DWL_Puavo Posted November 17, 2017 Share Posted November 17, 2017 Cal-lookilla tuli esille Bergin uritetut sisäkurkut IDA:n (grooved venturi tube). Sambassa Doug Berg kehui että 37mm sisäkurkuista saadaan virtaukseksi parempi kuin 40mm:stä ja silti alipainesignaali keskellä hajottimessa (auxilliary ventri) pysyy entisellään. Uria oli 7 kpl leveitä uria ja niiden ulkoreuna on 42mm halkaisijalla. Kokonaispinta-ala vastaava kuin 39,5mm sisäkurkuissa. Kauhiat teholisät ja parantunut ajettavuus samassa kehupaketissa. Kappaleina suht yksinkertaiset mallintaa - mutta osaisiko joku simuloida virtausta? Amerikan Dougin mielestä yhdistetään pienen ja ison sisäkurkun parhaat puolet, ja jos tämä sinnepäinkään pitäisi paikkaansa niin äkkiäkös tuota jyrsyyttää ultimaattiset sisäkurkut. Jos oon oikein ymmärtänyt, näissä se juttu on nimenomaan se, että ei edes haeta maksimaalista virtausta vaan ideana on säilyttää keskellä rööriä hajottimella mahdollisimman nopea virtaus jolloin pääsuuttimen ei tarvitse olla hurjan iso. Se taas avittaa progressiossa siirryttäessä piiriltä toiselle. Vaan pitäneekö paikkaansa, hajottimethan voi korvata vaikka CB:n upgrade kitillä ja toki JPM raptorit jne. Quote Link to comment
JaniM Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Oisko nämä ahtimien antisurge versiot vähän sama, heposia lisää. Niissä kans reikiä ulkokehällä. Alex varmaan Solikalla pystyy simuloimaan virtausohjelmalla, mikä noissa on. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted November 18, 2017 Author Share Posted November 18, 2017 Joo tosiaan niissähän näkyy jos vaikka minkälaisia uria, mietinkin että jossain on sellaisia kyllä ihan vakiona. Ja tämä olikin ihan hyvä avainsana tämä anti-surge, ja sitä myötä koko ilmiö voisikin liittyä kaasareissa tapahtuvan reversion vähenemiseen. Quote Link to comment
ARTO Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 (edited) Jos oikein ymmärsin, auttaa virtausmäärän ja virtausnopeuden suhdetta ja sitä kautta positiivinen vaikutus koneen käytökseen laajemmalla alueella huipputehoa leikkaamatta. Edited November 18, 2017 by ARTO Quote Link to comment
hpa Posted November 18, 2017 Share Posted November 18, 2017 Arto on oikeassa, noilla ventureillä voi ajaa vajaallakin teholla esim lajittelujonossa. Salaista tietoa netistä. Quote Link to comment
KalleJ Posted November 19, 2017 Share Posted November 19, 2017 Ei ihan IDA, mutta DRLA:n mallit pienellä kurkulla+muutamalla hihavakiolla höystettynä löytyi valmiina. Lisätapauksina pieneen kurkkuun tehdyt urat ja uritettua vastaavan kuristavan alan perinteinen kurkku. Samanlaisilta nuo kyllä näyttävät? Eli ainakaan nopeus ja paine ei vaihtele kun kurkun pienin ala on sama. 2 Quote Link to comment
Stidi Posted December 15, 2022 Share Posted December 15, 2022 Tuli ostettua nämä idf mallisina. Pitää ensi kesänä testata oliko hyvä ostos. Quote Link to comment
metake Posted December 16, 2022 Share Posted December 16, 2022 Tuli ostettua nämä idf mallisina. Pitää ensi kesänä testata oliko hyvä ostos.Kiinnostaa itseäkin, lähinnä katuajoa ajatellen, että onko hyötyä? Viime vuodet olen ajellut update kitillä mutta tuppaavat nostamaan kulutusta aika paljon perinteiseen sisäkurkkuun verrattuna..Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.