mikan Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 On ollut ajatuksia siirtää ahdin takahelman ja moottorin väliin. Tämä vaatisi uuden öljynpaluun tekemistä öljypohjaan. Samassa yhteydessä olisi tarkoitus laittaa lisäöljypohja. Niinpä kysynkin minkä valmistajan lisäöljypohjassa on "kyljessä" sopivasti korkeutta noin 20 mm reiän tekemiseen paluuliittimelle? Olisko GB210A, eli bergin 3,5 quarterin sumppu sopiva? Kokonaiskorkeutta sillä näyttää olevan 7 senttiä, mutta tiedä sitten tuosta kyljen korkeudesta...kun bergin sivuilla olevan kuvan perusteella voisin kuvitella kyljen olevan aika matala: t. Mika Quote Link to comment
jukkis Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Laita se paluu siihe lisäöljypohjan "kattoon". Mulla on itellä semmonen scatin pohja jonka reuna on noin 50mm korkee,siihen sai hyvin laitettua lämpö anturit jne. Quote Link to comment
Marko Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Mulla on 1,5qrt ja sen sivu on kokeudeltaan samaa luokkaa kuin isomman. Yritän illemmalla käydä tallissa mittaamassa. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 mmm...öö tota eiks öljynpinta ole yhtä korkeella oli lisäöljypohja tai ei,ni eipäs silloin öljypohjaan paluuta laitella.itsellä ainakin öljynpinta tikun alarajassa lisäpohjalla....ahtimen paluussa ei saa olla vastusta!! Quote Link to comment
mikan Posted May 4, 2006 Author Share Posted May 4, 2006 mmm...öö tota eiks öljynpinta ole yhtä korkeella oli lisäöljypohja tai ei,ni eipäs silloin öljypohjaan paluuta laitella.itsellä ainakin öljynpinta tikun alarajassa lisäpohjalla....ahtimen paluussa ei saa olla vastusta!! Kyllä moni on ihan menestyksekkäästi käyttänyt tapaa jossa öljynpaluuliitin on öljynpinnan alapuolella. Riittävän isolla letkulla/putkella ei ole ongelmia, kunhan ahdin vain on korkeammalla kuin öljynpinta. Esimerkiksi CBPerformancen setissä paluu on öljypohjaan. http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=286 t. Mika Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Ei haittaa vaikka on öljypinnan alapuolella kun autoseisoo paikallaan,kun auto on käynnissä niin noin 1-2 litraa on kierroossa öljytilavuudesta:) t-jääskeläinen Quote Link to comment
Tomppa Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Kaikissa GB pohjissa on ainakin tuo 20mm tilaa. Quote Link to comment
mikan Posted May 4, 2006 Author Share Posted May 4, 2006 Ei haittaa vaikka on öljypinnan alapuolella kun autoseisoo paikallaan,kun auto on käynnissä niin noin 1-2 litraa on kierroossa öljytilavuudesta:)t-jääskeläinen Juu ja ilman lisäöljypohjaa tullut tehty sellainen ikävä havainto, että rajun kiihdytyksen jälkeen tahtoo öljynpaineet kadota. Pumppu ilmeisesti horasee ilmaa. Kuinkahan paljon yli mittatikun ylärajan sitä arvaisi öljyä laittaa? Toinen mitä olen miettinyt, niin venakopista paluuletkut suoraan öljypohjaan. Näitäkin on joskus nähty, mutta ei ole oikein kokemusperäistä tietoa. Jos GB:n pohjissa on kaikissa tilaa, niin täytyykin tsekata vielä hinnat ja pankkitili... t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Toinen mitä olen miettinyt, niin venakopista paluuletkut suoraan öljypohjaan. Näitäkin on joskus nähty, mutta ei ole oikein kokemusperäistä tietoa. Menisköhän tämmöstä pitkin pitkässä kaateessa helpommin öljyt toiseen kanteen? Quote Link to comment
mikan Posted May 5, 2006 Author Share Posted May 5, 2006 Toinen mitä olen miettinyt, niin venakopista paluuletkut suoraan öljypohjaan. Näitäkin on joskus nähty, mutta ei ole oikein kokemusperäistä tietoa. Menisköhän tämmöstä pitkin pitkässä kaateessa helpommin öljyt toiseen kanteen? Hmm...eli pitäis sit miettiä hieman tarkemmin tuota teknistä ratkaisu ettei tule tuollaista ongelmaa. Vaikka eipä tuolla mun kärryllä ajeta pitkää kaarretta lujaa. :-) Tuollaisia paluuputkia on käytetty kait useimmiten varttimailikilpureissa. Iso öljypumppu, kovat paineet ja 8000 rpm, niin venakopat alkaa täyttymään öljyllä. t. Mika Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 omassa on öljynpaluut kansista öljypohjaan toimineet hyvin.en ole harrastanut kaarre ajoa.jos laittaa lisäöljypohjan ja mittatikkuun samanverran kun vakiossa niin ei pitäisi tulla propleemia jos on paluut kansista. t-jääskeläinen Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 En miekään oo kuullu moisesta ongelmasta. Tuli vaan mieleen. Ehkä ongelmaa ei tuu jos laittaa öljypohjaan, mutta jos laittaa lisäöljypohjaan, niin siellähän piisaa ölkkääkin aika paljon paremmin. Quote Link to comment
Guest Mikko Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Juu ja ilman lisäöljypohjaa tullut tehty sellainen ikävä havainto, että rajun kiihdytyksen jälkeen tahtoo öljynpaineet kadota. Pumppu ilmeisesti horasee ilmaa. Kuinkahan paljon yli mittatikun ylärajan sitä arvaisi öljyä laittaa? Toinen mitä olen miettinyt, niin venakopista paluuletkut suoraan öljypohjaan. Näitäkin on joskus nähty, mutta ei ole oikein kokemusperäistä tietoa. Jos GB:n pohjissa on kaikissa tilaa, niin täytyykin tsekata vielä hinnat ja pankkitili... t. Mika Samanlaisia havaintoja en tehty meidänkin turbossa. Öljynpaine häviää hetkellisesti kolmosella vedättämisen jälkeen kun painaa kytkimen pohjaan. Näin kapealla lisäöljypohjalla. Öljyä on mittatikun ylärajaan. Täytyy asentaa suurempi ennen kesän ajeluja. Mitä mieltä ollaan kuivasumpun tarpeellisuudesta autossa, jolla ei ajeta mutka-ajoa ? Esa Quote Link to comment
mikan Posted May 6, 2006 Author Share Posted May 6, 2006 Eli sulla on hanski se öljynpaluu siis siinä kohtaa mistä kolmostyypissä lähtee öljyntäyttöputki/mittatikku. Onko sulla lisäöljypohjaa? Tai no kohtahan se selviää, kun kerran kuva on tulossa. :-) t. Mika Quote Link to comment
hanski. Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 jep juuri siinä kohtaa! lisäöljypohjaa ei ole... Quote Link to comment
Racing Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Miten hanski aikoo saada vesibokseriturbon muutoskatsastettua vai onko sulla wasserturboluvat?? Quote Link to comment
hanski. Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 ei oon koneessa vettä.. ilmajäähdytteinen... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Mihis täältä oikeen kuvat katoilee? Quote Link to comment
hanski. Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 epätarkkoja kuvia....parempia odotellessa... Quote Link to comment
mikan Posted May 17, 2006 Author Share Posted May 17, 2006 epätarkkoja kuvia....parempia odotellessa... Kun saat niitä parempia kuvia nimenomaan siitä paluujutskasta, niin tuppaa mulle meiliin. Kiiiitooossss! t. Mika Quote Link to comment
mikan Posted May 17, 2006 Author Share Posted May 17, 2006 Miten hanski aikoo saada vesibokseriturbon muutoskatsastettua vai onko sulla wasserturboluvat?? Offtopic, eikös 1,9 wbx turbolla ja 60 hepan dynopapruilla ole muutoskatsastettavissa ongelmitta. t. Mika Quote Link to comment
Ketsa Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Ei ainakaan AKE:n parin vuoden takaisen kannan mukaan. Tai ongelmitta ja ongelmitta, olisi pitänyt eritellä miksi teho on laskenut alkuperäisestä. Eli pelkkä dynolappu ei riitä ja homma haiskahti mun korvaan ainakin sinettivaaralta.... Quote Link to comment
hanski. Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 kamera palannut kotio..mika saa kuvia lähipäivinä.... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.