Guest juke Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Tuli tuossa hankittua -75:n kombiwaageni ja heti ensimmäiseksi keulaa saisi jonkun tuuman pudottaa (kulkee kuin takajalatoon muuli..), mutta konstit ovat hieman hakusessa... Jotain juttuja aiheesta luin näiltä sivuilta mutta ajattelin nyt vielä herättää keskustelua henkiin. Eli mites homma näppärimmin onnistuisi? Joutuuko kolvin todellakin kaivamaan esille vai kuinka? Hot Cars:n sivuilla törmäsin joihinkin ihme paloihin, mutta niidenkään tarkoitus ei oikee auennut. Aiheen sivusta voisi kysäistä tässä projektin aloituksen kynnyksellä, että mistä osia kannattaisi hommailla? Meinaan, että hinnoissakin varmaan on eroja... Quote Link to comment
Guest Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Ehdottomasti helpoin tapa (ei halvin...) ostaa red9designin Type 2 "EZ-RIDER" Front End Lowering Kit. Netistä löytyy tietoa... Itse madalsin palloa viimetalvena perinteisillä avis-paloilla ja homma ottaa oman aikansa kun pitää purkaa "puoli autoa" samalla =) Omaani madalsin 18cm ja onhan se ulkonäkö hieman toinen (tosin ei ensimmäinen asia mihin pallossani kiinnittää huomiota...)! Perää pudotin yhden-boorin (kahta kokeilin mutta vannetta, etenkään renkaan kanssa =) ei saa paikalleen jos ei näytä laikkaa lokarin kaarille). Enää en jaksaisi noita aviksia hitsata vaan ostaisin tuon edellä mainitsemani sarjan koska samalla ratkeaa iskari ongelmat... p.s.laita kuvia kun saat pallon tonttiin, kilpailu pystyyn kenellä on matalin =) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 http://www.kustomcoachwerks.com/movies/busbeam.mov puolesvälis alkaa madallus osio, toki samallahan aina kavennetaan eiks je? ;) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Just mainasin samaan videoon linkittää. Ehkä mie en kuitenkaan lähtis hiomaan kuplan aviksia, vaan laittasin bussiin sattuvat. Vissiin CSP:ltä saa edullisimmat? Quote Link to comment
Guest juke Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Hyvä! Hyviä neuvoja sateloo niinku rakehia! Onkos toi tapapään pudotus tosiaan noin vain, että vääntövarresta irti, yks boori seuraavaan väliin ja nippuun..? En ihan tarkasti rakennetta muista... Tarvitseeko jotain spesiaalia...? Oheita, kuvia?? Muutenkin kaikenkarvaisista palloista vois laittaa kuvia sisustan rassailua varten. Sais hyviä vinkkejä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 maharollisesti Jappedjusterit T-2 etuaksiloon tulloo kauppoohin kesän puhujetessa kukkahan. Quote Link to comment
Racing Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Tässähän tulee tielle ne tukivarsien välissä olevat tangot akselissa jossa ne kumitötsät onko ne joustonrajoittimet vai mitkä,saako ne sahata sieltä hevon kuuseen,vai onko pakko olla? Mites käy casterkulman kanssa pakussa tuleeko samanlainen ajaa kun kuplasta ilman casterpaloja säätökeulalla (siis jos perää ei lasketa). Omaakin umpparia vois tontittaa ens talvena isomman rempan yhteydessä ettei tarvitse väistellä lentokoneita kun ajelee. Quote Link to comment
Guest Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Joku kohta mussuttaa että pitää ne jouston rajoittimet olla: itse laikkasin ne kylmästi pois =) Lokari penkin alla rajoittaa sitä joustoa kun auto on tontissa... Casterit ei mene niin pahasti pieleen koska akseliväli suurempi kuin kuplassa, eli havaittavaa eroa ei ole vaikka perä ylhäällä ensin ajelinkin! Palloniveletkin on paremmassa asennossa kuin vakiona ;) Itse ajattelin hieman korottaa sisälokareita että saa vielä laskettua, nyt kun maavaraa on vieläkin yli 15cm!!! Quote Link to comment
Guest kdf Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Ehdottomasti helpoin tapa (ei halvin...) ostaa red9designin Type 2 "EZ-RIDER" Front End Lowering Kit. Netistä löytyy tietoa... http://www.red9design.co.uk/busezrider.htm Alakiinnitys tulee tukivarteen, ja tukivarren "pultti" on samaa valua kuin itse tukivarsi. Ota rinnalle joku phersson jousitus ja vertaa iskarin ja jousen alakiinnitystä, ero on huima. Vaikka tollaselle varmasti löytyy oma tukijajoukkonsa, niin mulla herää itsesuojeluvaisto. En suosittelis tollasta kavereille. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 en itekään moista laittais. Notta jos aattelee että jonkun ison montun tms takia pultit katkee, niin aatelkaa mikä jarruteho kun koko auton paino tulee etupyörille jotka nojaa sisälokaria vasten. Siinä ei taida pysyä enää kaverit kyydissä. Ja kuljettajalle käy ainakin hiton huonosti vaikka ois vyötkin. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 tukivarren "pultti" on samaa valua kuin itse tukivarsi. Pitääkö tämä paikkansa kakkostyypissä? Epäilen, valurautaisessa tuskin pitkään kierteet kestäis. Kuplassa ainakin pultti on prässätty tukivarteen, ja tehtaan korjausoppaassa löytyy ohjeet sen vaihtamiseksi. Onks -67:n pallosta kuvia missä? Quote Link to comment
Guest Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Onks -67:n pallosta kuvia missä? Kamerassa =) Täytyy ottaa vakiokorkuisen pallon vieressä kuva niin kertoo enemmän madalluksesta! Eikä siinä kyllä mitään nähtävää ole... Siis tossa sarjassa korvataan jousipakat noilla umpijöötikangilla mitkä ei liiku mihinkään! Jousto säädetään noilla kynäjousilla! Lukitusruuvi vaan pitää tukivarren oikeassa kohtaa ( tukivarret menee ainakin 200mm sinne akselin putkien sisään, ne ei yksinkertaisesti tule ulos ilman että pallonivelet irroittaa )! Sitäpaitsi se lukitusruuvi ei kanna jousitusta (alunperinkään) vaan tukivarsi mikä on päästään muotoiltu sattumalta jousipakkaa vastaavaksi (yllätys sinällään)! Jos lukitusruuvi pettää ja jos pallonivelet katkeaa ja raidetangotkin vielä yhtäaikaa montussa niin luulen että muitakin ongelmia ilmenee... Ei muuta kuin akselia purkamaan jos ei epäselvästä selostuksestani huolimatta asia selvinnyt! Quote Link to comment
-tipi- Posted May 12, 2006 Share Posted May 12, 2006 Hei -67, kdf ja Ruusunen puhuivat alkuperäisestä iskarin alapään kiinnityspultista, joiden varaan tossa EZ:tassa jää koko keulan paino. Ei siis auta vaikka tukivarret pysyy akselissa kiinni, kun jousitus jää vain toisen jousen varaan, jos toinen (~M12?) pultti katkeaa. Ton systeemin kanssa ois hyvä kyl säilyttää ne pohjaanlyöntikumit... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 Tweety bird: ei ne olkavarret valurautaa ole, ihan terästä, puristevalua... Eli hitsattaavaa tavaraa. Koittakaapa hitsata valua esim mikillä :) Sitä en muista onko ne pulttiosat samaa valua, voi kyllä ollakin... Quote Link to comment
kokki Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Mitenkäs tämän topikin laita, joko on madalluksia tehtynä ja onko tätä videota kellään jemmassa ? http://www.kustomcoachwerks.com/movies/busbeam.mov Quote Link to comment
Guest Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 joko on madalluksia tehtynä Mun pallo on ollut tontissa jo pitkään =) Quote Link to comment
nalleolut Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 ja pysyy..... vatun komeen kuvan oot napannu.... Quote Link to comment
Guest Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 ja pysyy..... Juuri näin =) vatun komeen kuvan oot napannu.... Se on kato helppoa kun kohde on noin s***nan siisti!!! LOL!!! Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 -67 nii millos sä tontitat ton ;) Quote Link to comment
nalleolut Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 tasasen värineee----pikkasen vihreetä ja ruskeeta ,niin et löyä sitä pihalta ruska aikana..... Quote Link to comment
Guest juse Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 http://www.shoptalkforums.com/viewtopic ... highlight= Vähän ja kitusia neuvoja tullu mulle tohon. Ruottin pojalla oli jo tekijähenkee... J-use Quote Link to comment
Guest jjs Posted August 9, 2006 Share Posted August 9, 2006 Tää ei vastaa lainkaan sun kysymykseen, mutta minkä vuoksi sä haluat käyttää nimenomaan pallon levyjarruolka-akseleita? Mitä sulla on tarkoitus saada aikaiseksi? Junakeulan akselilla tuollainen varhainen pallo luulisi olevan kaikkein yksinkertaisin tontittaa. Siinä sivussa tulisi etuakseliin toki vähän lisää huollettavaa, mutta liekö tuo olkanivelten rasvaus niin suuri vaiva. Ja levyjarruja saa kiinni juniksen olkaankin. Quote Link to comment
Guest juse Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 .., mutta liekö tuo olkanivelten rasvaus niin suuri vaiva. Ja levyjarruja saa kiinni juniksen olkaankin. Kyllä mä meinaan että pallon tujummat hilut pallonivelineen on paljon enempi pop kun juniksen olat. Ja osat on jo valmiina tähän nollabudjetti-projektiin. J. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 tontitus vaan loppuu lyhyeen pallojen kans. Ja mitä mie oon sekaantunu juniksiin ja palloihin niin pidän kunnossa olevaa olkatappikeulaa paljon parempana ku pallonivelkeulaa :) Quote Link to comment
kokki Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Kuinka alas tuon pallon itseasiassa saa, ei oo tullu vastaa kuviakaan oikeestaan samanlaisista tontituksista ku juniksissa? Mite on? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 villi veikkaus on että vakio-osilla pudotusmaksimi järkevällä ajo joustolla on 10cm Quote Link to comment
kokki Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Miten sen sitten saa tonttiin, saako mitenkään? Pyöränkoteloissa lienee kuitenkin tilaa vielä tuon 10 cm jälkeenkin? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 http://i5.photobucket.com/albums/y182/v ... ride79.jpg http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/218134.jpg http://members.shaw.ca/nubeat/DillinLow2.jpg http://img.photobucket.com/albums/v388/ ... 012179.jpg http://i11.photobucket.com/albums/a155/ ... ast013.jpg aika vakio tuntuu olevan tontin määrä ilman suurempia muutoksia Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 etuakselista kiinnityslätkät veks, voin leikellä sellaiset mitkä nostaa akseliputkistoa ylöspäin reilummin. Sitte laikkaat rungon poikki akselin kohdalta, nostat tuota puolikaarta mikä on ylempää putkea vasten, yläspäin ja laitat akselin paikalleen. Sitten kannattaa vielä tehdä mahdollisesti kiinteä rungonpätkä myös akseliputkien välistä kulkemaan ettei pääse nitkahtamaan, tai vastaavasti runkoaisojen sisäpuolelle voidaan tehdä tukevat raudat jotka tulee samoilla neljällä pultilla kiinni kuin akselikin. Noin oon ulkomailla nähty tehtävän. Ja eräässä lähipiirissä olevassa junakeulassa jossa pallokeulan akseli. Quote Link to comment
kokki Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 Eli pientä saa rengas olla jos meinaa ettei raavi perseeseen. Mikäs se on kokemuksen mukaan paras tapa toi madallus hoitaa? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 10, 2006 Share Posted August 10, 2006 vähän tubbauksia http://images.thesamba.com/vw/classifie ... 162268.jpg http://i32.photobucket.com/albums/d13/j ... eb/tub.jpg http://i14.photobucket.com/albums/a323/ ... ubs004.jpg http://i14.photobucket.com/albums/a323/ ... mes001.jpg http://i14.photobucket.com/albums/a323/ ... sin006.jpg Quote Link to comment
Guest Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Asiaan palatakseni, tuo minun pallo on madallettu aviksilla ja pallonivelet on vasta nyt järkevässä asennossa kun alustaa laskettu siten että joustovara kumin ja lokarin välillä "noin etusormen verran" =) Katsastusmieskin kehui lookkia... Eikä paskaannu lahkeet kun hyppää autoon =) Ja on ihan oikeesti hyvä ajaa... Aviksissa on varaa vielä laskea lisää ja ensi talvena oli aikomus tehdä korotukset lokareihin sisälle että auton saa oikeesti tonttiin!!! Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 :thumbsup: johan näitä offi palloja on katteltukkin ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Eiks jotkut oo vetäny ton tubbauksen ulommaskin ja tehneet väistön sitä varten oveenkin... Quote Link to comment
Guest Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Eiks jotkut oo vetäny ton tubbauksen ulommaskin ja tehneet väistön sitä varten oveenkin... Juuri näin =) Quote Link to comment
jyrie Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 aika makee pallokeula. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 [mobilisti]hmh, näyttääks toi vähän siltä et ois jotkut hiton helma'levikkeet'..? ainaki ihan liian isot pallerot siinä on ja tollai targakattoki :D[/mobilisti] Quote Link to comment
-tipi- Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Noin pitkä sälli on joutunu vetää katon veks, kun penkit tulee muuten niin korkeelle ettei mahu kabiiniin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.