Guest Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Tällain suuri ongelma. : ) Kromi ja rosterihan on aivan liian kiiltävää ja kaunista.Kuinka tee-se-itse-patinoida "siististi"? Pikkasen tarttis saada pientä naarmua ja kulumaa pintaan,himmentää tota aivan kamalaa kiiltoa. Pata-pataa ja teräsvillaako? :> Maalipinnalle tarviis kans saada samaa aikaan. Quote Link to comment
Guest Markus Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Roster ja romi vaan kiillottuu jos niitä hinkkaat teräsharjalla tai villalla. Quote Link to comment
Guest Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Ahaa.. Ja tuotahan me ei haluta! :) Quote Link to comment
Guest Markus Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Joku happo saattais toimia? seki kyllä pahimmissa tapauksessa vaan kiillottaa ;) Quote Link to comment
Guest Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Johan ne nyt on ihan p**kaa tavaraa jos ei suostu millään loistettaan menettämään... Quote Link to comment
Ketsa Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Spräypurkista mattalakka päälle runsaalla kertasumutuksella :-) Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Siltojen kaiteina / käsijohteina käytetty rosteri tai happonen teräs patinoituu ainakin tiesuolan vaikutuksesta. Ko. teräkset saa jopa ruosteisiksi siten, että esim. vesihiomapaperilla ensin hioo patarautaa ja sitten sillä samalla paperilla kiillottaa em. teräksiä. Quote Link to comment
Kape77 Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Vaihda mun kans Mun on rumat! http://personal.inet.fi/koti/karil/sata ... tti1/2.JPG Quote Link to comment
Guest Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Mun on varmasti vielä rumemmat! Romin päälle suihkittu harmaalla kilikalilla... Mattalakkaostoksille siis. : ) Quote Link to comment
Guest Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Niin toki ensin kromi maalin alta esiin.... : > Quote Link to comment
Kape77 Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Asetonia vanhaan villasukkaan ja pyyhi sillä rajusti Joskus olen saanut tuollatavoin tahtomattani huonon kromin hilseilemään Quote Link to comment
Guest Mikko Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 KERRO nyt ihmeessä mitkä osat haluat TUHOTA, koitan löytää hilseilevät tilalle... Vaihto virheettömään sopii aina. Quote Link to comment
Hebster52 Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Kyllä kromin tai rosterin himmentäminen onnistuu ainoastaan vain mekaanisesti... Esim. Mirlon VeryFine tai vastaava on kyllä tuohon sopivaa, se ei kiillota niitä vaan antaa himmeän pinnan. Asetoni ei kyllä tee minkäänlaista jälkeä kromille.. Asetoni on pelkkä liuotin aine ja kromipinnoitteessa ei ole mitään ainetta mihin se kemiallisesti pystyy vaikuttamaan. Emäkset kiillottaa jonkin verran kuten myös laimeat hapot. Voimakkaat hapot poistaa kromin kokonaan... Quote Link to comment
Kape77 Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Asetoni ei kyllä tee minkäänlaista jälkeä kromille.. Asetoni on pelkkä liuotin aine ja kromipinnoitteessa ei ole mitään ainetta mihin se kemiallisesti pystyy vaikuttamaan. Tuota mieltä itsekin olen, mutta niin vain kävi. Kerran ajattelin putsata maalia pois vanhoista pallokeulan lampunkehyksistä, kromit lähti! Noin on käynyt vain kerran, mutta mainitsin nyt kuitenkin. Quote Link to comment
Racing Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Asetoni ei kyllä tee minkäänlaista jälkeä kromille.. Asetoni on pelkkä liuotin aine ja kromipinnoitteessa ei ole mitään ainetta mihin se kemiallisesti pystyy vaikuttamaan. Tuota mieltä itsekin olen, mutta niin vain kävi. Kerran ajattelin putsata maalia pois vanhoista pallokeulan lampunkehyksistä, kromit lähti! Noin on käynyt vain kerran, mutta mainitsin nyt kuitenkin. Niin mutta ne on muovia pallokeulassa ja muovi sulaa. Quote Link to comment
Kape77 Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Niin mutta ne on muovia pallokeulassa ja muovi sulaa. 68 oli metalliset alkaa menä offtopicin puolelle:) Quote Link to comment
Guest Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Jussi en minä virheettömiä tuhoa vaan pikkasen jo naarmuuntuneita.Siitä se ajatus lähtikin. Quote Link to comment
Fileas Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 http://www.artelikka.fi/entisointikulma ... d=42&kat=6 http://www.mtv3.fi/koti/tila2004/julkaisut/318751.html siinä tekopatinaa ;) Quote Link to comment
Guest Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Perhanas tuotahan voisi ihan mielenkiinnosta kokeilla. Alotetaan helposta;ei kun kuplan katto käsittelyyn. : ) Quote Link to comment
mikan Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Pillillä lämpöä, kyllä sillä kromi ja rosteria tulee käytetyn näköiseksi. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts