J.Ussi Posted July 7, 2018 Share Posted July 7, 2018 Uusi kone menossa paikoilleen läpikäydyin DRLA 48 (ei trijet) kaasarein. Polttoainelinjan pitävyyttä ajattelin testata ja löin CB rotary pumpuun virtaa. Kaasareita tarkastellessa huomasin, että kaikista kurkuista tiputtaa hajottajalta bensaa aika reilusti. Ennen kaasareita ei paineensäädintä ole, mutta tuon rotaryn kanssahan ei pitäisi tarvitakaan. Sama rotary on myös toiminut vakio solexin kanssa moitteetta. Molemmat delssit otin vielä koneesta irti ja ja katsoin kohon säädöt. Oli 5.5 mm tiivisteen päältä pystyasennossa ja 12mm vaaka asennossa eli kuten olin ne ohjeiden mukaam laittanutkin. Testasin myös facetin pumpulla ja sama homma. Kokeilin myös kohoa säätää 1mm alas eli 6.5milliin ja sama vuoto. Olisiko hyviä vinkkejä mikä nuo nyt tulvimaan laittaa ? Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted July 8, 2018 Share Posted July 8, 2018 Paljonko se paine on? turvallinen alue on 0.10 ..0.2 (bar) väliin, ja mielellään kohtuu tasainen , usein paineensäädin on turvallinen ratkasu. Quote Link to comment
tolvana Posted July 8, 2018 Share Posted July 8, 2018 (edited) Ettei vaan ois taas sulle käyny...... kuuklaa dellorto drip. Pystyy korjaamaan. Edited July 8, 2018 by tolvana Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 8, 2018 Share Posted July 8, 2018 Tsekkaa myös että neulaventtiilien alla on fiiberirikka (ja että se on ehjä - yhdestä vuotavasta IDA:sta löytyi haljennut fiiberi joka ei näkynyt päällepäin). Huono munkki olis jos molemmat dellortot olisivat "drip-vikaisia". Quote Link to comment
tolvana Posted July 8, 2018 Share Posted July 8, 2018 (edited) 2 minutes ago, DWL_Puavo said: Tsekkaa myös että neulaventtiilien alla on fiiberirikka (ja että se on ehjä - yhdestä vuotavasta IDA:sta löytyi haljennut fiiberi joka ei näkynyt päällepäin). Huono munkki olis jos molemmat dellortot olisivat "drip-vikaisia". Saati että kaikki neljä kurkkua..voisko ne lommit irrota ultrapesurissa? Edited July 8, 2018 by tolvana Quote Link to comment
J.Ussi Posted July 8, 2018 Author Share Posted July 8, 2018 Vika paikannettu. Uudet kumikärkiset neulat vuotivat jostakin syystä. Nyt paikallaan 225 messinkikärki ja 250 kumikärki eikä kumpikaan kaasari vuoda tippaakaan. 1 Quote Link to comment
J.Ussi Posted July 8, 2018 Author Share Posted July 8, 2018 No vähä liian aikasin taas iloitsin. Vuoto alkoi kun antoi pumpun naputtaa jonkin tovin. Tosiaan tuon rotaryn pitäisi tuupata 0.24bar paineella sitä ainetta. Ylärajoissahan sekin jo on. Tosta lyijytulppa asiastakin koitin lueskella mutta jos vika on niissä niin tulviminen ei ilmeisesti tule hajottajalta ulos vaan progressioreikien kautta?? Vai miten se on? Laitoin nyt painemittarin ja säätimen tilaukseen niin katsotaan minkälaista painetta pumppu todellisuudessa puskee ja saako säätämällä vuodon loppumaan. Quote Link to comment
ajomies Posted July 10, 2018 Share Posted July 10, 2018 0,15 bar riittää ja lakkaa vuotamasta lorottajat Quote Link to comment
0551 Posted July 10, 2018 Share Posted July 10, 2018 Aikoinaan ihan sama vika. Pumppu oli muistakseni Facetti. Paineensäädin väliin, ja "lorotus" loppui. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.