Jump to content

-67 junis bussi & -67 patina kupla


Mazzem

Recommended Posts

Posted
1 hour ago, mikan said:

Minkä valmistajan korjauspeltejä olet juniksessa käyttänyt ja mitkä on oma/suomivalmisteita?

Alustan pitkittäispalkit on omaa tuotantoa ja pienempiä osia väliseinässä. Valtaosa on autocraftin ja schofieldin peltiä. 

Posted
53 minutes ago, Mazzem said:

Alustan pitkittäispalkit on omaa tuotantoa ja pienempiä osia väliseinässä. Valtaosa on autocraftin ja schofieldin peltiä. 

 

Hyvältä näytti kaikki, siksi kysyin. 😉

  • 8 months later...
Posted

Pitkästä aikaa taasen kerenny junaa rappaan ja jotain saatu aikaanki. Katolle oli nurkkiin joku sovittanut taltalla ja vasaralla ilmeisesti kuplan vilkut äärivaloiksi ja piti laittaa umpeen. 
877CBB84-A0F6-46FA-AC45-FA6607BE9142.thumb.jpeg.ab5d66946614e77468de8b4bd7a4ecf1.jpeg
Sitten vuorossa oli ohjaussimpukan nosto ja jarruvivun modaus. 
B75A4AB9-78F4-4C04-AE1D-8DFA961A5915.thumb.jpeg.3fcdb93dff9deddfe78b4291352d1dd8.jpeg

Seuraavaksi käsittelyä sai osakseen kuskin kylki. Palan sovitus paikoilleen ja pieni paikka vielä niin alkaa kylki oleen valmis. Joskus taidettu hieman rutata kylkeä ja hieman pelti venynyt, joten sisä vielä pitää oikoa. 
67AA5E99-EF25-4280-827D-E639B019A957.thumb.jpeg.7cb0c6a9af365429d339d0d3777dea63.jpeg

 

  • Like 4
Posted (edited)

Tuuskaamiset jatkui taasen ja väliseinä on tilkitty. Siistimistä vielä jäi mutta lahot on pois. 
A8238A33-FB1E-40D2-BDC0-05E35F626D1A.thumb.jpeg.ce015b0831063f17ec7aa8632e099f82.jpeg

Taakse löysi paikkansa creative engineerin irssi aisat. Hiukan paskamainen oli laikata vanhat pois mutta siitä kun selvisi loppu sujui nätisti. 
DBD5B981-BF44-4E92-B8EE-2279851099D1.thumb.jpeg.ad7c8cbed855c4fdea7ef18e0ddf68ad.jpeg

Myöskin heti alkuunsa kauhistuttanut katon oikominen aloitettu ja isoimmat painaumat katolla jatsaamisesta lähti tunkkaamalla ja oikomalla sisäpuolen tukia. Jonnin verran vielä oikomishoitoa tarvii mutta hyvällä alulla jo kuitenkin. 
 

6057CD1E-BC9F-48FB-A1BC-14733F65DA6C.jpeg
Seuraavaksi pitänee jatkaa yleistä hitsauksien rästiin jääneitä siistimisiä ja koittaa saada katto suoraksi. Taasen tuntuu, että kyllä tästä vielä auton saa tehtyä kun on näkyvää saanut aikaiseksi ja motivaatiotaiin löytynyt lisää sitä mukaan kun hommat edenneet. Täytyy pitää kinttaat laturissa jatkossakin. 

Edited by Mazzem
  • Like 2
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Tulipahan tässä mietittyä vähän etu istuimia ja pyörän koteloiden nostoa. Heräsi kysymys, että ei taida tällä istuimella jäädä tilaa pään ja katon väliin juurikaan 187 pitkällä kuskilla?

C361FA78-B39B-4446-80E4-2B54ECE73FA6.thumb.jpeg.88a8c76ca1a925c8fe2d73f72eff4e68.jpeg

Onkohan viisain miettiä suoraan matalampia penkkejä? Näitäkään ei raskisi alkaa pilkkomaan. 

Edited by Mazzem
Posted
11 hours ago, Mazzem said:

Tulipahan tässä mietittyä vähän etu istuimia ja pyörän koteloiden nostoa. Heräsi kysymys, että ei taida tällä istuimella jäädä tilaa pään ja katon väliin juurikaan 187 pitkällä kuskilla?

 

Pään ja katon väliin jää kyllä tilaa, mutta etulasista et näe mitään ulos kun ikkunan yläreuna on silmien tasalla. ;)

Se on vähän ongelma jo lyhyemmälläkin kuskilla ja vakiokorkuisella penkillä.

 

Matalampi penkki auttaa, mutta sitten taas loppuu jalkatila, se on kovasti lyhyt jo valmiiksi. Tämä on vähän yhtälö jossa ei voi voittaa: Kabiini on kovin lyhyt ja siihen ei oikeasti auta kuin väliseinän ja penkin siirtäminen, hiukka isompi operaatio.

Posted

Juu kyllähän tässä kompromisseja joutuu tekemään, mutta kyllähän sitä eteensä pitää nähdä niin sillä ehdolla lähtä tekemään. Ohuempi selkänojakin jonkun verran lisää jalkatilaa. Sinäänsä hauska homma kun en bussilla ole metriäkään ajanut niin koittaa tässä sitten mietiskellä penkin mittoja. Taitaa mennä myyntiin tuo sohva ja tehdä sitten itse etupenkki kun saa nuo hytin alueen pellit sille mallille. 

Posted



Tulipahan tässä mietittyä vähän etu istuimia ja pyörän koteloiden nostoa. Heräsi kysymys, että ei taida tällä istuimella jäädä tilaa pään ja katon väliin juurikaan 187 pitkällä kuskilla?


Mulla on n. 7 cm nostetut pyöräkotelot ja pituutta 178. Näkyvyys ikkunasta ulos olisi siedettävä jos penkin korkeus olisi 0...

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Posted
15 minutes ago, metake said:


 

 


Mulla on n. 7 cm nostetut pyöräkotelot ja pituutta 178. Näkyvyys ikkunasta ulos olisi siedettävä jos penkin korkeus olisi 0...

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

 

Tämähän helpotti tilannetta😂 Vaikuttas siltä että tuolla sohvalla ei mennä teki miten vaan tuon koteloiden noston kans. Hirveänä en ajatellut koteloita nostaa. Ehkä 3 cm. Täytyy miettiä tarkkaan kun istuin asiat on ajankohtaisia. 

Posted
1 hour ago, Jorrma said:

Tolleen ratin päällä röhnöttäen mäkin ajan, ei ongelmia.

Täytty tuota rönötystä alkaa harjotteleen. 

Posted

Kevätki alkaa pikku hiljaa painaa päälle ja muistu, että oli tarkoitus entrata vähän kuplan etupenkkejä. Sehä ole ku hommaa lankaa ja neuloja ja alkaa ompeleen. Kuskin penkin selkänojasta tuli ihan OK. Tereet oli hieman rikki mutta eihän tämä show&shine kippo olekkaan, joten saa penkkiki välttää. Hieman pitää vielä runkoa hitsata niin saa nakata parsitun päällisen paikalleen. 
BB4FE5FD-DBC3-4AEF-AB79-EF11564AB8DB.thumb.jpeg.1f4c9fd8b5f182aee623e16667041e29.jpeg

4A69E817-0FFB-4B9A-91B6-CF186838BB84.thumb.jpeg.735bb2618bf8cb01d2b97a4d6d5e7aeb.jpeg

  • Like 4

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...