Jump to content

Porsche 356 ZENITH 32 NDIX kaasari kuplaan keskiasennuksena?


Recommended Posts

Posted

Onko kukaan törmännyt sellaiseen imusarjaan, jolla saisi yhden 356 Possun ensiasennuskaasarin kuplaan keskelle?

Ainakin Jenkeissä näitä oli kaupan 70-luvulla

Posted

Tuo Zenitti taisi olla  50--60 luvun vaihteen ranskalaisissa lättäpää V8 Simcoissa vakio kaasarina, jos nyt oikein muistelen...eikös täällä foorumilla vasta joku kaupitellut jotain imaria tuollaisella zenitillä?

Posted

Deano Dynosoar eli DDS näitä aikoinaan myi. Olikohan nimimerkillä Doodah juurikin tuollainen DDS myynnissä??

Posted
9 hours ago, oskari said:

Deano Dynosoar eli DDS näitä aikoinaan myi. Olikohan nimimerkillä Doodah juurikin tuollainen DDS myynnissä??

 Kappas vain. Tällainen ilmoitus oli juurikin päivitetty

Posted (edited)

Kaksikin Holleyn Bugspraytä omistaneena tiedän että Holleyn myyjät käytti 36mm kaasariinsa suoraan 32mm Zenithille tehtyä imusarjaa. Ensimmäisen sarjan ostin uutena (tovi sitten) ja setti sisälsi sähköryypyllisen kaasarin, imusarjan, putsarin ja vaijerin jatkokappaleen. Täysi setti valmiina asennukseen? No ei, oli tosiaan 32 reiät imusarjan laipassa vaikka kaasari 36. Imusarjan putket oli 36 kokoa ja hyvät hitsaukset tehty ulkopuolelta joten laipan avarrus snurralla oli helppo nakki. Tämä setti toimi 1600 virikoneessa kuin junan vessa. Ei mitään flat spottia millään kierrosalueella. Urheilullista ajoa pärryyttäen Wolfsburgiin ja takaisin 2700km (1990) kulutus oli 8.3 litraa sadalla. 

Laipan reiät ei olleet sattumaa koska noin 8 vuotta sitten ostin samanlaisen käytetyn setin jostain länsi-suomesta ja siinäkin oli 32 reiät vaikka 36 holley. Heh, ollut käytössä vuosikymmeniä, tuskin oli ihan optimi.

Edited by spege
Posted

Että on törmätty ja ajettu tuolla Spegen mainitsemalla bugsprayn imusarjalla.Zenithin heitin roskiin ja tein välilaipan 2 kurkkuiselle solexille.Teollisuusmoottorien kaasuttimet oli erilaisia kuin 356:den ja niissä oli omat koodinsa po6 po7 po 8 jnl.

Posted

Zeniitti meni äidin tallin tyhjennyksessä loppujen lopuksi  roskiin koska siitä puuttui kiihdytydpumpun tanko ja toisen kyljen peitelevy.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...