kari Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Onnistuin katkaisemaan virranjakajan kiristyspultin - on aika hankalassa kolossa muutenkin - onko ideoita? Siihen ei taida päästä käsiksi kunnolla iolman että kone irti?? Ajoitus liki ok mutta kaippa tuo pitäis jotenkin saada kuntoon?? Apuva siis? Ideoita? Quote Link to comment
Tutkija Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Koko panta kampikammiosta irti ja korjaa kiristyspultin. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Katkaisitko kampikammioon tulevan pinnapultin vai jakajan kiristävän pultin pannassa. Jokatapauksessa molemmat on ihan helposti korjattavissa. Ja helppous alkaa jakajan ylösnostamisella. Quote Link to comment
kari Posted August 4, 2019 Author Share Posted August 4, 2019 Juu, tutkin - tuohan irtoaa ok ja pultti lienee vain vahdettavissa sitten - virranjakajas ylös ja lukituskiinnike / clmp lähtenöö mukana? Ol vaan ahdas kolo ja heti ei hommaa hiffanna... liittyykös tuohon jakajan irrotukseen jotain jippoja että osuu myös takaisin- näistä liikkuu monta versiota? Kiitoss. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted August 4, 2019 Share Posted August 4, 2019 Älä pyöritä moottoria sen jälkeen kun otat virranjakajan ylös. Kun virranjakaja on ylhäällä, niin lukituskiinnike on vielä 13 mm pultilla kiinni kampikammiossa. Kun sen pultin ruuvaat irti, lähtee lukituskiinnike irti, ja voit laittaa siihen uuden pultin. Kun laitat virranjakajan takaisin, niin pyörität virranjakajan akselia, kunnes virranjakajan pohjassa olevat ulokkeet osuvat kampikammiossa olevan akselin koloihin. Quote Link to comment
Tanhis Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 13 hours ago, kari said: Juu, tutkin - tuohan irtoaa ok ja pultti lienee vain vahdettavissa sitten - virranjakajas ylös ja lukituskiinnike / clmp lähtenöö mukana? Ol vaan ahdas kolo ja heti ei hommaa hiffanna... liittyykös tuohon jakajan irrotukseen jotain jippoja että osuu myös takaisin- näistä liikkuu monta versiota? Kiitoss. Ei siinä mitään jippoja ole nostat ylös ja annan käyttörattaan olla paikallaan. Jakaja menee käyttörattaaseen vain yhteensuuntaan. Suurin asia mitä pitää katsoa on että jakaja menee pohjaan asti kun takaisin laittaa, ja ei tarvitse voimaa pohjaan menemiseen. Sytytys tietenkin pitää katsoa vaihdon jälkeen uudelleen kohdalle, mutta saa sen suurinpiirtein kohdalleen jos ei pyöritä konetta ja merkitsee pyörijän asennon jakajan runkoon nähden ennen kuin irroittaa jakajan. Ja type3 koneessa on se ns. pitkällä ruuvilla oleva lukituspanta eli type1 panta ei tähän suoraan käy paikalleen. Quote Link to comment
Janne Välilä Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 On 8/4/2019 at 6:36 PM, Etelän Hetelmä said: Älä pyöritä moottoria sen jälkeen kun otat virranjakajan ylös. Kun virranjakaja on ylhäällä, niin lukituskiinnike on vielä 13 mm pultilla kiinni kampikammiossa. Kun sen pultin ruuvaat irti, lähtee lukituskiinnike irti, ja voit laittaa siihen uuden pultin. Kun laitat virranjakajan takaisin, niin pyörität virranjakajan akselia, kunnes virranjakajan pohjassa olevat ulokkeet osuvat kampikammiossa olevan akselin koloihin. 13mm pultilla... Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 34 minutes ago, Janne Välilä said: 13mm pultilla... Kyllä pysyy! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.