Jump to content

SuperTin-pellit


Guest JuMuS

Recommended Posts

Jonkin aikaa olen tässä arvuutellut noiden peltien hankintaa. Ovatko hintansa arvoiset kevyesti viritetyssä koneessa? Rakentelun kohteena on ykköstyypin 1776cc pitkäikäiseksi kaavailtu maamoottori. Doghousekoppa, lämmönvaihtimet ja kaikki muutkin alkuperäislisäkkeet kuuluvat varustukseen. Lisäöljypohja on vielä harkinnan alaisena.

 

Kannattaako noihin investoiminen, vai laitanko ne tylsän näköiset orgispellit sinne pyttyjen alle? Ja suositellaanko muitakin jäähdytyssydeemin muutoksia noiden amerikanherkkujen kanssa?

Link to comment

Pitkäikäisyyden lisäämiseksi tuo öljypohja on ihan jees varuste, mutta ulkoinen öljynkierto suodattimella vielä jeessimpi.

 

1776 ei pitäisi vakiohiluilla lämmetä mitenkään liikaa. Eli miekin laittaisin sen säästyvän 10-15 eurua vaikka, hmm mitähän sillä sais, pakin kaliaa?

 

Puavo @ dwl

Link to comment

Joo, fullflow on koneeseen jo tulossa. Sitä lisäöljypohjaa olen ajatellut ihan kaiken varmuuden välttämiseksi...

 

Jaa että ovat nekin pellit taas turhaa rahastusta.

No säästyyhän taas nekin rahat muuhun. Kiitoksia vaan, toi linkki valasikin asian historiallista taustaa kivasti.

 

Vielä lisäkyssäri: Mitenkäs tuo nelostyypin öljynjäähdytin eroaa tuosta vakiokennosta muutoin kun kokonsa osalta? Nelkussahan on käsittääkseni kenno vaakatasossa eli tarvinnee jonkun adapterin väliin. Puhallinkoppakaan ei taida leikkaa-liimaa-peukaloinnilta välttyä jäähdyttimen vaihdon yhteydessä.

 

Eli oliskos tuo sitten parannuksena tehokkaampi?

Link to comment

Nelkun jäähdytin on vaan pari riviä paksumpi. Joutuu laittamaan pitemmät pinnapultit, mutta ne saa helposti tehtyä vaikka M6 kierretangosta. Kuplan orkkisjäähyttimellä on jalka/adapteri lohkon ja jäähdyttimen välissä, johon nelkun jäähdytin siis käy suoraan noiden pitempien pinnapulttien avulla. Doghouse peltejä joutuu hieman muokkaamaan että mahtuu Typ4 jäähy sisään.

Link to comment

Jep 1/2" letkut kierreliittimillä,klemmareilla vaan jokkikseen. Pumpun kansi paineventtiilillä Gene berg jolloin voi käyttää tavallista golfin suodatinta hajoamatta/vuotamatta.

 

Lisäöljypohjaksi suosin myös Gene berg tajuttoman vahva verattuna halpiksiin.

 

Itse olen cool tin pellit laittanut virimoottoreihin,eipä ole lämpöongelmia ollut,olen tehnyt niihin pienet väkäset lisäksi jolla saa kiristettyä tiviisti kansien jäähdytyspelteihin.

 

Typ 4 jäähdytin menee tosiaan suoraan vakio doghousen jalkaan,vaatii pidemmät pinnapultit vaan ja kopan takaosan ja peltien muotoilun,itsellä on semmoinen nyt ja kyllä se tehokkaampi on jonkin verran kun alkuperäinen. Koneen lämpimyys riippuu paljolti käytettävästä puristussuhteesta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...