Jump to content

Kuplan laatikko, mikä?


Guest Kinde

Recommended Posts

Guest Kinde
Posted

Joku varmaan osaa sanoa mikä laatikko on kyseessä?

En äkkiseltään löytänyt muita merkintöjä. Riittääkö?

post-3614-0-83700300-1495479075_thumb.jpg

post-3614-0-52234900-1495479092_thumb.jpg

Posted

Hiukan ristiriitaista tietoa löytyy tuosta laatikosta, mutta tunnuksen (AO) perusteella se on -71 ja uudempien Karmann Ghian laatikko joko 4,125 tai 3,875 perävälityksellä.

Guest Kinde
Posted

Näin vähän ajattelinkin että on vaihdettu joskus aikoja sitten kun oli "erilainen" varmistus vaihdeakselissa.

Piti olla 68 1500.

No siinä meni museointi .....

Posted

Ei kai ne siellä museossa vaihteiston koodeja katsele, jos laatikko päällisin puolin näyttää oikealta. Tärkeintä on muistaa suihkia vähän helmapeltimassa sinne tänne ja laittaa pari ylimääräistä johdonpätkää abiko-liittimillä roikkumaan johonkin. Sillain hyvin säilyneistä orkkispeleistä tehdään museoautoja. 

 

Eikös AO-laatikon luulisi olevan IRS, kun on noin tuore KG? Ja '68 1500 Kupla on swing, paitsi automaatti. Kumpi toi laatikko on?

Guest Kinde
Posted

Pystyykö näitä selvittää purkamatta mitä sisällä on?

Perävälitys?

Onko nelonen millä suhteella?

 

Olisin halunnu sopivan maantiekäyttöön.

Posted

Tuo on juurikin sopiva maantiekäyttöön. Todennäköisesti siinä on 3.875 perävälitys ja 0,93 nelonen, jonkin lähteen mukaan siinä olisi 4,125 perävälitys ja silloin on 0,89 nelonen.

Guest Kinde
Posted

Täytyy ens kerralla pyöritellä ni saa tuon selville. Mieluummin harvempi.

Posted

Täytyy ens kerralla pyöritellä ni saa tuon selville. Mieluummin harvempi.

Jos se on tuo tiheämpi niin olen kiinnostunut ostamaan sen ;)

 

Ensinmainitun kokonaisvälitys on 3,67 ja harvemman 3,60 joten ero on melko mitätön, satasen vauhdissa noin 50 rpm eroa moottorin kierroksissa.

Guest Kinde
Posted

Jaa.

No kertokaapa sitten mikä tässä on juju.

Mikä tässä on parempi kuin normilaatikko.

 

Kuten varmaankin olette jo huomannut en näistä tiedä juuri mitään. Oli ovaali -83 ja sen jälkeen ropannut jenkkejä. Luovuin niistä ja nyt nää kaksi paisetta.

Posted

No kertokaapa sitten mikä tässä on juju.

Mikä tässä on parempi kuin normilaatikko.

No tuo perävälitys, "normilaatikossa" on tiheämpi 4,375 perä sekä 0,89 (vanhemmissa) tai 0,93 (uudemmissa) nelonen.

Guest Kinde
Posted

Oukei.

Siis ei mitään järisyttävää.

 

Pidän sen kuitenkin itsellä.

Guest Kinde
Posted

Pyörittelin niin kuin osasin niin sain 3.75 eli on varmaankin tuo 3.67.

 

1. 15.5

2. 8.2

3. 5.3

4. 3.75

Mun mittaukset about.

 

Kiitos tästä .

Posted

Jos se on 4,125 perävälityksellä niin vaihteiden välitykset on seuraavat: 1 = 3,8 / 2 = 2,06 / 3 = 1,26 / 4 = 0,89. Noista sun luvuista kun laskee perävälityksen em. vaihteille niin saa seuraavat luvut: 4,07 / 3,98 / 4,2 / 4,21. Jos noista nyt jotain keskiarvoa voisi haarukoida niin kallistuisin tuohon 4,125 perävälitykseen.

Guest Kinde
Posted (edited)

Eli mikä on silloin lopullinen "välitys" nelosen kanssa?

3.67?

Rundit 100 km/h jos normirengas?

Edited by Kinde
Guest Kinde
Posted

Juu onhan niitä. Suht arvokkaita.

Toivottavasti tuo mun on ajokunnossa. Täytyy miettiä antaako sen jollekin läpikäytäväksi.......

Posted

Mulla ois ylimääräinen highwayflyer irssilodju, rakentamisen jälkeen ajettu max.4000km. 215/75 kumeilla gepsisatasessa n.2750rpm

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...