son`der buzz Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Milläs olette pessyt / puhdistaneet palon jäljiltä jauhesammuttimella sammutetun koneen? Tuntuu sitä jauhoa olevan sitten joka paikassa. Sylinterien jäähdytys ripojen välistä ei irtoa raaputtamalla eikä paineilmalla. Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Ei ole itelle sattunut moista, mutta koittaisin soodalla tai lasikuulalla puhaltaa puhtaaksi. Quote Link to comment
x-pj Posted January 11, 2018 Share Posted January 11, 2018 Ei ole kokemusta, mutta höyrypesu sattaisi pehmittää kovettuneen jauheen. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 12, 2018 Share Posted January 12, 2018 Vahva liuotinpesu pitäisi toimia. Käyttöturvallisuustiedoitteessa on hyviä epäkohtia. Puhdistus ohjeistetaan imurilla / lakaisemalla ja lopuksi huuhtelu vedellä. Mutta samassa tiedoitteessa pyydetään välttämään aineen veden kanssa kosketuksiin joutumista koska ovat keskenään reaktiivisia. Quote Link to comment
Henkar Posted January 12, 2018 Share Posted January 12, 2018 Piti ihan googlettaa asiaa ja jos oikein ymmärsin niin suositus noiden ABC sammuttimien sotkuihin olisi seuraavanlainen: Sweep or vacuum any residue that has settled on the affected area. Eli ensin pyyhkimällä ylimääräiset. Se siis jo suoritettu. To break down the silicone in the dry chemical, spray the affected area with a solution of 50% isopropyl alcohol and 50% warm water. Allow the solution to penetrate the residue for a few minutes, then rinse with warm water. Kökön pehmennys 50% isopropyylialkoholia ja 50% lämmintä vettä. Mitä tämä isopropyylialkoholi sitten on? Joku jäänestohan taitaa ainakin sisältää joltain osin. To neutralize sodium bicarbonate and potassium bicarbonate based dry chemicals, wash the affected area with a solution of 98% hot water and 2% vinegar. Allow the solution to sit for a few minutes; then rinse with warm water. Neutralisoidaan natriumvetykarbonaatti ja kaliumvetykarbonaatti kuumalla vedellä ja etikalla. To neutralize monoammonium phosphate based dry chemical, wash the affected area with a solution of hot water and baking soda. Allow the solution to treat the excess agent for a few minutes, then rinse with warm water. Neutralisoidaan joku hemmetin monoammonium phosphate yhdiste kuumalla vedellä ja ruokasoodalla Wash the area with a mild soap and water solution; then rinse. Pestään vedellä ja saippualla sekä kuivataan. Ei mitään hajua toimiiko näin ja varsinkaan jos on kerennyt jo pidemmän aikaa seisomaan töhnä pinnoilla. 1 Quote Link to comment
multanen Posted January 12, 2018 Share Posted January 12, 2018 Vahva liuotinpesu pitäisi toimia. Käyttöturvallisuustiedoitteessa on hyviä epäkohtia. Puhdistus ohjeistetaan imurilla / lakaisemalla ja lopuksi huuhtelu vedellä. Mutta samassa tiedoitteessa pyydetään välttämään aineen veden kanssa kosketuksiin joutumista koska ovat keskenään reaktiivisia. Olisko tuo maininta reaktiivisuudesta vain sen takia ettei joku ala huuhtelemaan jauhekasaa vesiletkulla? Jos enimmät imuroi ei ehkä haittaisi jos jäänteet hieman reagoi veden kanssa. Mutta jos kokemusta on "vahvasta liuotinpesusta" ja tuntuu toimivan niin mikäs siinä. Quote Link to comment
son`der buzz Posted May 25, 2018 Author Share Posted May 25, 2018 Tämäkin moottori herätettiin henkiin. Mutta taistelu jatkuu. `Rötää` Eli mustaa lykkäsi niin että talvella hanki meni mustaksi. Käy siis rikkaalla. Vaihdettu originaali kaasari nurkkakaasareihin. 2 x yksikurkkuiset. Ja mustaa vaan lykkää. Suuttimet pienimmät mitä saatavilla. Kiihdytyspumppu antaa kummalakin puolella tasaisesti. Bensa paineet ok. Pakoputken päässä märkää. Nyt nokka-akselin vaihto meneillään eli virinokka vakioksi. Kun kannen avasin oli kakkosen päällä kunnon öljy `lätäkkö` Mäntä uusi ( käynyt 30 min) renkaat sovitettu putkeen. Vanhassa putkessa oli sammutus jauhosta johtuvaa syöpymää. Kansi ehjä ...seetit ok. Nyt ostin KK kaupasta yhden putki / mäntä setin mutta , mäntä liian kevyt muihin verratuna. Myös männän tappit punnittu erikseen. Vinkkejä kiitos mistä tuo öljy tuonne pääsee ja miksi mustaa lykkää pakoputken päästä. Kone koekäyttö pukissa eli helppo testailla. Tää on kovan onnen kone! Sekavaa-Anteeksi ja apua kiitos! Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Terve Mikä jäi männänrenkaiden katkosväliksi?? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 30, 2018 Share Posted May 30, 2018 Jos uusi mäntä liian kevyt, niin teflontullpalla saa painoa lisää massaa 8-9g/kpl. Eli mäntää kohti 16-18g. Onko tuo hollilla? Mullon noita myytäväksi irti sälänä. Pitää vaan kattoa onko sopivaa.... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted May 30, 2018 Share Posted May 30, 2018 Mittasin tulpat 94 merkinnällä olevissa oli m tapin päästä männän reunaan n 7.8mm Ja toisista (92mm??) n 6.8mm Jos noista on Jeesiä, nakkaa privalla Quote Link to comment
Marko Posted June 1, 2018 Share Posted June 1, 2018 Kaikki mihin on mennyt jauhetta ruostuu todella herkästi. Todella veemäinen saada kaikki pois. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.