Sakke Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Jenkkipoijjaat näyttävät käyttävän noita aika paljo juniksissaan.Onko kukaan suomenmaalla testaillu?Ja miten toi toteutus ihan tarkalleen menee? Ittee vähän arveluttaa ku toi olka on periaatteessa "yhen varassa"..Mut kokemuksia ja kommentteja saapi esittää :D Quote
-tipi- Posted June 19, 2006 Posted June 19, 2006 Täältähän niitä voip lueskella: https://www.thesamba.com/vw/forum/viewforum.php?f=4 Hakuun vain flipped spindles Quote
Sakke Posted June 19, 2006 Author Posted June 19, 2006 noita on lueskeltu mut vielä on vähä epäselvää.. Quote
jonih Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Olen tästä asiasta lueskellut tuolta lontoon murteella ympäri ämpäri, mutta mistään ei ole vielä löytynyt tietoa, että miksi tämä tehdään. Selvinnyttä on, että jollakin tavalla tämä liittyy kapeampiin etuakseleihin ja auton massiiviseen madaltaimiseen. En vaan pysty ymmärtämään, että mitä hyötyä tästä on? Voisiko joku siis vähän valottaa asiaa? Quote
-MITO- Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/3378-juniksen-droppiolkia/ Quote
Guest Toheltaja Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 kun madallat olka-akselin akselipaikkaa suhteessa vakioon, pysyy olkavarret paremmassa kulmassa jousituksen suhteen. niiden kun pitäisi aina olla hieman alaviistoon kiinnityskohdastaan parhaan toimivuuden kannalta. Jos tontitat simona, ne on kiinnityskohdasta yläviistoon, jolloin pyörään tuleva joustoisku ei toimi niinkuin tehdas on suunnitellut. Eli tuon tekemällä ajo-ominaisuudet pitäisi pysyä parempana ku normaalisti akseliputkesta madaltamalla. Tein jo yhden setin moisia osia, toinen ja kolmas tulossa tammikuun loppupuolelle. Ei o paha rasti jos o sorvi ja jyrsin käytössä, muuten menee jo pilailun puolelle. Quote
jonih Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Voisitko kertoa tuosta sorvauksesta/jyrsinnästä lisää. Eli mitä sieltä pitää sorvailla? Ilmeisesti raidetangon kiinnitykseen ainakin pitää kajota? Tarkoitus ois moiset väkertää jossain vaiheessa omaan vekottimeen. Onkohan nyt vielä niin, että mikäli hommaisi ton lisäksi droppi olat, niin päästäsiin edelleen lähemmäksi maanpintaa? Eli kuvien perusteella tuolla kääntöoperaatiolla voisi saavuttaa 4-5cm madalluksen ja droppi olat vaihtamalla 5-6cm tähän lisäksi eikö? Tähän kun vielä lisätään säätöakseli niin aletaan olla sopivassa korkeudessa :D Quote
Guest Raggare Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 juniksen dropit=flipatut olka-akselit ellei sit jottai ite hitsattuja 8" pudotuksia :D Quote
Guest Mika Raussi Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Oliks ne 5" puottavia jotkut, mitä joku jenkkilässä tekee? Menee kaks olkaa per puoli, eli ilmeisesti se jotenkin niitä yhdistelee. Quote
mikan Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Oliks ne 5" puottavia jotkut, mitä joku jenkkilässä tekee? Menee kaks olkaa per puoli, eli ilmeisesti se jotenkin niitä yhdistelee. http://www.wagenswest.com/parts.html Quote
Guest Raggare Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 pals nää oli 1 2 näyttää voortin palikalta kyl toi olka Quote
Guest Toheltaja Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 olikohan pölhölässä ne ohjeet jossain linkissä missä kuvien kera noi systeemit. Jos ei 3,5" (mun laskujn mukaan enemmän ku 4-5cm) olka-akselit kääntämällä ja säätöakseli riitä ni o ihme. Juniksen saa pelkällä säätöakselillakin ihan riitävän alas, jo sillä meinaa ajellakin vielä... Quote
Guest Toheltaja Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 oma näytää juurikin tuolta pallokeulan 14" vanteilla 165 kumeilla, eikä akselin säätövaroista ole ku puolet käytössä. Etupään saa niin ylös että makaa simpukan varassa jos niin haluaa, tosin joutuu laikkaamaan etukaaret isommasti auki. Quote
Guest Raggare Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 sun tarttee nostaa simpukkaa sit et saa tonttii ;) Quote
Guest Toheltaja Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 hammastanko ei ota kiinni, kunhan saan sen asennettua... Quote
Guest Mika Raussi Posted December 24, 2006 Posted December 24, 2006 http://sinclair.fotopic.net/c854575_1.html Quote
Guest valtteri Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 oma näytää juurikin tuolta pallokeulan 14" vanteilla 165 kumeilla, eikä akselin säätövaroista ole ku puolet käytössä. Etupään saa niin ylös että makaa simpukan varassa jos niin haluaa, tosin joutuu laikkaamaan etukaaret isommasti auki. Moi, viitsisitkö postata vaikka kuvia autostasi, jos saat kerran 165/14-pyörillä ja puolilla akselinsäädöillä juniksesi yhtä tonttiin kuin ranskanpojat tuossa edellisen sivun kuvassa. Olisi kiva nähdä tämä ihan omin silmin. Ja tuollaiseen kuvan tontitukseen sinun ei siis ole tarvinnut nostaa sisälokasuojia ylemmäksi? nimim. What's that smell? Quote
TfP-Motors Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 http://www.youtube.com/watch?v=K7FB1C9PUuE&mode=related&search= Tonttijunis karannu ojaan heti videon alussa? Ilmeisesti ajo-ominaisuuksia ei voi koskaa olla liikaa :) Quote
Guest Toheltaja Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 valtteri, on kaaret leikatu auki, mutta pitäis vielä enemmän nostaa jos matalemmalle haluaa. (ja alla on jo 3,5" pudotavat olat) Ja kuvia autosta en postaa. Saa kesällä aivan vapaasti pällistellä tapahtumissa jos haluaa, ja vaikka kontata alustaa, ison mahan kanssa sinne ei tosin sovi. Autohan ei noin tonttiin jää, raidetankoja kun ei saa mitenkään järkevästi pelaamaan, eikä tarkoituksena ole tehdä mitään maaseudun raappijaa, kunhan koitin kuinka alas mokoman saa. Kuitenkin kesäisin sahaan tuolla 8-13tkm nimim. Maybe you´ve just farted Quote
Guest valtteri Posted December 25, 2006 Posted December 25, 2006 Autohan ei noin tonttiin jää, raidetankoja kun ei saa mitenkään järkevästi pelaamaan, eikä tarkoituksena ole tehdä mitään maaseudun raappijaa, kunhan koitin kuinka alas mokoman saa. Kuitenkin kesäisin sahaan tuolla 8-13tkm nimim. Maybe you´we just farted Tarkoitatko siis, että kesällä tapahtumissa auto siis ei enää olekaan yhtä tontissa kuin ranskalainen esikuvansa? Eli nyt on, mutta sitä ei voi kuvata, ja kesällä se on taas korkeammalla kun tarkoituksena oli talvella vain tsekata "kuinka alas mokoman saa"? How convenient... Kun puhut raidetangoista, tarkoitatko että et ole lovennut runkopalkkeja? Ja silti auto on yhtä tontissa kuin Radikal Bugzin äijien? Ps. Tuo pitkään miettimäsi ja edittinä lisäämäsi nimimerkki sisältää kirjoitusvirheen: 'you have' lyhennetään muotoon 'you've'. Muuten kyllä ihan hyvä. Quote
Guest Toheltaja Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 >Tarkoitatko siis, että kesällä tapahtumissa auto siis ei enää olekaan yhtä >tontissa kuin ranskalainen esikuvansa? No ei helvetissä, juuri tuon raidetanko-ongelmankin takia. Toki jos vaatimalla vaadit niin saattaisin jopa irroittaa raidetangot ja jättää varmuuden vuoksi lokarin kaaret jo tässä vaiheessa niin korkealle ja levittäen eteen että esim. himoksella voit tulla talkoisiin tunkin kera ja lasketaan auto hiekalle. >Eli nyt on, mutta sitä ei voi kuvata Kyllä on, ja voi toki kuvata, on kuvattukin! Vastaavia kuvia on netti pullollaan? Onko sitä vaikea uskoa jos joku suomen perähikiällä tekee saman? Etulokarin kaaret on leikattu auki, kiinni 4" kavennettu akseli, ja raidetangot eivät ole kiinni, koska kulkevat juurikin läpi runkopalkin. Ja suomen lepsun lainsäädännön takiahan mä alan pätkimään runkopalkkia tai vääntelemään raidetankoja? >ja kesällä se on taas korkeammalla kun tarkoituksena oli talvella vain >tsekata "kuinka alas mokoman saa"? How convenient... No kait mä helvetti saan tehdä mitä lystään? vai sinäkö kiellät koittamasta kuinka alas auton saa? Jos on olkavarret 45 asteen kulmassa ylöspäin jousipakkaan nähden niin oletan ettei ole kovin turvallinen ajella joustojensa ja mahdollisen äkkipikaisen käyttäytymisen takia. >Kun puhut raidetangoista, tarkoitatko että et ole lovennut runkopalkkeja? >Ja silti auto on yhtä tontissa kuin Radikal Bugzin äijien? Kyllä. en ole lovennut palkkeja ja auto on kutakuinkin yhtä tontissa. Ja kuten edellä mainitsin niin RAIDETANGOT EIVÄT OLE KIINNI >Ps. Tuo pitkään miettimäsi ja edittinä lisäämäsi nimimerkki sisältää >kirjoitusvirheen: 'you have' lyhennetään muotoon 'you've'. Muuten kyllä >ihan hyvä. Huomasin tuon itsekin humalaspäissäni, en kaverin läppärin kanssa enää jaksanut alkaa moista korjaamaan. Nyt sen korjaan sinun mieliksesi :) Quote
Guest valtteri Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Heh, mun kirjoissa näitä mock-uppeja ei pahemmin lasketa. Mä voin kanssa kärrätä jotkut hydraulipumput mun auton alle ja sitten toitotella netissä kuinka "ihan helppoo on tollasen lowriderin väsääminen". Mun mielestä on hieman eri asia ajella ökytontitetulla juniksella kadulla kuin vain tallissa vähän testailla ilman raidetankoja ja sitten todeta netissä että oma näytää juurikin tuolta pallokeulan 14" vanteilla 165 kumeilla, eikä akselin säätövaroista ole ku puolet käytössä. Etupään saa niin ylös että makaa simpukan varassa jos niin haluaa, tosin joutuu laikkaamaan etukaaret isommasti auki. mä en kehtais tulla henkseleitä paukuttelemaan, sori vaan. Ehkä huvittavin on tämä sun Onko sitä vaikea uskoa jos joku suomen perähikiällä tekee saman? Ethän sä ole tehnyt samaa...ymmärrätkö? =) Itsellä on myös 4" kavennettu akseli, pyöränkotelot nostettu, säädöt tapissaan ja muuta blaa-blaata, mutta en mä täällä henkseleitä paukuttelis ennen kuin auto on ajossa ja kaikin puolin toimiva. But hey, that's just me! Quote
Guest Mika Raussi Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 On miullakin ollu autoja jos jonkinlaisia tonttia vasten ja nykynen projekti kerran lipes pukeilta ja putos lattiallekin. Siinä sitä oli tontitusta kerrakseen kun halmapalkit lepäs lattiaa vasten eikä alle ois aanu tungettua minkäänlaista sanomalehteä. Mut oliko se sillon madallettu vai palasina? Jossain ketjussa kerroin miten keulan saa siten tonttiin, että kallistuksenvakaaja raapii reilusti koko matkaltaan ja puolet säädöistä on tehty noston suuntaan. Ei sillä kuitenkaan oo väliä kun moinen temppu on tehty flippi irrallaan, eli ei varmaan mahu pyörät jos auto on nipussa ja puottaa sinne asti. Mut joo. Voitashan myö ruveta puhumaan mihin kukakin sen auton sais jos tekis sitä sun tätä. Saman vois tietty koneen virittämiseen soveltaa? Quote
JaniM Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Jooo turhaa lätinää, kyllähän mun notsi tekee vakoa asvalttiin, mut en mä viitti sellasta tehdä. Ainut eka Suomessa tollanen tontitettu kunnolla ja hoodride on todellakin mummunpunanen. Teot puhuvat puolestaan. Virtuaalihaaveet voi unohtaa. Ai niin ja eka paku taitaa olla kyllä Kaitsun Barni. Tietenkin jos jotain laitteita ollut aiemmmin, niin aina parempi. Quote
Guest valtteri Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 Aamen, hyvät veljet! Mun pointti on myös siinä, että junakeulan todellinen ökytontittaminen on osoittautunut ihan levottomaksi hommaksi, niin edessä kuin takanakin. Sen takia virtuaalimock-upeilla lesoaminen on näiden tosijamppojen (Suomen junis-pioneerit ynnä muut kaverit, jotka on OIKEASTI tehnyt em. jousitusmuutokset) dissaamista, IMO. Niin karsee homma tuo juniksen tontittaminen (sen tietyn pisteen yli) on. aar-iii-es-pii-iiisiitii. Quote
Guest Mika Raussi Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 http://kustomcoachwerks.com/gallery/mai ... emId=25943 Siit voi kattoa mitä vaatii saada junis tonttiin 17" gummeilla. Ei tosiaan mikään pikkunen homma, vaan kaikkea pitää muuttaa. Rispectiä niille, jotka jotain uutta aina kehittelee, eikä vaan seuraa toisten jalanjäljissä. Quote
Guest Toheltaja Posted December 30, 2006 Posted December 30, 2006 Joo hei hirveesti anteeks jos olen henkseleitäni paukutellu junislöpinöilläni, niissähän ei ole mitään perää. Ja kuten kirjoittamistani teksteistä voi päätellä niin en aiheesta sen enempää tiedä (Valtterihan sen tietää) ku mitä olen esson baareissa ja joissain volkkarikokoontumisissa kuullut. Ei ollut tarkoitus näin peelona tosijamppoja dissailla, tuli ihan paha mieli ku aattelee miten teitä olen loukannut :( Olen syvästi pahoillani. (kiitos teille parille tosijampalle jotka auttoivat 901 lootan sovittamiskysymyksissä, ehkä vielä joskus sen muutoksen teen, kunhan löydän jostain kaverin avuksi tekemisessä) "Mun pointti on myös siinä, että junakeulan todellinen ökytontittaminen on osoittautunut ihan levottomaksi hommaksi, niin edessä kuin takanakin" Tähän yhdyn myös, mutta alas sen saa, ajo-ominaisuuksien kustannuksella. Enkä mielestäni missään vaiheessa ole sanonut että auto olisi ajokuntoinen tilassa missä se nyt makaa lattialla? olenko? "Itsellä on myös 4" kavennettu akseli, pyöränkotelot nostettu, säädöt tapissaan ja muuta blaa-blaata, mutta en mä täällä henkseleitä paukuttelis ennen kuin auto on ajossa ja kaikin puolin toimiva. But hey, that's just me" Kuut voor juu. Toivon että minunkin autostani tulee kaikin puolin toimiva ja jopa ajoon, saa nähdä. Pitäisi löytää joku joka auttaa projektissa sillä itse en osaa.... Tässäkin ku vissiin jotain vikaa, ei mahtunnu toi vääntöjousi ton ihme kannen alle, voisko joku auttaa miks se ei menny?? Jouduin tekemään reiän tuohon luukun keskelle. Myöhemmin huomasin ettei vetoakselikaan mahdu paikoilleen. Olen varmaan vahingossa asentanut vaihdelaatikon liikaa toiselle reunalle, pitää varmaan ostaa mitta että saa tarkistettua :) Hyvää uuttavuotta kaikille Guruille ja Gandheille. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.