Mäki Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 Onko kukaan törmännyt sellaiseen imusarjaan, jolla saisi yhden 356 Possun ensiasennuskaasarin kuplaan keskelle? Ainakin Jenkeissä näitä oli kaupan 70-luvulla Quote Link to comment
WescuM Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 Mulla on jotenkin sellainen muistikuva, että Holley bugspray imusarja kävisi? Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 Tuo Zenitti taisi olla 50--60 luvun vaihteen ranskalaisissa lättäpää V8 Simcoissa vakio kaasarina, jos nyt oikein muistelen...eikös täällä foorumilla vasta joku kaupitellut jotain imaria tuollaisella zenitillä? Quote Link to comment
oskari Posted January 1, 2019 Share Posted January 1, 2019 Deano Dynosoar eli DDS näitä aikoinaan myi. Olikohan nimimerkillä Doodah juurikin tuollainen DDS myynnissä?? Quote Link to comment
Mäki Posted January 2, 2019 Author Share Posted January 2, 2019 9 hours ago, oskari said: Deano Dynosoar eli DDS näitä aikoinaan myi. Olikohan nimimerkillä Doodah juurikin tuollainen DDS myynnissä?? Kappas vain. Tällainen ilmoitus oli juurikin päivitetty Quote Link to comment
vwagen Posted January 2, 2019 Share Posted January 2, 2019 Tuonmallisen imusarjan kanssa täytyy olla yksikaasutinasennukseen tarkoitettu kaasutin,löytyy ainakin Porschen teollisuusmoottoreista. Quote Link to comment
JoniT Posted January 2, 2019 Share Posted January 2, 2019 Hyvin se ainakin viime kesänä pelasi ihan tolla kaasarilla😉 Quote Link to comment
spege Posted January 2, 2019 Share Posted January 2, 2019 (edited) Kaksikin Holleyn Bugspraytä omistaneena tiedän että Holleyn myyjät käytti 36mm kaasariinsa suoraan 32mm Zenithille tehtyä imusarjaa. Ensimmäisen sarjan ostin uutena (tovi sitten) ja setti sisälsi sähköryypyllisen kaasarin, imusarjan, putsarin ja vaijerin jatkokappaleen. Täysi setti valmiina asennukseen? No ei, oli tosiaan 32 reiät imusarjan laipassa vaikka kaasari 36. Imusarjan putket oli 36 kokoa ja hyvät hitsaukset tehty ulkopuolelta joten laipan avarrus snurralla oli helppo nakki. Tämä setti toimi 1600 virikoneessa kuin junan vessa. Ei mitään flat spottia millään kierrosalueella. Urheilullista ajoa pärryyttäen Wolfsburgiin ja takaisin 2700km (1990) kulutus oli 8.3 litraa sadalla. Laipan reiät ei olleet sattumaa koska noin 8 vuotta sitten ostin samanlaisen käytetyn setin jostain länsi-suomesta ja siinäkin oli 32 reiät vaikka 36 holley. Heh, ollut käytössä vuosikymmeniä, tuskin oli ihan optimi. Edited January 2, 2019 by spege Quote Link to comment
hpa Posted January 2, 2019 Share Posted January 2, 2019 Että on törmätty ja ajettu tuolla Spegen mainitsemalla bugsprayn imusarjalla.Zenithin heitin roskiin ja tein välilaipan 2 kurkkuiselle solexille.Teollisuusmoottorien kaasuttimet oli erilaisia kuin 356:den ja niissä oli omat koodinsa po6 po7 po 8 jnl. Quote Link to comment
spege Posted January 4, 2019 Share Posted January 4, 2019 Miksi heitit Zenithin roskiin? Quote Link to comment
hpa Posted January 5, 2019 Share Posted January 5, 2019 Zeniitti meni äidin tallin tyhjennyksessä loppujen lopuksi roskiin koska siitä puuttui kiihdytydpumpun tanko ja toisen kyljen peitelevy. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.