Jump to content

Lisäöljypohja ja öljynpaluu ahtimelta


Recommended Posts

On ollut ajatuksia siirtää ahdin takahelman ja moottorin väliin. Tämä vaatisi uuden öljynpaluun tekemistä öljypohjaan. Samassa yhteydessä olisi tarkoitus laittaa lisäöljypohja. Niinpä kysynkin minkä valmistajan lisäöljypohjassa on "kyljessä" sopivasti korkeutta noin 20 mm reiän tekemiseen paluuliittimelle? Olisko GB210A, eli bergin 3,5 quarterin sumppu sopiva? Kokonaiskorkeutta sillä näyttää olevan 7 senttiä, mutta tiedä sitten tuosta kyljen korkeudesta...kun bergin sivuilla olevan kuvan perusteella voisin kuvitella kyljen olevan aika matala:

 

IMG_0660%20(Small).JPG

 

 

t. Mika

Link to comment
Guest laiska`s custom

mmm...öö tota eiks öljynpinta ole yhtä korkeella oli lisäöljypohja tai ei,ni eipäs silloin öljypohjaan paluuta laitella.itsellä ainakin öljynpinta tikun alarajassa lisäpohjalla....ahtimen paluussa ei saa olla vastusta!!

Link to comment
mmm...öö tota eiks öljynpinta ole yhtä korkeella oli lisäöljypohja tai ei,ni eipäs silloin öljypohjaan paluuta laitella.itsellä ainakin öljynpinta tikun alarajassa lisäpohjalla....ahtimen paluussa ei saa olla vastusta!!

 

Kyllä moni on ihan menestyksekkäästi käyttänyt tapaa jossa öljynpaluuliitin on öljynpinnan alapuolella. Riittävän isolla letkulla/putkella ei ole ongelmia, kunhan ahdin vain on korkeammalla kuin öljynpinta.

 

Esimerkiksi CBPerformancen setissä paluu on öljypohjaan.

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=286

 

t. Mika

Link to comment
Guest marko jääskeläinen

Ei haittaa vaikka on öljypinnan alapuolella kun autoseisoo paikallaan,kun auto on käynnissä niin noin 1-2 litraa on kierroossa öljytilavuudesta:)

t-jääskeläinen

Link to comment
Ei haittaa vaikka on öljypinnan alapuolella kun autoseisoo paikallaan,kun auto on käynnissä niin noin 1-2 litraa on kierroossa öljytilavuudesta:)

t-jääskeläinen

 

Juu ja ilman lisäöljypohjaa tullut tehty sellainen ikävä havainto, että rajun kiihdytyksen jälkeen tahtoo öljynpaineet kadota. Pumppu ilmeisesti horasee ilmaa. Kuinkahan paljon yli mittatikun ylärajan sitä arvaisi öljyä laittaa?

Toinen mitä olen miettinyt, niin venakopista paluuletkut suoraan öljypohjaan. Näitäkin on joskus nähty, mutta ei ole oikein kokemusperäistä tietoa.

 

Jos GB:n pohjissa on kaikissa tilaa, niin täytyykin tsekata vielä hinnat ja pankkitili...

 

t. Mika

Link to comment
Guest Mika Raussi
Toinen mitä olen miettinyt, niin venakopista paluuletkut suoraan öljypohjaan. Näitäkin on joskus nähty, mutta ei ole oikein kokemusperäistä tietoa.

Menisköhän tämmöstä pitkin pitkässä kaateessa helpommin öljyt toiseen kanteen?

Link to comment
Toinen mitä olen miettinyt, niin venakopista paluuletkut suoraan öljypohjaan. Näitäkin on joskus nähty, mutta ei ole oikein kokemusperäistä tietoa.

Menisköhän tämmöstä pitkin pitkässä kaateessa helpommin öljyt toiseen kanteen?

 

Hmm...eli pitäis sit miettiä hieman tarkemmin tuota teknistä ratkaisu ettei tule tuollaista ongelmaa. Vaikka eipä tuolla mun kärryllä ajeta pitkää kaarretta lujaa. :-)

Tuollaisia paluuputkia on käytetty kait useimmiten varttimailikilpureissa. Iso öljypumppu, kovat paineet ja 8000 rpm, niin venakopat alkaa täyttymään öljyllä.

 

t. Mika

Link to comment
Guest marko jääskeläinen

omassa on öljynpaluut kansista öljypohjaan toimineet hyvin.en ole harrastanut kaarre ajoa.jos laittaa lisäöljypohjan ja mittatikkuun samanverran kun vakiossa niin ei pitäisi tulla propleemia jos on paluut kansista.

t-jääskeläinen

Link to comment
Guest Mika Raussi

En miekään oo kuullu moisesta ongelmasta. Tuli vaan mieleen.

 

Ehkä ongelmaa ei tuu jos laittaa öljypohjaan, mutta jos laittaa lisäöljypohjaan, niin siellähän piisaa ölkkääkin aika paljon paremmin.

Link to comment
Guest Mikko

 

Juu ja ilman lisäöljypohjaa tullut tehty sellainen ikävä havainto, että rajun kiihdytyksen jälkeen tahtoo öljynpaineet kadota. Pumppu ilmeisesti horasee ilmaa. Kuinkahan paljon yli mittatikun ylärajan sitä arvaisi öljyä laittaa?

Toinen mitä olen miettinyt, niin venakopista paluuletkut suoraan öljypohjaan. Näitäkin on joskus nähty, mutta ei ole oikein kokemusperäistä tietoa.

 

Jos GB:n pohjissa on kaikissa tilaa, niin täytyykin tsekata vielä hinnat ja pankkitili...

 

t. Mika

 

Samanlaisia havaintoja en tehty meidänkin turbossa. Öljynpaine häviää hetkellisesti kolmosella vedättämisen jälkeen kun painaa kytkimen pohjaan. Näin kapealla lisäöljypohjalla. Öljyä on mittatikun ylärajaan. Täytyy asentaa suurempi ennen kesän ajeluja. Mitä mieltä ollaan kuivasumpun tarpeellisuudesta autossa, jolla ei ajeta mutka-ajoa ?

 

Esa

Link to comment

Eli sulla on hanski se öljynpaluu siis siinä kohtaa mistä kolmostyypissä lähtee öljyntäyttöputki/mittatikku. Onko sulla lisäöljypohjaa? Tai no kohtahan se selviää, kun kerran kuva on tulossa. :-)

 

t. Mika

Link to comment
  • 2 weeks later...
Miten hanski aikoo saada vesibokseriturbon muutoskatsastettua vai onko sulla wasserturboluvat??

 

Offtopic, eikös 1,9 wbx turbolla ja 60 hepan dynopapruilla ole muutoskatsastettavissa ongelmitta.

 

t. Mika

Link to comment

Ei ainakaan AKE:n parin vuoden takaisen kannan mukaan.

 

Tai ongelmitta ja ongelmitta, olisi pitänyt eritellä miksi teho on laskenut alkuperäisestä. Eli pelkkä dynolappu ei riitä ja homma haiskahti mun korvaan ainakin sinettivaaralta....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...