta pitää putket vetää eteen. kun silloin saadaan kovempi jarrupaine etujarruille ja samasta syystä sitten vähempi paine etummaisesta ulostulosta kuuluu takajarruille. Mä oon varmaan ainut, joka ei tiennyt tätä, mutta nyt tiedän...

Edited by SePi

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...