Jump to content

DH öljyjäähy vanhaan 1300 kammioon


Recommended Posts

Posted

Eli tohtiiko nuo vaan porata isommaksi kun vanhassa jäähdytin 6mm ja DH:ssa 8mm pinnapulteilla? Tiivisteethän pitää vaihtaa kammion ja DH jäähyn jalan väliin typ-3 mallisiksi. 

CE8E26F8-149A-4E7B-B74A-8C4D3E485523.thumb.jpeg.0aa2c79d4413ffbf06617cfe039ae46a.jpeg

Posted

Ja eikait tuossa mitään onglemaa ole porata noita isommiksi. Siihen en puutu miten doghouse toimii pienemmilla öljykanavilla. Mutta tuskin siinäkään on mitään ongelmaa kunhan tiivisteet osuu kohdalle.

Posted

Minä annoin olla pinnapulti 6 millisenä ja vähän isommalla prikalla kiristin jalan paikoilleen. Nuo kaksi muuta reikää ohjaa sen kyllä oikealle kohdalle. Ei ole vuotanut, noin 5tkm ajettu.

Posted

Kannattaa kyllä mielummin porata/kierteyttää 8 mm.Eikä tiivisteiksi missään tapauksessa tyyppi 3 tiivisteitä,tuohon tarkoitukseen on omat 8/10 mm tiivisteet.

Posted
1 hour ago, x-pj said:

Minä annoin olla pinnapulti 6 millisenä ja vähän isommalla prikalla kiristin jalan paikoilleen. Nuo kaksi muuta reikää ohjaa sen kyllä oikealle kohdalle. Ei ole vuotanut, noin 5tkm ajettu.

Juu taidan sitte jättää tuon 6mm pinnapultin kierrelukolla paikalleen ja poraan nuo avoinaiset kaksi isommaksi. Lähinnä mietitytti tuo 6mm pinnapultti, että pysyykö kiinni kunnolla. 

Posted
2 minutes ago, vwagen said:

Kannattaa kyllä mielummin porata/kierteyttää 8 mm.Eikä tiivisteiksi missään tapauksessa tyyppi 3 tiivisteitä,tuohon tarkoitukseen on omat 8/10 mm tiivisteet.

Aircooledin sivuilla kyllä oli, että sen voi laittaa. Toinen puoli on pienempi kuin toinen tossa typ3 ”adapteri” tiivisteessä. 

Posted

Piti katsoa mitä siellä Aircooledin sivuilla sanotaan noista tiivisteistä,aikapahasti on metsässä nämäkin tiedot.Tiivisteet on kyllä oikeat siihen käyttöön mihin sinä niitä tarvitset,mutta kolmostyypissä ei koskaan ole ollut tuollaisia vakiona,niinkuin ei missään muussakaan moottorissa,ne ovat nimenomaan adapteritiivisteet joita käytetään tyyppi 1,2 tai 3 moottoreissa kun sekoitetaan eri-ikäisiä kampikammioita ja jäähdyttimiä keskenään,eikä missään moottorissa tarvita neljää kappaletta.

Posted
18 hours ago, vwagen said:

Kannattaa kyllä mielummin porata/kierteyttää 8 mm.

Jos työvälineinä on akkupora ja käsiväännin, niin jättäisin tuon alkuperäisen kierteen suosiolla. Paremmin pitää kuin 8mm kierre joka on vain toisella puolella reikää.

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...